Ons dochtertje van 4mnd heeft kma en verborgen reflux. Ze drinkt neocate en krijgt nexium. Wat de flessen betreft zou ze 4x 180 mogen hebben maar ze lijkt meer tevreden met 4 x 150. Met 4 x 150 slaapt ze de nacht door, met 4x 180 is ze de hele nacht letterlijk aan het krijsen! Herkent iemand dit. Ze weegt trouwens 5,5 kg. Ik vraag me af of ze niet te weinig binnenkrijgt maar ze is wel heel alert. Het lijkt wel of haar buikje/darmpjes het niet aankunnen als ze meerkrijgt en gaat dan de hele tijd kreunen en kronkelen...
Ja, dat kan heel goed.. dat betekent gewoon dat ze teveel binnenkrijgt. Je hebt grote en kleine eters en jouw dochtertje is duidelijk een kleinere eter. Zolang ze het lekker doet, goeie luiers heeft, is 5 x 150 voor haar duidelijk het beste. Je merkt het snel genoeg wanneer je 'moet' ophogen (je hoeft trouwens niet alle flessen gelijk te maken )
Het klinkt wel logisch, als ze té vol zit voelt ze zicht waarschijnlijk helemaal niet lekker. Wat doet ze op 5x150? Misschien is dat iets beter dan 4x om te voorkomen dat ze niet te weinig binnenkrijgt?!
5 flessen red ik niet, of ik moet haar al wakker maken voor fles. Het schema ziet er nu uit als; 07.30 11.30 15.00 18.00 21.00 (soms niet altijd een kleine fles van 100cc) Dan slaapt ze van 21.00 tot 07.30 of soms al vanaf 19.30 of 20.00
Ik zou proberen die fles van 21:00 wel te blijven geven voorlopig en 100ml is helemaal niet erg. Als je merkt dat ze overdag wat meer wilt gaan drinken kan je die 4e fles echt laten vervallen. Ik heb mijn dochter ook tot ze over ging op 180ml de 5e fles (120/4) blijven geven... met 19 weken ging ze eindelijk over op de 'grote' flessen.
wij hadden hetzelfde probleem en hebben hem heel lang nog om 23uur wakker gemaakt en dan dronk hij half slapend nog een flesje leeg en krijg hij toch zijn minimum binnen aan vocht.