Herkenbaar?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Foxter, 31 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik ben aan het ontpillen na 1 keer de prikpil te hebben gehad. Nu ben ik steeds een beetje misselijk en voel ik me steeds alsof ik ongesteld ga worden. Dit kan ik me niet meer zo goed herinneren van toen ik stopte met de pil van toen ik zwanger wilde worden van mijn dochter.
    Zijn dit echte ontpil symptomen?

Groetjes :)

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb me tijdens het ontpillen van de prikpil ook ellendig gevoelt. Dat was na 2 prikken, en heeft uiteindelijk zo'n 9 maanden geduurd. Niet de hele tijd zo heftig. Maar wel af en toe het idee dat er eindelijk een menstruatie kwam, en dan toch weer niet.

Ik heb destijd om de 8 weken een zwangerschapstest gedaan, maar (toen gelukkig) negatief steeds.. Misschien kun je voor de zekerheid eens een test doen?

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoi deepfreeze :)
    Bedankt voor je reactie!
    Duurde het 9 maanden vanaf de laatste prik? of 9 maanden vanaf dat je de 3e had moeten zetten?
    Ik maak me er best zorgen om, je leest zoveel narigheid over die prikpil en zwanger worden..
    Ik heb al wel testen besteld, ik ben ook van plan om 1 keer in de 6 a 8 weken een test te doen.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Echt 9 maanden, nadat de 2e prik uitgewerkt was. Dus 6 maand pil, nog 9 maanden bonus..
    Nou reageert mijn lijf sowieso wel stevig op de pil (ook lichte gewone pillen), dus dat helpt ook niet. Maar ik zou hem nooit meer adviseren, zeker niet als diegene nog jong is/zwanger wil worden ooit..

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Balen zeg :(
    Maar ik ben al blij dat je daarna wel zwanger bent geworden :)
    Heb je ook geprobeerd om een maand de pil te slikken om het zo op te wekken? Want dat heb ik ook een paar keer gelezen. Hopelijk belt de doktersassistente daar vandaag ook over terug..

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Nee, op dat moment was ik ook niet bezig met zwanger worden, en ik wilde eigenlijk ook geen pruts meer aan mijn lijf qua hormonen. Dus vandaar helemaal medicijnloos afgewacht..

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Bij mij was het na de prikpil ook helemaal prut :( Ik ben toen ff (1 maand) aan de 'gewone' pil gegaan en daarna ging het wel beter. Ik wilde toen (jaar of 10 geleden, was toen 20) overigens niet zwanger worden, dus heb er misschien ook minder op gelet hoe lang het duurde voor ik echt van de klachten af was, maar ik vind de prikpil echt een verschrikkelijk uitvinding die onder een bepaalde leeftijd verboden zou moeten worden....

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

En nadat je aan de gewone pil ging, was je cyclus toen redelijk snel weer op gang?

Pfff ik baal er zo van, heb 1 keer direct gezegd nou doe maar dan, tegen mijn huisarts, normaal wil ik er altijd over nadenken. En nu dit gedoe!

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb hem zelfs gekregen via de Gyn, je zou denken dat zo iemand ook de nadelen wel kent. Mijn HA wilde geen advies geven, omdat hij daar te weinig over wist..
    Zucht ;)

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Eigenlijk echt erg toch deepfreeze, ik ga het hem ook echt nog wel even vertellen, zodat hij in ieder geval oplet bij de volgende die om een andere vorm van anticonceptie komt vragen..

11. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Mijn cyclus was toen na 1 maandje pil wel weer redelijk 'normaal', volgens mij. Ik heb nooit een erg regelmatige cyclus gehad, maar ik was daarna wel van alle overige klachten af, dus ik neem aan dat ook de cyclus weer gewoon was :)

Als je maar 1 keer die prik hebt gehad, valt het ws nog wel mee, hoor! Ik heb 'm 3 keer gehad, dus dan is het alweer anders...

Ik hoop dat de gevolgen mee zullen vallen. Probeer je er in ieder geval niet al te druk over te maken. Anders heb je straks nog kans dat je daardoor je menstruatie 'tegenhoudt' ofzo! Uiteindelijk komt je cycus echt wel weer terug, het duurt alleen misschien iets langer dan wanneer je stopt met de gewone pil. Da's alles ;)

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dankjewel :D Je hebt ook gelijk hoor, ik moet het gewoon loslaten :) En nog eens 2 maanden wachten. Als ik dan niet ongi ben probeer ik die pil nog eens, die heb ik toch liggen.

We waren er alleen al uit dat we het bij 1 hielden, en mn man wilde ineens toch een 2e. Daar moest ik erg aan wennen, maar het begon bij mij langzaam toch te kriebelen. En nu heb ik de knoop doorgehakt, en dan lees ik allemaal narigheid op internet! Dus ik heb het er een beetje moeilijk mee :) Nu ik toch een 2e wil, wil ik het ook meteen kunnen proberen :)

13. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Haha! Typisch gevalletje: ik wil het niet alleen, ik wil het NU! :D
    Logisch, hoor! Sterkte met afwachten. ;)

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

haha inderdaad :D
    Thnx... *wachtend*....................... :D

15. anita205

anita205 Bekend lid

9 mei 2010
    514
    0
    0
    gastouder
    hoi hoi,

ik heb in totaal 3 keer de prikpil gehad, en nadat deze was "uitgewerkt" na de 12 weken dus, werd ik na twaalf dagen GELUKKIG alweer ongesteld....en tot nu toe elke maand...helaas nog niet zwanger...maar ik weet precies hoe je je volet...ik was ook op internet gaan zoeken en schrok me ook een hoedje van alle horror verhalen...van vrouwen die al meer dan 1 jaar op hun ongi zitten te wachten...maar bij mij komt ie er ook niet meer in hoor...maar ik had gelukkig snel weer een menstruatie...dus het kan wel...heel veel sterkte en ik hoop dat het bij jou ook snel zal gaan

groetjes van anita

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bedankt voor je reactie anita! Ik hoop dat het bij mij ook vanzelf komt, jij had wel geluk zeg dat je zo snel een menstruatie had!

Hopelijk ben je snel zwanger :)

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Net de gyn gesproken, die belde ipv de ha :) De ha en hij zijn vrienden, dat wist ik (scheuren hier regelmatig door het dorp in hun dikke auto's :D ) dus ik denk dat hij daarom even belde :) In ieder geval hoef ik me geen zorgen te maken, het kan alleen allemaal wat langer duren. Hij dacht aan een maand of 5. Ik moet nog niet met microgynon beginnen zei hij, maar gewoon even afwachten. (niet mijn sterkste punt..)
    Maar ik voel me wel opgelucht, het komt allemaal wel goed :)

18. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Oh, das wel fijn, dat je nu een beetje weet hoe en wat (officieel, dus, haha). Joh, misschien valt het hartstikke mee! Die 5 maanden is waarschijnlijk een erg ruime inschatting om te zorgen dat je niet gelijk in de stress schiet als je niet na 2 maanden alweer je cyclus terughebt!

Succes!

19. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja precies :) Nu ben ik wat relaxter en misschien helpt dat ook wel mee, al dat gestress houdt de boel misschien nog wel extra tegen :)

Deel Deze Pagina