Groot kind en baarmoeder, oh nee toch niet.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door moontje2008, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Wij gisteren voor controle naar de verlos. Nou, wat zit de baarmoeder hoog zei ze en ze was ook al vrij groot op de echo...

Gaan we weer zitten, vraag ik aan haar of ik geen bloed moest prikken voor mijn rhesus factor, nee dat was pas met 27wk.. uhm.. ja ik ben ook 27wk! Had ze me verward met iemand anders en dacht ze dat ik 24wk was.. nou dan zat ze perfect op schema! zucht..

Dat vind ik echt wel een nadeel als je in het zh zit, krijg dus telkens andere verlos.. Maar alles was weer goed, dus dat is fijn.

Lopen bij jullie ook wel eens van die warhoofden rond? Als ik dus niets had gezegd hadden ze waarschijnlijk mijn Rhesus ook niet geprikt!

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Nooit geen last van gehad! Ze waren altijd volledig geïnformeerd over mijn situaties en zw-schappen.

Bij ons in het z-huis lezen ze ook eerst ff de dossiers door voordat je de kamer in word geroepen ;)

3. draakje24

draakje24 Actief lid

31 dec 2011
    399
    0
    16
    Zit ook onder behandeling in het het ziekenhuis
    En ik krijg als het lukt dezelfde of 1 vd 3 (risico) genecologen
    Dat is wel fijn!!

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik vind het aan een kant wel fijn dat ik om en om (verlos/gyn) moet, zo voelt deze zwangerschap toch nog een beetje normaal, ik heb factor v leiden en bij de eerste een hoge bloeddruk gehad, gelukkig geen Hellp of PE.

Maar ik had ook zoiets van hallo, mijn map ligt daar, heb je die niet gezien of zo?

Volgende keer weer naar de gyn, fijne vent.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik had zes vlossen maar heb dit ook nooit meegemaakt. Slordig hoor!

6. tulip

tulip Niet meer actief

nou idd slordig, ik zit bij een kleine verlos praktijk, zijn maar met zn tweeen, dus dat probleem niet gehad.

7. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Loop ook in het ziekenhuis en om en om naar de gyn/vlos, maar bij mij zijn ze altijd keurig op de hoogte en mijn dossier staat ook netjes open om de comp als ik binnen kom.

8. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Hier in het ziekenhuis lezen ze van te voren wel het dossier, maar ik vind toch ook dat er veel is dat je zelf moet aankaarten.

Hier met 27 weken een suikertest gedaan. Bel ik 2 dagen later voor de uitslag. Krijg ik van de telefoniste te horen dat ik daar een terugbelafspraak voor moet hebben, nou geef die dan even. Ja, dat kan over 3,5!!!!! week.
    Achteraf bleek dus dat dit niet op deze manier had mogen gaan.

Vorige week een groeiecho gehad. Blijkt de kleine 3 weken achter te lopen. 'goh hoe was het met de 20 weken echo' dus ik zeg dat ik dat niet weet. Kijkt ze in het dossier, liep het kindje toen dus al achter....
    Echoscopiste had het wel genoteerd, maar gyn/verlos heeft er niet naar gekeken.
    Na overleg is er dus besloten dat ik deze maand nog 2 echo's ga krijgen. Maar deze achterstand kan ik nu (ruim 33 weken zwanger) nooit meer inhalen.

9. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Bij mijn vk nooit gehad, maar in het ziekenhuis wel; ik was er voor een echo, zat samen met mijn man in de wachtkamer en er was verder niemand anders, we zaten al een half uur te wachten. Komt er iemand uit een van de echo-kamers, ze groet ons vriendelijk en zegt dat we mee mogen lopen. Eenmaal op de onderzoekstafel begint ze over dat de gyn ook zo komt en dan kunnen ze beginnen met het onderzoek. Ik;'De gynaecoloog?' Zij;'Ja, dokter X, die ken je vast wel :)' ... Ik had nog nooit een gyn gezien :p Dus ik vraag of ze wel de goede voor zich heeft en noem mijn naam, moest ze dus heel iemand anders hebben. Echt suf was dat... Nu zeg ik dus altijd heel duidelijk mijn naam :p

Deel Deze Pagina