Wanneer had jij weer seks na je bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door vinorosso, 23 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wanneer had jij weer seks na je bevalling?

  1. Tussen 1-4 weken

    23 stem(men)
    19,2%
  2. Na 4-6 weken

    24 stem(men)
    20,0%
  3. Na 6-8 weken

    22 stem(men)
    18,3%
  4. Na 8-10 weken

    5 stem(men)
    4,2%
  5. Na 10-12 weken

    6 stem(men)
    5,0%
  6. Na 3-4 maanden

    15 stem(men)
    12,5%
  7. Na 4-6 maanden

    15 stem(men)
    12,5%
  8. Nog later

    10 stem(men)
    8,3%
  1. vinorosso

    vinorosso Bekend lid

    12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Heel kort maar gegeven.. Maar mijn libido is al jaren een probleem en nu nog steeds. Echt zo rot dat dat weg is!
     
  2. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.271
    19.023
    113
    Nadat het bloeden stopte. Maar tijdens de zwangerschap grotendeels aan "onthouding" moeten doen, vanaf de operatie* bij mij mocht seks namelijk niet meer. (*Ik had een cervicale cerclage, dat bij respectievelijk 24 en 12 weken werd geplaatst, en bij 35 en 36 weken werd verwijderd.)

    Bij H was ik zeker tot week 20 doodziek van de misselijkheid, dus toen kwam er ook niet veel van.
     
  3. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.212
    5.103
    113
    Vrouw
    D
    M
    Bij beiden pas weer ongeveer na 4 maanden. Mentaal was ik er eerder nog niet aan toe. Te vermoeid, beide keren uitgescheurd en dus ook wel weer een beetje ‘bang’ voor de eerste keer. Bij de eerste vloeide ik ook nog tot een week of 9, bij de tweede was dat na 3 weken al klaar. Als ik de reacties lees dag het achteraf te snel is geweest bij sommigen dan ben ik toch blij dat ik iets langer heb gewacht. Mijn angst was namelijk namelijk voor nodig.
     
  4. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Wij na 3 weken geloof ik. Ik bloedde al niet meer (ook geen wondvocht). Geen knip, wel een schaamlip die doormidden is. :roflmao:

    Edit: Ik lees dat je man je hints geeft. Als je er zelf nog niet klaar voor bent moet je dit vooral niet doen. Het maakt in dat geval helemaal niet uit wanneer andere vrouwen al seks hebben na de bevalling. Jij wil (of durft het misschien?) het nog niet dus daar moet hij maar respect voor hebben. Het is ook niet zo dat je al een jaar verder bent toch? :)
     
    vinorosso vindt dit leuk.
  5. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.459
    113
    Na de eerste maaaaaaaanden gewacht. Totaal ruptuur gehad en daarna durfde ik gewoon niet meer.
    Na de 2e ongeveer na 5 weken en na de 3e weer iets langer gewacht maar minder lang dan de eerste keer.
     
  6. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Na de eerste na 4 maanden ofzo. Een rand prematuur en best een heftige bevalling met een flinke knip waar ik heel lang last van heb gehad en ook lang vloeien. Het was toen ook gewoon pijnlijk en niet fijn. Is later wel goed gekomen. Bij nummer 2 en 3 denk ik na een maand of 3/4. Ik vond mezelf na de bevalling ook gewoon niet mooi. Te zwaar en niet lekker in mijn vel. Mijn hoofd stond er echt niet naar. Gewoon doen waar je jezelf fijn bij voelt.
     
  7. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.992
    2.473
    113
    Vrouw
    NB
    Bij de eerste 4 maanden ofzo voordat het lukte zonder pijn , ruptuur, veel hechtingen. Bij de tweede wel iets sneller, 8 weken denk ik ongeveer
     
  8. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.912
    1.189
    113
    Nederland
    Bij de 1e na een week of 3/4 geprobeerd. De zin was er, maar dat was niet erg prettig. Had een flinke knip en hechtingen.

    De 2e na een week of 2/3. Geen knip/hechtingen.
     
  9. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Na drie maanden, totaal uitgescheurd..tot achteraan, verkeerd gehecht. Ik moest ee r niet aan denken!
     
  10. Wes88

    Wes88 Bekend lid

    1 nov 2022
    839
    1.228
    93
    Vrouw
    Na een maand of 4. Eerder wel geprobeerd maar ging echt niet. Na de operatie wel geopereerd aan een Vulvahematoom, waardoor mijn vagina wand van ingang tot baarmoedermond opengemaakt is en daarna weer gehecht. Er was dus ook niet echt plek zonder litteken te vinden :rolleyes:
     
  11. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.521
    1.676
    113
    Zijn nog best veel mensen 1-4 weken, ik had er niet aan moeten denken. Voelde echt als een slagveld daar beneden :roflmao: Wat ik me ook afvraag: het is toch pas weer 'veilig' als het bloeden is gestopt? Stopte dat bij sommigen dan al zo snel? Hier duurde het zeker nog tot 6 weken voordat alles weer geheeld was haha
     
  12. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.657
    113
    Penetratie bij beiden na een week of 5 weer geprobeerd maar nog te pijnlijk. Bij de eerste had ik een knip, bij de tweede toch best wel een stuk uitgescheurd, 1 hechting gekregen die eruit viel, dus best een wond om te genezen. Na een week of 7 ging het wel weer. Wat niet wil zeggen dat er al die weken "niets" gebeurde natuurlijk.
    Heel de zwangerschappen door hebben we ook gewoon seks gehad. Ook nog wel actief geprobeerd de bevalling op te wekken :roflmao:
     
  13. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.255
    1.686
    113
    Vrouw
    Ja je mag echt niet meer vloeien en daarna ook nog wel even wachten. Maar zit nu op dag 6 in kraamweek en vloei al bijna niet meer. Verschilt echt per vrouw heel erg
     
  14. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.033
    5.176
    113
    Na de eerste kreeg ik een zware infectie en heeft het 8 maanden geduurd voor mijn knip helemaal dicht was - toen nog enkele maanden gewacht met penetratie want érg gevoelig. Na de tweede veel minder last, maar toch een maand of 3 gewacht wel met penetratie.
     
  15. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    2.992
    663
    113
    Bij de eerste nog in de kraamweek, we waren bezig toen de verloskundige voor de de stond voor controle :oops:.

    Bij de tweede na een paar weken.

    Bij de derde ging het pas na een maand of 3, deed pijn ondanks keizersnede leek het niet te passen.

    En nu.. heb ik geen libido meer:rolleyes:
     
  16. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Echt na 8 weken pas weer denk ik.
    Sowieso vind ik het voor de 6 weken onverstandig om te doen ivm de wond in je baarmoeder en ik had een mega grote knip dus die moest wat langer helen. Daarna duurde het nog even voor het net zo makkelijk ging als daarvoor maar geen idee hoe lang.
     
  17. roever

    roever Niet meer actief

    Ach wat maakt het uit…
    Het is geen wedstrijd toch wie er als eerst weer bovenop springt…?
    Tuurlijk is t fijn om veel positieve verhalen te lezen..: maar wat moeten alle andere dames wel niet voelen waarbij het allemaal niet zo soepeltjes lukt…. :(
     
    Milena92 vindt dit leuk.
  18. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Laat ik voorop stellen dat beide kinderen met een keizersnede geboren zijn, dus daar beneden was alles ongeschonden. Het vloeien was bij beide kinderen na een week al gedaan. Wij hebben het na 5 weken voorzichtig geprobeerd. Ik heb toen ook eerlijk gezegd dat ik het spannend vond en dan niet op een positieve manier, maar dat ik mij over een paar dingen zorgen maakte. Dingen zoals: voelt het voor mij nog wel hetzelfde? en Kan het geen kwaad voor het litteken als ik klaar zou komen? Mijn man was daar wel heel begripvol in en we zijn toen heel voorzichtig begonnen met de afspraak dat als het pijnlijk, oncomfortabel of niet goed voelde we konden stoppen. Dat hielp wel, gaf een stukje rust in mijn hoofd. En het was ook minder beladen. Gewoon samen elkaar weer opnieuw ontdekken.

    Ik kan je dus alleen adviseren om het open en eerlijk met je vriend te bespreken. Vertel hem over hoe je je voelt. Gooi het er gewoon allemaal uit. Misschien dat jullie al eens kunnen beginnen met gewoon wat knuffelen en strelen en dan verder wel zien waar het op uit draait/ of niet op uitdraait. Wij hebben voor die 5 weken ook veel geknuffeld en gewoon een beetje samen gelegen. Een ander soort intimiteit. En moeder worden kan je libido permanent veranderen...
     

Deel Deze Pagina