Kende deze studie al, word je niet heel gelukkig van... Het is afwachten hoe ze het uiteindelijk gaan doen.
Is ook niet fijn.... maar wel goed om onder de aandacht te brengen. Ik merk hier dat veel mama's hun kind ook niet meer echt als prematuur zien als het kind bijvoorbeeld in de normale groeicurve zit. Maaf een zwangerschap hoort normaal niet voor niks minstens 37 weken te duren.
Tja...... Eerlijke gezegd vind ik het niet zo spannend. Ik kan er niets aan veranderen mocht hij een ontwikkelingsafhterstand krijgen. Tot nu toe ligt hij een beetje voor en dan nog........ Ik verander er toch niks aan mocht er een probleem ontstaan ......
Is zeker goed om onder de aandacht te brengen. Mijn zoontje is echt een randprematuur (sommige zien hem dus niet eens zo), maar al vrij snel vergeten mensen (bijv cb) dat en is het geen "excuus" meer voor bepaalde zaken terwijl ik nog steeds echt het verschil zie met bijvoorbeeld zijn neefje die juist 2 weken overtijd geboren is en dat terwijl mijn zoontje inmiddels 3 is. Hij wordt helaas sowieso vaak ouder geschat dan hij is omdat hij lang is en dan verwachten mensen veel te veel van hem.
Wij hebben tot hij 4,5 is follow up in het streekziekenhuis. Ik vind dat wel prettig. Ze hebben daar echt een prematuren poli
mijn zoon heeft geen enkele opvolging. vind ik soms wel jammer. hij is niet de makkelijkste qua gedrag en met motoriek enorm lomp. vraag me soms wel eens af of zijn vroeggeboorte (35+1 en zeer moeilijke start) ermee te maken heeft