Wanneer had jij de eerste echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door eerstekeermama, 27 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eerstekeermama

26 feb 2011
    35
    0
    0
    Hey Meiden!

Ik ben nu ruim 4 weken zwanger van ons eerste kindje en ben benieuwd wanneer jullie de 1e echo krijgen of hebben gehad?

Ik moet op 14 maart naar de verloskundige voor een kennismaking en "intake", dan wordt er ook een afspraak gemaakt voor de 1e echo met 8 weken.

Voorheen kreeg je pas met 12 weken de eerste echo maar dit is vervroegd. Wil dit dan ook zeggen dat je dan eerder zekerheid hebt dat het goed blijft gaan? Ik bedoel als het dan gewoon goed mocht zijn bij de 1e echo is dan de kans op een miskraam nog net zo groot dan voor de 8 weken?

En wanneer vertellen bij 1e goede echo of na de 12e week echo, ik weet dat dit persoonlijk is maar zou graag jullie ervaring horen!
    (en evt. van diegene die een goede 8 weken echo hadden maar waarbij het daarna toch mis is gegaan)

Bedankt!

2. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    hoi hoi,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! :D

Ik heb bij 9+2 de eerste echo gehad en na een kloppend hartje te hebben gezien hebben we het aan de directe familie verteld.

Veel succes

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

hooii!

ik had met ongeveer 7 weken me eerste echo:D

en heb het met ongeveer 10 weken verteld..;)

succes met die van jou!

groetjess

4. dafne

dafne Actief lid

25 dec 2010
    248
    0
    0
    NULL
    NULL
    In België krijg je een eerste echo rond 7-8 weken.
    Ik ben op 17 maart aan de beurt. dan ben ik net 7 weken.
    Dus hopelijk zien we dan een flikkerend puntje.
    Bij mijn eerste zoontje was de eerste echo op 7w4d en toen zagen we een mooi hartje kloppen.

5. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Onze eerste echo was met 9 weken, dit omdat ik niet zeker wist hoever ik nou zou zijn.
    2e echo met 12 weken, daarna aan iedereen verteld.

6. Chai

Chai Niet meer actief

De meeste krijgen 1 termijn echo en niet een vroege echo en een 12 weken echo zonder reden. Het is maar net hoe snel je erbij bent, de wachttijd is vaak best lang. Ik heb het expres zo geplant dat de termijn echo met 11+4 was, daarna fam verteld. :)

7. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    gefeliciteerd met je zwangerschap!

bij onze eerste hadden we met 10,2 weken de eerste echo omdat we de week daarna op vakantie gingen en ik zekerheid wilde voordat we weggingen...

bij de tweede kreeg ik bloedverlies en had ik de eerste echo met 7 weken, daarna nog eentje met 9 weken, helaas is dat toch nog een mk geworden met 9,3 weken...

bij de derde kreeg ik weer bloedverlies, dus was weer bang voor een mk, toen heb ik een echo gehad met 6 weken, 6,5 weken, bijna 11, 12 en 13,5 weken... gelukkig is dat inmiddels een mannetje van ruim 10 maanden...

we hebben het bij alledrie de zwangerschappen meteen aan onze ouders verteld. met een week of 6-7 aan broers en vrienden en vanaf 12 weken mocht iedereen het weten...

8. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van harte met je zwangerschap!

Wij hadden de intake met 9w5d en de eerste echo met 10w4d. Toen was het niet goed te zien en mochten met 12w5d nog een keer terugkomen.
    We hebben het naaste fanilie met Kerst vertelt (toen 7,5 week) en vrienden en op mijn werk na de goede echo.

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

de normale termijn echo krijg je rond de 10/12 weken.

maar er zijn verloskundige die het eerder doen dit wil niet zeggen dat je dan ook nog een latere echo krijgt

10. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik had met 6 weken en 6 dagen al een inwendige echo , ik was ook verbaasd dat ze zo snel een echo deden.

11. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

wij hebben met 7+6dagen en bij 9+6dagen een echo gehad.
    Beide uitwendig

12. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Met 6.2 , 7.2 , 7.3 , 7.4 , 8.3 , 9.5 , 12.3 , 16 , 20 etc
    weken heb ik een echo gehad.
    Dit ivm meerdere miskramen en bloedverlies in het begin.
    Als je met 8w een goede echo hebt, is de kans wel groter dat het goed gaat. Toch moet je er rekening mee houden dat als de placenta gaat werken het nog een iets grotere kans heeft dat het mis kan gaan.. meestal als deze werkt, zit je rond de 12w en krijgen de meesten een echo en gaat de zw goed als deze echo goed was.

Zelf heb ik het meegemaakt dat ik met 7w een echo kreeg een kloppend hartje heb gezien en was het met 9.5w niet meer goed..
    Al is die kans vele malen groter dat het wel goed gaat! :)

Het vertellen ligt helemaal aan jezelf.. wil je dat mensen het weten zo vroeg? ik zou de voor en tegens even naast elkaar leggen. Zelf hebben we het wel altijd vroeg verteld.. ook omdat we het zelf prettiger vonden dat ze van onze situatie afwisten. toen we meerder mk's gehad hadden.

Heel veel succes met je keuzes en geniet van je zwangerschap en laat je vooral niet gek maken door alle negatieve verhalen op internet! want zoals je ziet heb ik ondanks de mk's een geweldige mooie zoon op de wereld mogen zetten! :D:D

13. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    gefeliciteerd met je zwangerschap!

Wij hadden de 1e echo op 4,5 week. Er viel toen nog niet zoveel te zien behalve verdikt slijmvlies en een heel klein cirkeltje (vruchtzak in mijn slijmvlies) het enige wat de gyn. toen al wel kon bevestigen is dat het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is. Daarna een echo gehad op 6 wkn toen het hartje zien knipperen. En op 8 weken een echo gehad waarbij we echte en klein garnaaltje zagen en wederom een mooi knipperend hartje.

De eerst volgende echo staat nu voor ons op 12 weken gepland.

14. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Ik had bij 10 weken en een dag mijn eerste echo gehad.

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik had de eerste met twaalf weken. Kennis van mij had een goede echo met negen weken, en met 12,5 week bleek het hartje niet meer te kloppen. Gelukkig gebeurt dat niet vaak.

16. MamavanK

MamavanK Bekend lid

25 aug 2010
    526
    81
    28
    Eerste (vroege) echo met 5+1. Niks te zien. Echo twee dagen daarna, ineens 5+4!!
    Daarna met 7,5 week en 8,5 week.

Maar dit is alleen wegens een voorgeschiedenis. Normaal krijg je een termijnecho tussen 8-10 volgens mij...

Liefs!

17. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik krijg de eerste echo 30 maart. dan ben ik bijna 9 weken.
    De eerste afspraak is 4 april.

18. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hier in de praktijk doen ze het rond de 10e week.
    Mijn eerste echo was met 9 weken en 4 dagen.

19. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    hallo,
    Ik heb bij mijn zoontje na de eerste goede echo verteld was rond 9weken..
    Nu heb ik de eerste echo rond 7weken en daarna mag iedereen t weten (mits de uitslag goed is natuurlijk)
    Ik heb t al aan een aantal mensen verteld, ik rook nl en drink normaal met de carnaval enzo, en dat is nu niet zo...dus om een paar verbaasde gezichten voor te zijn weten een aantal (goede) vriendinnen t al..

20. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    heb mijn eerste echo gehad met 7.4 omdat ik bleef overgeven en opgenomen moest worden wouden ze meteen weten of alles goed zat

Deel Deze Pagina