Mijn dochter is bijna 4,5 en heeft ze nog niet gehad. Ook geen andere "vlekjes" ziekte zoals de 5e of 6e ziekte.
Ik heb 1 aangeklikt. Omdat onze zoon ze binnen heeft gehaald met 16 maanden, geen idee waar? En daarna kreeg mijn dochter van 4 ze twee weken later. Mijn zoontje viel wel mee, maar mijn dochter was er echt ziek van en zat er helemaal onder.
Onze jongens hadden het tegelijk (heerste toen op het KDV): -Oudste was ruim 2.5 jaar -Jongste 11 maanden Oudste had redelijk wat bultjes maar verder weinig last van. Jongste zat compleet onder de bultjes, had koorts en was echt "ziek".
3.5 en 1.5 jaar. De jongste (eh middelste) stak de oudste aan. Enorme epidemie toen op kdv. Nu maar hopen dat de jongste het dit jaar nog niet krijgt... Volgens jaar Is tijd zat 😀
Jammer dat ik niet 2x kon stemmen... Mijn oudste ontsprong oom steeds de dans... Uiteindelijk heeft hij ze gehad in de kleuterklas toen het daar heerste. Twee weken later had de jongste ze. Hij was toen 2 jaar. Ik hoop voor je dat ze ze snel heeft. Ik heb wel eens gehoord, hoe ouder hoe meer last ze er van hebben. Ik kon iig wel merken dat hier de oudste er meer last van had. Die was er echt ziek bij (koorts en op de bank liggen en niet eten), de jongste had alleen veel last van de jeuk. De jongste heeft er wel meer opengekrabd, want die snapte niet dat hij eraf moest blijven. Dat kon de oudste dan weer beter...
Waterpokken zijn vooral besmettelijk voor de bultjes er zijn... Grote kans dus dat hij niet besmet is
Ik was er ook bang voor dat de jongste het heel heftig zou krijgen omdat ze al 4 was. Maar ze had er dus nauwelijks last van, was wat hangerig. Oudste had ze met 2,5 en was er wel goed ziek van.
Ik heb niet kunnen stemmen want m'n dochter had de waterpokken al toen ze 6 maanden oud was. Ze zat een echt helemaal onder maar leek er zelf weinig last van te hebben.