Ben het spuugzat!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sneeuwvlokjes, 8 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Zit weer beneden, even na 6:00.

Al 2 jaar lang (zoon is bijna 2) zit ik voor dag en dauw beneden.
    Voorheen was het 5:00. Sinds een half jaar hebben we maarliefst een half uur erbij gerkegen (joehoeee) en wordt ie rond 5:30 wakker.
    Het is om gek van te worden.
    En ik ben er ook gewoon klaar mee.
    Hij doet een middagtuk van 1,5 uur.
    Geloof me, ik heb alles al geprobeerd. Mijn hoop lag op de kidsleep wekker. Al is ie daar misschien nog iets te jong voor om écht te begrijpen.
    Ik heb de wekker ingesteld op 6:00, en dat lijkt mij een heel redelijk tijdstip naar mijn zoon toe. Maar hij blijft maar jammeren en mekkeren tot 6:00 (eerder haal ik hem er écht niet uit!) Hele huis wakker.
    Zucht.
    Ben er gewoon klaar mee.
    Herkenning? Iemand?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.815
    113
    Jep hier is het al bijna 9 jaar zo. De oudste slaapt inmiddels tot een redelijk tijdstip (lees 7 uur). De jongste 2 zijn nog steeds elke dag vroeg wakker. Dochtertje weet dat ze niet voor 7 uur eruit mag, maar ik hoor haar toch wel. De jongste is zelden na 6 uur wakker. Zou niet weten wat eraan te doen, heb alles al geprobeerd, was vroeger zelf ook zo, kan ze moeilijk dwingen te slapen.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Middagdut schrappen? Dat was hier op die leeftijd ook echt nodig. Maar het is altijd een vroege vogel gebleven... Ze is nu bijna vier en nu hebben we de luxe van wakker om half zeven :)

4. Sneeuwvlokjes

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ok dat klinkt niet veelbelovend...
    Gelukkig is het een lief en vrolijk mannetje, dat maakt een hoop goed.
    Middagdut schrappen is geen optie. Rond 11:30 valt ie om van moeheid. Hij valt op de creche regelmatig in slaap aan tafel tijdens de lunch haha.

5. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Hier komt het mede door de werktijden van vriend. Dus ook altijd een vroege vogel. En dat terwijl ik een avond mens ben.
    Hier Komt ze dan heerlijk bij ons liggen en dan zet ik nog ff de tv aan tot ik klaar ben om eruit te gaan.
    Hier heeft ze dat middagdutje ook nog steeds nodig.

Geen tips verder.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bijna twee is inderdaad nog wat te jong voor een kidsleep.
    Persoonlijk zou ik hem nog even weghalen en over een half jaar opnieuw introduceren. Anders raakt hij nu gewend te mopperen tot het konijntje wandelt. Dat is dan lastig weer af te leren, denk ik. Een frisse start ermee werkt denk ik beter.

Onze oudste is ook vroeg wakker. Ik weet niet precies hoe vroeg, want hij heeft ook zo'n wekker. Nu in de vakantie staat die op zeven uur. De jongste is ook rond 7 uur wakker. Soms roept hij meteen om 7 uur en was dus al eerder wakker. Maar hij slaapt soms ook uit tot half 8 of 8 uur.

In het weekend mogen onze mannen met een koptelefoon op met een iPad spelen. Ooit vastgesteld op maximaal een half uurtje. Inmiddels langer :D Rond een uur of half negen / negen uur gaan ze uit en knuffelen we nog even. Daarna gaat één van ons twee met ze ontbijten. We wisselen af, zodat we allebei 1 dag in het weekend aan uitslapen toekomen.

Nu ze ouder zijn, worden de doordeweekse dagen in de vakantie ook wat ouder-vriendelijker. Ze mogen dan niet met de iPad. Anders zat dus 1 van ons twee om half 8 aan het ontbijt. Nu komen ze even knuffelen en gaan daarna samen spelen. Wakker ben ik toch wel, maar ik lig in ieder geval nog in bed.

7. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93
    Hier altijd rond 6.00 nu al bijna vier jaar.
    En om me heen hoor ik alleen maar dat kinderen uitslapen tot 8:00 of 9:00. Ik zou al superblij zijn met de klok van 7:00

8. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik was er na een jaar wel aan gewend, eigenlijk. Het is zoals het is. Vroeger naar bed gaan misschien?

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.815
    113
    Ben er na 9 jaar nog niet aan gewend haha. Ben dan ook wel een avondmens. Heb het geluk dat man er minder moeite mee heeft en de meeste weekenden voor zijn rekening neemt.

10. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

Heel herkenbaar. Mijn oudste van 5,5 was de eerste jaren zelfs als om 3 uur wakker.....zat/lag ik dan lol. Soms voor de tv, soms bij em in bed liggen en wachten tot ie weer in slaap viel.....en als ie weer in slaap viel was ie weer 6 uur wakker. De jongste heeft t overgenomen.....ben t eigenlijk wel gewend, al is t niet altijd leuk natuurlijk. Nu zijn ze 5,5 en 3 en zijn ze samen rond 6 uur wakker. Soms wil de oudste de laatste tijd uitslapen tot 6:30. Ze hebben hun eigen kamer, maar die van 3 komt dan naar mij toe en mag dan even een spelletje doen op de tablet, ja zal vast veel commentaar krijgen, maar hierdoor kan ik nog ff blijven liggen en rustig wakker worden. Daarna gaat hij soms nog wel weer terug naar zijn kamer om te gaan spelen, maar dan moet ik echt mazzel hebben hahahaha......nu is het eigenlijk een klein beetje een voordeel dat ze vroeg wakker zijn....want de oudste moet natuurlijk naar school en dan staan we om 7 uur echt op. In t weekend is t alleen "vervelend" maar zoals ik al zei ben t al gewend. En zou dat dutje idd niet schrappen, want dat hebben ze echt nog nodig en als je die schrapt valt ie vast alleen maar eerder in slaap en dan heb je weer andere "problemen" qua tijden 😊

11. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Mijn dochter is nog steeds iedere ochtend stipt om half zes wakker (gaap), maakt niet uit wat we proberen. Ze heeft een soort ingebouwde klok of zo :D

12. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Onze jongste heeft ook een periode gehad dat ze vroeg wakker wer, om 5 uur! Ik word niet snel sjagrijnig maar daar werd ik echt sjagrijnig van ;). Inmiddels gaat het een stuk beter en is ze iedere ochtend om stipt half 7 wakker, hoe laat ze ook gaat slapen. Ook hier lijkt het wel een ingebouwde klok... Kan niet wachten tot ze wat ouder zijn en we lekker tot 8 uur kunnen uitslapen in het weekend :D.

13. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik heb een Nijntje slaaptrainer geïntroduceerd toen mijn zoontje net 2 was of net voor z'n 2e verjaardag, ik weet het niet meer precies. Die begreep dat prima. Uiteraard moest hij er aan wennen en heeft hij de eerste dagen ook geroepen en gejammerd tot Nijntje daadwerkelijk ging zingen.

14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Helaas herkenbaar we zijn al blij als "maar" 1 keer snachts kort wakker is en door gaat slapen tot 6. Nu alweer een paar keer gehad dat hij wakker was om 5 uur. Hij is dan ook echt vrolijk en je krijgt een "kopje thee"

We hebben ook momenten dat hij snachts 1.5 / 2 uur wakker is en dat ook laat horen. Val je net in slaap en roept hij weer. Als je dat vergelijkt met 6 uur wakker worden valt dit in eens mee haha. Bij vriendinnen slapen ze klokhe rond. Uk slaapt nu tussen de 9 en 10 uur, overdag nuet langer dan 1.5 uur maar ik denk dat we die weer gaan inkorten.

15. Sneeuwvlokjes

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ach, het lezen van jullie verhalen is al een troost op zich. Gedeelde smart...
    Bedankt! En slaap lekker vanavond ;)

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.815
    113
    Haha, ben ook blij dat wij niet de enige zijn. Ach, er komt een tijd dat je ze niet meer het bed uit krijgt.

17. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.416
    113
    Je schrijft dat middag dut schrappen geen optie is omdat hij omvalt van vermoeidheid. Maar is die vermoeidheid geen gevolg van het vroege wakker zijn 's morgens? Misschien dat je die cirkel zou kunnen doorbreken door de middag dut toch te schrappen, of in ieder geval een stuk in te korten?

Hier hebben we ook vroeger vogels, dus weet wat het is :(
    Gelukkig gaat het tegenwoordig wat beter :)

Deel Deze Pagina