Heftige pijn, 10 dagen geleden HSG

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nevermind, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nevermind

Nevermind Lid

9 jan 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste allemaal,

22 maart heb ik een HSG onderzoek gehad. Ik heb een zeer onregelmatige cyclus dus geen ide wanneer mn eisprong is maar waarschijnlijk net daarna. Nu heb ik vannacht heftige pijn links gehad. Heb er gewoon iet van geslapen..... Later bleek ook dat ik verkleving heb links. Zal er nu opeens een eitje door heen zijn gekomen en een soort van innesteling hebben gehad of is het een hele late nawerking van het onderzoek...

Wie heeft ervaring?

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hmmm, ik heb geen pijn gehad na mijn HSG van 2 jaar geleden.

Als je ei vlak daarna is gesprongen (laten we zeggen 8 of 7 dagen geleden; je HSG was 10 dagen geleden), dan zou het een innesteling kunnen zijn.

Jouw verhaal komt me namelijk bekend voor. Ik ben dan wel niet op de natuurlijke wijze zwanger geworden, maar via een terugplaatsing van een embryo (na ICSI-behandeling). Circa 7 dagen na terugplaatsing kreeg ik 's nachts ook enorme pijn in mijn linkereierstok. Het was net alsof er iets aan mijn eierstok zat te trekken. Kon er ook niet van slapen. De volgende dag zelfs nog naar het ziekenhuis geweest. (Ik had overstimulatie na de ICSI-behandeling en dacht dat het daarmee te maken had). Maar er was niks vreemds te vinden gelukkig. Een week later had ik een positieve zwangerschapstest in handen!

Ik zie wel staan dat je linkereierstok verkleefd is. Dat heb ik dus niet bij de hand gehad. Mijn eierstokken en baarmoeder zagen er prima uit (goed doorgankelijk).

Ik heb wel eens gelezen dat sommige vrouwen, ondanks slecht doorgankelijke eileiders, toch op natuurlijke wijze zwanger zijn geworden. Dus het kan zeker.

Nog even een weekje (on)rustig afwachten en dan zou je een testje kunnen doen. Hopelijk duidt die pijn bij jou net als bij mij destijds op goed nieuws!

3. Nevermind

Nevermind Lid

9 jan 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je uitgebreiide antwoord. Zo een pijn heb ik daar nog nooit gehad en ik vind het allemaal maar vreemd. Ik sta nu op de wachtlijst om de verklevingen weg te halen.... Maar als het niet hoeft......

Ik heb even een beetje zitten rekenen en al zou ik een zelfde cyclus hebben als de laatste dat kan het allemaal kloppen. Maar ja niks is zeker totdat het tegendeel bewezen is.

Misschien hebben nog meer mensen er iets over te vertellen

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik weet nog dat ik na mijn HSG heel veel pijn had tijdens en de eerste paar dagen na mn eisprong. Ik weet niet of het mogelijk is dat je eitje toch een paar dagen later is dan je had gedacht, maar dan zou dat het misschien kunnen zijn? Ik heb verder geen innesteling gehad vlak na mn HSG, maar ik kan me voorstellen dat dat inderdaad ook extra veel pijn doet net erna. Dus een innesteling zou ook nog kunnen natuurlijk. Het kan ook dat je eitje wel links is gesprongen, maar via je rechtereileider in je bm is gekomen volgens mijn gyn. Ik hoop dat het een succesvolle innesteling was!
    Succes!!

5. Nevermind

Nevermind Lid

9 jan 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nana33 hoe snel na je HSG ben je zwanger geworden?

Deel Deze Pagina