baby in droomritme

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roz, 29 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roz

Roz Niet meer actief

Zijn er hier ouders die ervaring hebben met de methode in het boek baby in droomritme. Dochter is 8 maanden en kan met geen mogelijkheid zelf in slaap vallen. Ik probeer nu met de mmethode uit het boek het haar aan te leren. Waar ik op stuit is dat il het heel moeilijk vind om haar op het juiste moment naar bed te brengen. Als je het op het juiste moment zou doen dan zou ze makkelijker in slaap moeten vallen. Echter rek ik het juist meer om de strijd zo kort mogelijk te laten duren ( dat ze zo moe is dat ze wel snel in slaap valt). Schrijfster heeft het over golfen van 90 minuten. Dat een baby het makkelijkste in slaap valt na 90 of 180 of 240 minuten. Of juist bij de eerste tekenen van vermoeidheid. Maar dochter gaapt en wrijft al vaal in de ogen half uur nadat ze uit be komt (ookal heeft ze 2 uie geslapen), ze gaat dan ook echt niet weer slapen dan; dus nogmaals ik vind het zo moeilijk om te bepalen wanneer ik haat op bed moet leggen. Iemand die die golfen van 90 minuten aanhoudt? Andere tips of ervaringen? Al het advies is welkom!

2. Roxane1986

Roxane1986 Actief lid

10 okt 2013
    149
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen oplossing maar lees graag mee want ik zit met precies hetzelfde! Mijn dochtertje is 9 maanden, slaapt slecht - kort - wordt huilend wakker en gaapt/wrijft al als ze haar pyjama net pas uit heeft!
    Ik heb het boek ook en al 100 keer doorgelezen maar ik kom er niet uit wat nu het beste ritme is voor haar.

3. Michelle123

Michelle123 Actief lid

31 mei 2014
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook eentje van 8 maanden en het gaat hier overdags ook vaak moeizaam.
    Het beste bij ons is om hem zo lang mogelijk op te houden, dan slaapt hij vaak direct als ik hem in bed leg. Als hij net nog niet moe genoeg is dan wil hij echt niet. En dat terwijl hij als hij wakker is al tig keer in zijn ogen gewreven heeft.

Ook zoals je zegt net na het wakker worden is hij soms nog steeds moe, maar gaat echt niet slapen.

Die methodes doe ik niet meer aan. Werkt hiet niet en wordt er zelf gefrustreerd van.
    Wil hij echt niet slapen dan haal ik hem eruit en laat ik hem nog een half uurtje spelen. Dan probeer ik het weer en lukt het vaak wel.

4. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het boek niet gelezen maar heb ook met deze methode m'n dochter leren slapen. Tot 6 weken was overdag slapen een drama, ik zat hele dagen met haar op m'n arm :( Ze had gewoon heel veel moeite om aan haar slaap toe te geven. Ik zag de vermoeidheidssignalen niet dus hou gewoon de klok in de gaten. Na ongeveer 1 1/2 uur wakker begin ik met het slaapritueel. In het begin moest ik 30 min met haar lopen/wiegen dat ging al snel terug naar 15 min en nu leg ik haar na 5 min in bed. Soms jammert ze nog wat maar na een paar minuten valt ze alsnog in slaap. Als ik dat een maand geleden had gedaan dan was het jammeren heel snel overgegaan naar huilen. De laatste weken zie ik wel als ze moe is, ze jammert wat en wrijft in haar ogen. Als ik mn dochter uit bed haalt oogt ze ook nog moe en ook na de voeding, ze moeten gewoon even bijkomen denk ik. Nou weet ik alleen niet hoe lang baby's van 8 maanden wakker zijn... Misschien dat dat die golven zijn van 90, 180, 240 minuten, wat je hierboven beschreef. Ik denk dat rekken juist averechts werkt, als je ze nml te laat naar bed brengt dan is ze al een beetje over haar slaap heen en dan wordt het juist alleen maar moeilijker. Nou ik hoop dat je hier wat mee kan, succes!

5. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Toen mijn zoontje zo oud was, hield ik het volgende aan:
    Na de nacht hield ik hem 2 uur beneden en daarna deed ik hem weer op bed.
    Als hij dan vervolgens weer wakker was, deed ik hem na 3 uur beneden weer op bed.
    Dit werkte prima!
    Ik kon toen zijn signalen niet goed zien dus ging ik proberen met de 2 en 3 uur.
    Maar ja, ieder kindje is anders.......

6. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik heb het boek gelezen en op die manier mijn zoontje naar bed gebracht (wel met mijn eigen ''touch'') ook heb ik veel gelezen op inbakeren.nl.

Ik geef hem nu voeding, verschoon hem, speel met hem, speel in de box, inbakeren, zingen/knuffelen in bedje leggen. Dat gaat goed. Ik doe in bedje leggen bij de eerste vermoeidheidssignalen (gapen, staren, sabbelen (geen honger) en zijn jengel huiltje (moeheid) OF in elk geval binnen 75 minuten (dit is ongeveer de tijd dat een baby van zijn leeftijd wakker is) soms ligt hij zelf nog wat om zich heen te kijken en valt hij in slaap. Soms gaat hij nog wat jengelen en laat ik hem en soms gaat hij hard huilen: dan haal ik hem eruit, zing en wieg en leg hem weer terug als hij rustig is of half in slaap valt. Ik vond het ook heel moeilijk om te herkennen maar na 1,5 week ging ik het echt zien wanneer hij moe was.

Het werkte bij mij pas echt toen ik door zijn vele huilen (oververmoeid) er zo door heen zat dat ik heel daadkrachtig werd en echt ging doorzetten. Ik denk dat hij dat voelde want binnen een week ging dit goed en slaapt hij nu lekker veel en is hij niet meer zo huilerig.

MAAR uitzonderingen daar gelaten he. Vandaag weet ik niet wat er met hem was maar ik was de ochtend met hem op pad geweest, oververmoeid en vervolgens alleen maar op mij willen slapen (van 12-17) met af en toe slokjes en nu bij manlief in de draagzak. Dus soms gewoon lekker meegaan in dat ritme en de volgende dag weer proberen :)

Deel Deze Pagina