Slapen met een doekje?

Discussion in 'Verzorging' started by sprankje, Oct 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sprankje

sprankje Actief lid

Jul 9, 2009
    135
    0
    0
    Mijn dochtertje van 4 maand vindt het heerlijk te 'kroelen' met een doek(je). Ze kan ook wel zonder, maar ik merk dat ze het fijn vindt en er een beetje troost uit haalt als ze alleen in haar bedje ligt (ze heeft geen speen) of verdrietig is.
    Ze heeft ook een zacht knuffel-konijn, maar die is niet van katoen en best dik, dus dat durf ik niet aan. (Deze: Rabbit Rune - knuffeldoekje)
    Is het veilig als ik haar met het slapen gaan een spuugdoekje (zo'n badstof monddoekje) geef om mee te knuffelen? Lijkt me veiliger omdat het lichter is en betert ademt omdat het katoen is.

De kraamdeskundige hier op het forum had het over speciale knuffeldoekjes van Prenatal?

Wat denken jullie?

2. sitara

sitara Bekend lid

Jan 16, 2009
    528
    1
    0
    GOH

dat weet ik eigenlijk niet echt
    denk niet dat het kwaad kan, maar ben natuurlijk gn expert

bij ons had hij ook gn tutter(was zijn hand of duim),er lag helemaal nils in zijn bed, geen tuter, geen knuffel, niks
    ik vond dat niet nodig (was nogal bezorgd ivm wiegedood enzo) en hij had het eig ook niet nodig, sliep altijd onmiddelijk in

na een paar maand merkten we dat hij wel meer bewust werd van zen omgeving en dan hebben we een knuffel bij hem gelegd die het geluid van de baarmoeder nabootst
    daar slaapt hij nu nog mee, alleen zonder geluid
    hij zoekt er ook naar en neemt hem dicht bij zich
    en slaapt dus niet als hij de knuffel nbiet heeft (hij is nu 15 maand)

xxx

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Jelmar slaapt overdag met een knufdoek zoals die link van jou (maar dan van teigetje) en 's nachts niet, hij valt altijd bij de laatste fles in slaap en slaapt wel door, word uurtje of 6 wakker, dan geef ik hem zijn speen en knuff en slaaptie door tot half acht

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Gijs heeft een spuugdoekje mee ( een van Teddy, uit de jaren 70 met de afbeelding van een koe erop). Ook slaapt ie met een speen..
    Het doekje gaat niet meer mee naar de creche, maar thuis pakt ie het zelf al als ik hem in zn bed leg.. We hebben hem dat doekje al vrij snel gegeven..

5. linde90

linde90 Niet meer actief

Hier heeft ze er een paar in bed liggen , die frommelt ze op en gaar er bovenop liggen op haar buikje.
    En 1 houdt ze er in haar hand om mee te kroelen.

Geowon lekker doen hoor, een spuugdoekje is makkelijk te vervangen dan een speciale knuffel als ze die kwijt is.

6. natascha1

natascha1 VIP lid

Sep 1, 2009
    8,421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Hier een doekje en een knuffeltje schaapje van happy horse

7. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Mijn zoontje slaapt ook met een spuugdoekje. Het is een monddoekje (5 voor 1 euro), die je overal kunt kopen. Ideaal is het, kun je dus bijkopen als het nodig is. Hij vindt het heerlijk om ermee in zijn ogen te wrijven en mee te wapperen.

8. Susan27

Susan27 VIP lid

Jan 14, 2009
    8,419
    0
    0
    Hier een knuffel muisje in zijn bedje die we kregen bij de geboortekaartjes.

Hij heeft een lodger speendoekje aan zijn speen.
    Overdag heeft hij de speen 's nachts niks alleen de muis.
    Ben bang dat hij het doekje over zijn neus legt oid. er geen adem meer krijgt.

De muis houd hij stevig in zijn knuisje tijdens het slapen.
    Ben dus bang dat ik opzoek moet naar een reserve voor het geval dat.....

9. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    Hier denk ik vanaf 3 maanden een poppetje van difrax (is eigenlijk een zacht doekje met een zacht hoofdje erop). Nooit problemen mee gehad, ze heeft ze nog steeds, slaapt inmiddels met 2 in haar bed :D

Denk dat ze er niet heel erg snel in stikken oid hoor, als je zelf het doekje over je neus legt kun je toch ook nog ademen, het is niet zo dat iemand m ff flink aandrukt.

10. huggybird

huggybird Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,738
    803
    113
    mijn dochter slaapt ook al vanaf 4 maanden met een spuugdoekje dat ding (gelukkig is ze niet gehecht aan 1 doekje) is heilig voor haar. we zijn er eigenlijk bij toeval achter gekomen dat ze dat fijn vond, ze gooide perongeluk het doekje op haar gezichtje toen ze een keer moeite had met in slaap komen, het doekje viel over haar ogen en ze werd meteen rustig en viel zo in slaap..... in eerste instantie dacht ik :$ dit is niet goed!!! maar ik stond er bij toen het gebeurde en het lag niet over haar gezicht dus heb het even aan staan kijken....
    nu frunnikt ze vooral met het labeltje... helaas zijn die er snel af gefrunnikt;) en dan hoeft ze hem ook niet meer.....

Ik heb het haar met een gerust hart gegeven omdat (net wat je zelf ook zegt) van dun katoen is....

11. momentje

momentje Bekend lid

Feb 5, 2008
    587
    0
    0
    België
    Mijn zoontje heeft een Koeka knuffeldoekje aan zijn speen. Hij kan niet zonder bij het slapen en slaapt er ook al mee sinds hij een maand of 3 is. Is een klein katoenen doekje en zie er geen gevaar in...

Mijn oudste zoon is trouwens ook nog aan zijn doekje gehecht (bij het slapen gaan), vind het wel schattig...

12. sanne1234

sanne1234 Actief lid

Feb 14, 2008
    474
    0
    16
    Wij hebben ook zo'n doekjes zoals die van jou in gebruik. Volgens mij vanaf een maand of 3-4, eerst ook een badstof spuugdoekje.

Ik heb er wel 2 gekocht. Zodat ik ze steeds om de beurt kan wassen en als er eentje kwijt is heb ik er in elk geval nog eentje achter de hand. Want zonder knuffeldoekje slapen werkt niet, echt een wonderdoekje :) Hierdoor is hij niet gaan duimen of met een tut dus hoef niets af te leren. Ik laat hem overigens niet met het doekje verder spelen overdag. Puur en alleen voor te slapen, zo blijft het speciaal. Hij koppelt het nu ook direct aan gaan slapen en dit verloopt altijd probleemloos bij ons (bijna 2 jaar nu)

Nr 2 heeft wel een tut nu, ga nog proberen om hem straks ook aan een doekje te laten wennen. We zien wel of hij dat ook wil. Elk kindje is weer anders he?

13. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Mijn zoontje slaapt ook graag met een doekje in zn handen of tegen zn wangen aan. Soms een monddoekje, maar meestal gewoon een hydrofiele luier. Hij vindt het het lekkerst als ie lange tijd hetzelfde doekje heeft, als ik een schone aan m geef vindt ie het minder. Hij gaat er dan eerst een paar dagen op liggen voordat ie ermee gaat kroelen, denk dat ie het lekker vindt als zijn doekje naar hem ruikt :)

Share This Page