Hallo, Mijn zoon is geboren met 32 weken (1440gram) en is inmiddels nu bijna 10 weken oud (gecorigeerd 2weken). Al vanaf dat hij geboren is heeft hij last van kramp.Hij heeft 7 weken borstvoeding gehad en nu 3 weken flesvoeding. Hij krijgt friso comfort op advies van de kinderarts i.v.m. heftige kramp al sinds hij borstvoeding kreeg. Al heel snel na overstappen op flesvoeding kreeg hij last van verstopping, zo erg dat hij al 2 keer een klysma heeft gehad in het ziekenhuis. Daarom moet ik hem nu lactulose geven en nu poept hij elke dag goed en is de ontlasting dun. Ik weet dat hij van de lactulose ook kramp kan krijgen maar niks anders helpt, alles al geprobeerd. Ik ga nu steeds meer twijfelen aan de friso comfort, hij heeft moeite met boeren en ligt na de voeding zo te worstelen. Het lijkt wel of de voeding te zwaar valt. Er is naast darmkramp ook een vermoeden van verborgen reflux, hiervoor heeft hij 2 dagen zantac voor gekregen maar toen kreeg ik het idee dat de darmkramp nog erger werd. Inmiddels huilt ons kind zo ongeveer de hele dag, behalve als hij slaapt of drinkt en dit al zo'n 10 weken lang. Rust, regelmaat, puckababy passen we allemaal toe maar ik blijf gewoon het gevoel houden dat ons kind echt ergens last van heeft terwijl de kinderarts het steeds gooit op "krampjes horen erbij'' en diagnose huilbaby. Hebben jullie tips qua voeding, medicijnen tegen reflux??
Heb je al gedacht aan koemelkallergie? Je zou eens Pepti kunnen proberen. Als het daar wel iets beter van wordt maar niet over gaat zou je een kunstvoeding kunnen proberen waarbij de eiwitten nog verder verknipt zijn zoals Nutrimigen of Neocate.
Onze dochter (ook geboren met 32 wk) had ook veel last van krampjes en darmen. Ivm mogelijke koemelkallergie zijn we overgestapt op nutramigen (op advies ka/dietist vergoed door zorgverz). Homeopathische druppels tegen krampjes geprobeerd (vsm/infacol), warme handdoeken op de buik, met de buik op je hand of schoot laten liggen etc. Idd gewoon alles proberen. Uiteindelijk is het na een maand of 4/5 beter geworden. Ik heb verder geen ervaring met reflux, maar misschien helpt nutramigen wel? Heel veel sterkte iig en ik hoop dat er veel tips komen waar je wat aan hebt.
Hoi, Ons zoontje (ook prematuur) had ook veel moeite met het verteren van zijn voeding. Wij zijn toen tijdens een ziekenhuisopname op proef begonnen met nutramigen. Na 48 uur had ik een compleet ander kind. Mijn zoontje had geen koemelkallergie maar zijn darmen konden de vertering van "gewone" babymelk niet aan. Wij hebben tot een jaar nutramigen gegeven en zijn toen langzaam overgestapt op standaard nutrilon. Misschien een idee om dat eens met de kinderarts te bespreken? Voor de reflux gebruikten wij nexium. Veel succes, josie
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben vanmorgen serieus wanhopig naar de cb arts geweest. Ik had sochtends de kinderarts gebeld maat kreeg de assistente aan de lijn en zij gaf namens de kinderarts door dat ik dan maar de zantac of de lactulose moest verlagen. Advies waar ik dus niks mee kan omdat ik dan weer van het ene probleem in het andere rol. Toen ik bij de cb arts aankwam had zij na het lezen van zijn dossier al een recept klaar liggen voor pepti. Ze adviseerde me om er vandaag direct mee te beginnen. Om half 3 de eerste fles gegeven en ik durf nog niet blij te zijn maar na wat lichte krampjes is hij vanaf kwart over 3 in slaap gevallen. Geen gehik, gekrijs, gekonkel of spuug. Hij dronk de fles van 100 cc wel in sneltreinvaart leeg maar hij is natuurlijk friso comfort gewend en dat is veel dikker. Hij had dus nog wel wat zuigbehoefte maar dit was prima op te lossen met zijn speentje. Ik ben benieuwd of hij niet weer verstopt raakt nu. Ik moet dus nog wel even lactulose blijven geven uit voorzorg. Ik heb ook nutrition in huis maar durf dit eigenlijk niet te gebruiken omdat ik het idee heb dat hij van de friso comfort juist verstopt raakte en hier zit natuurlijk ook Johannesbroodpitmeel in. Verdik de voeding dus maar even niet, gewoon maar veel pauze houden tijdens het drinken. Ik kan alleen maar hopen dat het zo blijft gaan als vandaag!!
Heb dezelfde ellende ook gehad hij zat verstopt spuugde veel huilen ect niks maar ook niks hielp elke dag moesten we hem helpen met ontlasting week in week uit sinds pepti kon die weer poepen (ondanks nutriton) Was alleen om de 3dgn vrij dun maar hij kon hetzelf was ook stuk rustiger na de fles Zou gewoon verdikken en ik gebruikte sab simplex ernaast bij elke voeding voor krampen nu bijna 7mnd ongecorrigeerd eet hij fruit/complete warme hap /toetje/hele boterham en nergens last meer van en elke dag goede ontlasting koemelkallergie had hij niet maar standaard voeding was voor hem te zwaar groeit jou kleintje verders wel goed hier kwam hij sinds pepti iets meer aan *niet veel ) maar alle beetjes hielpen