Welke beker/tuitbeker/rietjesbeker geven jullie aan jullie kindjes? Naast de fles dus. Ik zat zelf aan deze te denken; Philips/Avent Oefenbeker Roze - SCF782/00 | Philips/Avent Bekers | Baby-Dump maar die is vanaf een jaar, of kun je beter gelijk beginnen met een difrax oefen beker, en de tuit en alle andere dingen gelijk overslaan? En wanneer begin je ermee? Mijn dochter slaapt nog veel, of nou ja vaak, fruithap vind ik al lastig in te plannen, laat staan wat anders te drinken. Als ze wakker is, wil ze meestal gelijk dr fles, een fruithap geven is dan niet zo een succes. Die doe ik een uur na de fles zo. Als ze nog niet moe is tenminste. Maar goed, mijn vraag over de bekers Ben benieuwd!
Na een hele zoektocht langs allerlei types anti-lek bekers bleek dat mijn kinderen dachten dat het anti-drink bekers waren. Was een dure grap zo bij elkaar. Ze dronken het beste uit een gewone mok of beker die ik vasthield. Toen ze wat ouder waren dronken ze graag uit een rietjesbeker of uit zo'n spafles met bidondop. Ik zou zeggen: hou het simpel, als je gewoon een slokje wilt geven, hou dan een mok tegen hun lippen. En je kunt voor Aventflessen (vast ook voor andere merken) drinktuutjes kopen die je in een fles zet die je toch al hebt.
Ja precies. Zoiets dacht ik. Snappen ze dat wel? Ik vind die avent beker zonder tuit wel goed bedacht, maar volgens mij best lastig te drinken! Nu snapt ze er nog helemaal niks van een gewone beker/glas, ze kijkt heel raar en doet dr mond niet eens open. Vast veel te vroeg haha. Maar straks wil ik het proberen. Komt vast goed.
Probeer eens een kopje dat je schuin tegen haar onderlip zet, zodat het (lauwe) water of thee net haar lippen raakt, en kijk wat er gebeurt.
Hier vanaf 6 maanden oefenen met een bekertje (zo eentje van ikea, gekleurde plastic bekertjes) en verder een rietjesbeker van de Hema, 4 euro geloof ik?
Mijn zoon heeft tot ruim anderhalf een rietjesbeker gehad, nooit een tuitbeker. Maar een gewone beker leren ze het snelste als je er vroeg bij bent. Met mijn dochter ben ik vanaf 6 mnd gaan oefenen met een gewone beker die ik vasthield, en ze kan nu zelfstandig uit een open beker drinken (hij moet niet te vol zitten en oke, niet 100% knoeivrij ) We hebben die plastic kinder"glaasjes" van Mepal.
Hier een rietjesbeker van Nuby. Veel problemen gehad met mijn dochter aan het drinken te krijgen, ze wilde alleen de borst. Pas met 10 maanden begon ze eindelijk iets te drinken en dat was met de rietjesbeker. Nu drinkt ze wel goed, ze snapt alleen het principe van een beker omhoog houden zodat er wat uitkomt niet. Dus hier nog steeds de rietjesbeker als enige optie.
oefen altijd met normale open beker ( oefenbeker van difrax ook top dat kun je nog lang gebruiken, ook weer handig zodra ze zelfstandig uit bekers kunen drinken) verder de tuit beker vanaf 6 mnd van avent en rietjesbeker van de hema altijd mega succes bij de oudste heel fijn ding
Ik heb er een van nuby geloof ik... Maar ze snapt het niet In een van alle blije dozen zat een rode simpele tuitbeker en die had ze vanaf het eerste moment door. Het liefst drinkt ze uit de beker waar ik ook uit drink.
Wij hebben deze beker van avent. Onze dochter drinkt er vanaf 10 maanden uit en kan het nu bijna zelfstandig. De open oefen beker van difrax gebruiken wij voor yoghurt te drinken. Dat is minder vloeibaar. Ze kan het nu bijna alleen bij beide bekers. Nog even oefenen.
Met 7 maanden hebben we de Nuby rietjesbeker gekocht. Die snapte ze eigenlijk meteen. Verder oefenen we iedere dag ook wel met drinken uit een open beker. Een gewoon plastic bekertje
Ik gebruik een gewone beker. Die hou ik nog voor hem vast. Had ook een beker van nijntje gekocht omdat die oren heeft om aan vast te houden. Maar dat vind ik nu nog lastig omdat ik de inhoud dan niet goed kan zien.