Wanneer had jij de naam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Assje, 6 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wanneer had jij de naam?

  1. Al voor de zwangerschap

  2. Eerste trimester

  3. Tweede trimester

  4. Derde trimester

  5. Pas na de bevalling

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Assje

    Assje Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Gewoon uit nieuwsgierigheid :) Wanneer hadden jullie een naam voor je kindje? Wist je al jaren dat je een bepaalde naam wilde gebruiken of heb je gewacht tot je kindje er was en je kon bepalen of een naam bij hem/haar pastte?

    Ik ben zelf pas 18 weken maar wij hebben zowel voor een jongen als voor een meisje de naam al een paar weken geleden bedacht :) Ik ben gek op namen, kijk er vaak naar en zodoende had ik al een lijstje favorieten tegen de tijd dat ik positief testte. Manlief kwam met een hele leuke suggestie en toen waren we eigenlijk al klaar!
     
  2. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Voor een meisje had ik al heeel lang een naam in gedachten, maar deze viel tijdens de zwangerschap toch nog af vanwege veeeel te populair. Voor een meisje zijn we er nooit uit gekomen, overigens; daarvoor hadden we er in het laatste trimester uiteindelijk nog 2 over waar we dan op het moment supreme tussen zouden kiezen :)

    Gelukkig werd het een jongen, want die naam hadden we al met 7 of 8 weken zwangerschap! :D Die voelde meteen goed, en we hebben nog heel even getwijfeld tussen deze en een andere naam, maar dit was 'm gewoon.
     
  3. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Wij wisten al jaren welke namen we zouden gaan gebruiken...maar toen ik zwanger was, viel de jongensnaam toch af. En toen ik wat langer zwanger was, ging ik twijfelen aan de meisjesnaam. En na de 20 weken echo wist ik zeker dat ik een andere naam wilde en de nacht na de echo werd ik wakker met de naam die het uiteindelijk geworden is in mijn hoofd. Mijn man heeft er vervolgens nog 17 weken aan moeten wennen, maar vond het toen ook goed. :) Uiteindelijk had ik zelf dus de naam in het tweede trimester en mijn man in het derde. ;)
     
  4. Meijke

    Meijke Niet meer actief

    Jongensnaam eigenlijk al voor de posi test :). Meisjesnaam
    (en het is een meisje) in het tweede trimester!
     
  5. Tord

    Tord VIP lid

    26 okt 2009
    7.304
    298
    83
    In het eerste trimester, de meisjesnaam. Gelukig hebben we een meisje gekregen want uit de jongensnaam zouden we nu nog niet uit zijn.
     
  6. mamamuts

    mamamuts Niet meer actief

    Volgens mij bij beiden in het 2e trimester. Bij onze dochter waren we er wel zeker van, maar voor onze zoontje hadden we nog een andere naam in gedachten die het ineens moest worden. Maar op het laatst zijn we toch weer geswitcht naar de toen onze 1e keus.
    Gelukkig geen spijt. :)
     
  7. tulip

    tulip Niet meer actief

    de naam van onze dochter wist ik al voor ik met mn vriend samen was. Ik heb hem ooit 1 keer op tv gehoord, was een jaar of 14 en altijd onthouden.
     
  8. giraf

    giraf Niet meer actief

    Meisjesnaam voor aankomend kindje hadden we al voor de zwangerschap.:D
    Voor een jongen weten we nog niet, we komen er niet aan uit tot nu toe :(
     
  9. Yotsuba

    Yotsuba Fanatiek lid

    22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Met 24 weken wisten we het echt zeker wat het zou worden :)
     
  10. LovingMom

    LovingMom VIP lid

    12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Meidennaam hadden we in beide gevallen direct. Met de 20 weken echo bleken we een zoon te krijgen dus toen een jongensnaam bedacht. Nu weten we het voor een jongen nog niet en mijn vriend wil er niet over nadenken voor we weten wat het wordt :D
     
  11. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    Beide namen wisten al op het moment dat we net een relatie hadden,

    na een paar weken wou ik het er met hem over hebben wat er zou gebeuren mocht ik per ongeluk zwanger raken, ik wou dat hij wist dat ik het NIET weg zou laten halen. en zo zijn we over namen begonnen , hij begon met nee joh tuurlijk niet als het een jongetjes is noemen we het en een meisje zo,

    en daar ging ik dan weer overheen van neee zo :

    en toen kwamen we op een jongens en meisjes naam wat afkomt van lettergrepen uit onze naam,

    alleen onze jongensnaam is NIET de naam die onze zoon heeft gekregen, ik vind het nog steeds een super mooie geweldige naam, alleen toen we met 20 weken te horen kregen dat het een jongen was zijn we de baby zo gaan noemen, en het klopte niet, het paste niet bij dit jongetje,

    dus heb ik een andere naam bedacht, ook tevens uit letters/lettergrepen uit onze naam, na een week of 2 waren we eruit,

    bij zoonlief dus rond de 22 weken. en dochterlief heeft gewoon de meisjesnaam die we in gedachten hadden.
     
  12. Tinus

    Tinus Actief lid

    18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vorige keer hadden we de jongensnaam al voor de zwangerschap. Gelukkig werd het een jongen, want uit een meisjesnaam kwamen we niet. We wisten met 25 weken zeker dat het een jongen zou worden.

    Dit keer weten we nog geen naam. Ben bang dat we het pas in het 2e trimester weten. Zo lang het maar voor de bevalling is, haha.
     
  13. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Tijdens mijn vorige zwangerschap wilde ik onze zoon een naam geven waar mijn wederhelft moeite mee had, hij kon er niet aan wennen (ongebruikelijke naam). We hadden TOTAAL verschillende meningen wat namen betreft, en toen we eenmaal een naam hadden die we allebei leuk vonden, hebben het daar direct bij gehouden! Tweede trimester was het toen inmiddels denk ik.

    Nu krijgen we weer een zoontje, en weer kom ik terug op de aparte ongebruikelijke naam. Nu staat mijn wederhelft er wel voor open. Ik heb heel lang getwijfeld omdat het geen gebruikelijke naam is, maar we hebben nu eindelijk de knoop doorgehakt en ik ben er tevreden mee. Derde trimester deze keer, voordat ik wist 'we doen het'. En nu twijfel ik toch nog af en toe ;)
     
  14. mol81

    mol81 Niet meer actief

    Ik hoorde de naam van onze dochter op de radio voorbij komen. Is een jaar blijven hangen en niet veranderd.
     
  15. Keeley

    Keeley Niet meer actief

    Ik ben nog niet zwanger en we hebben al een meisjesnaam.
    Jongensnaam nog niet..
     
  16. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Bij Milan hadden we nog 2 namen over, na de bevalling hebben we een keuze gemaakt. Meisjesnaam stond toen al wel vast (was overigens niet Isabelle).

    Bij Isabelle hadden we de naam met ong. 30 weken. Ik wilde eigenlijk liever een andere naam, maar mijn vriend vond dat echt helemaal niks. In die weken erna ben ik wel helemaal aan de naam Isabelle gewend geraakt. We hadden bij haar geen jongensnaam achter de hand.
     
  17. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zwangerschap M. We hadden een meisjesnaam al voor de zwangerschap, na 20w echo toch gaan twijfelen en met 26 weken op een andere (deze) naam gekomen.

    Zwangerschap T. We hadden al vrij snel een meisjesnaam. Maar het bleek een jongen. Pas met 35 weken hebben we definitief voor T gekozen (stond wel al heeeeeel lang op het lijstje) ;)


    Ik heb dus geen keuze gemaakt in je poll ...
     
  18. Hester

    Hester Niet meer actief

    Oei we hebben nog steeds geen naam (nu 33 weken)
     
  19. Laurake

    Laurake Actief lid

    22 mrt 2011
    245
    0
    0
    bediende/opticien/mama/vrouw
    belgië/Riemst
    Wij wisten dat het een jongen ging worden.
    Hadden verschillende namen ik geloof een 3 namen.
    Bij de geboorte heeft dan uiteindelijk mijn man de naam DAAN gekozen.
    Nu heb ik ook al namen in gedachte voor een BRUSJE.
    Maar de man gaat niet met alles akkoord;)!
    SUCCES
     
  20. kirst78

    kirst78 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Bij onze eerste waren we er al uit op het moment dat we wisten dat we zwanger waren. Bij de tweede was hetr geloof ik enkele weken voor de bevalling. We hadden 2 namen en wisten gewoon niet welke we moesten kiezen. Net voor de bevalling de knoop doorgehakt.
    Heb trouwens niet gestemd, omdat het bij allebei verschillend was.
     

Deel Deze Pagina