Meisjesnaam...zelfde voorletter als haar zusje? probleem?

Discussie in 'Babynamen' gestart door DebbieSpelt, 13 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DebbieSpelt

9 sep 2008
    7
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Oss
    We lopen al een tijdje te tobben en te twijfelen...dat het een meisje wordt is zo goed als zeker dus dat scheelt al 50% :L

Maar.....nu het volgende...ik heb steeds maar de naam Lynn in mijn hoofd en kom deze ook overal tegen! Past vind ik ook mooi bij onze achternaam "Spelt" maar mijn dochtertje van bijna 8 heet Lisa...

Lisa en Lynn klinkt ook al zo leuk...maar dan hebben ze allebei dezelfde voorletter....dat lijkt me niet handig? Iemand daar ervaring mee?

Liever plakken we geen 2e naam erachter omdat we zelf en Lisa ook allemaal maar 1 naam hebben....

ben erg benieuwd naar jullie reacties!1

groetjes,
    Debbie

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Met 1 naam wordt het wat onhandiger met de post.
    Mijn zusje en ik hebben ook beide dezelfde voorletter maar wel een 2de naam, dus niet onhandig met post.

verder maakt het niks uit toch?

3. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Mijn pa en broertje hebben dezelfde naam en dus voorletter.
    maakt mijn broertje wel eens zijn rekeningen open enzo.
    voor de verzekering is het ook onhandig.

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou een volgend kindje inderdaad ook geen naam met een L geven want het lijkt me toch onhandig met post/verzekeringen etc. Kun je misschien je tweede dochter niet bijv. Mae-Lynn noemen en dan als roepnaam Lynn?

5. Niet meer actief

ik zat daar zelf ook over te twijfelen maar wat betreft post krijgen ze heel weinig tot hun 16de.. het enige wat regelmatig kan komen is van de bank maar daar kun je gewoon de hele naam doorgeven.. als mijn dochter post krijgt van de bank dan staat er danisha (achternaam) op...

als je de naam echt mooi vind dan vind ik het zonde om het hierdoor over te laten gaan..

6. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik zou het gewoon doen als ik jullie was. Wat maakt het nou uit dat ze misschien per ongeluk post van elkaar zouden openmaken

7. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik heb het altijd als erg onhandig ervaren, dezelfde voorletter als je zusje.

Ik zou ook gaan voor Mae-Lynn, Jailynn, Fay-Lynn of iets in die richting en dan roepnaam Lynn!

8. DebbieSpelt

9 sep 2008
    7
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Oss
    Ik zag in een ander topic "Lynn Michelle" voorbij komen, al ben ik niet zo van 2e namen..misschien dat dit toch dan een idee is ....mmm

Vind het zo moeilijk en oo zo belangrijk! Met een naam doe je de rest van je leven!

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Het is voor bijvoorbeeld de zorgverzekering heel onhandig als ze dezelfde voorletter hebben en dat de enige letter is. Dan is namelijk moeilijk uit te vinden welke dingen voor wie zijn.
    Misschien een tweede naam erbij?

10. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    Uit ervaring weet ik dat het echt super onhandig is als er in één gezin 2 mensen (of meer :p ) zijn met de zelfde voorletter(s) & achternaam. Zelf zoek ik ook namen die niet beginnen met de eerste letter van mijn naam of de eerste letter van de naam van mn man.

11. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou zelf toch op zoek gaan naar een andere naam, met en andere voorletter.
    Met de post en verschillende instanties kan het nog weleens problemen geven.

12. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    Hoi, ik heb de zelfde voorletter als mijn zusje en geen 2e naam en is niet handig. Rekeningen die verkeerd vertuurd worden etc. Dus ik zou er zeker een 2e naam bij doen.

13. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Een tweede naam is wel handiger denk ik. Maar ik ben het met je eens dat Lisa en Lynn een supercombi is. Succes!

14. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik denk niet dat het zoveel uitmaakt, ook gezien het feit dat je dochtertje al 8 is, en tegenn de tijd dat je jongste idd post krijgt e.d. misschien al op kames is of het huis uit.
    Andere dingen kan ik me niet echt voorstellen of het uitmaakt. aangezien je altijd geboortedatums en sofinummers gebruikt.
    Ik zou het gewoon doen.

als je de naam mooi vind zit het toch wel goed?

15. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    hoi,

wij hebben een dochtertje met de naam marly en we wetend dat we weer een dochter krijgen en hebben nu de naam mara.
    eerst dacht ik ook dat dit niet kon, maar we hebben nu besloten het toch te doen, we vinden de naam heel leuk en we dopen dit kindje ook dus er komen toch andere voorletters bij.
    en zo niet.....je moet gewoon de naam kiezen die je mooi vindt....klaar.
    kunt nu wel iets anders verzinnen om maar een andere letter te hebben, maar zou jammer zijn als je spijt van je keuze gaat krijgen.

ik zou er gewoon voor gaan.
    lynn is een hartstikke leuke naam.

mejon

16. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Mijn broer en ik hebben alletwee dezelfde voorletter, nooit problemen mee gehad.
    We hebben geen 2e naam, dus echt alle twee "S. Achternaam".

Bij een verzekering heb je altijd nog je geboortedatum ter controle, en het ergste dat kan gebeuren is dat je elkaars rekening een keer open maakt als je nog thuis woont. Nou, hoe spannend zal de post op die leeftijd zijn? ;)

17. daniam

daniam Lid

15 sep 2008
    8
    0
    0
    Ik denk dat ik het wel zou doen hoor.
    Lisa en Lynn is een mooie combinatie!

Deel Deze Pagina