poliklinisch bevallen wel/geen kraambed thuis?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nirak, 14 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nirak

nirak Actief lid

19 mei 2008
    209
    0
    0
    de liefde voor een kind is onvoorwaardelijk
    Friesland
    oef.. nou het onderwerp zegt het al.. ik pieker me suf
    ik moet poliklinisch bevallen omdat de bevalling met mijn zoon (1e) een hel op aarde was niet alleen voor mijn zoon en mij maar ook voor de mensen in het ziekenhuis bloedtransfusies gehad mijn zoon op kinderafdeling ik op kraamafdeling ongelofelijk grote epi
    maar goed in het ziekenhuis bevallen dus, ik dacht dan ook geen bed in huis.. nu vrijdag kwam kraamzorg intake doen en vroeg of ik ook een bed had.. ik zei van nee.. maar volgens haar was het wel een goed plan kan je lekker rusten.. ik dacht al ik wil rusten ga ik wel naar boven mijn eigen bedje in..
    nu ben ik benieuwd naar jullie mening.. zie ik het weer door een te roze bril? moet ik nu wel een bed gaan huren?

2. memmievan3

memmievan3 Actief lid

16 mrt 2012
    332
    0
    0
    friesland
    het is misschien idd wel lekker, dan kan je even beneden rusten en toch niet alleen boven liggen.

zeker als je weer een zware bevalling krijgt lijkt het mij prettiger.
    en gebruik je hem toch niet dan kan je hem zo weer terug doen

3. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    ik heb nog nooit een beval bed in huis gehad.ben gewoon in mijn eigen bed bevallen en als je moe bent kun je toch boven rusten.heb ook nog niet ech tgehoor ddat mensen een bed regelen voor in de woon kamer

4. MiekeLammetje

MiekeLammetje Actief lid

17 nov 2011
    408
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zwolle
    Esje, dan hoor je hier de eerste. Bij ons staat er al een bed klaar in de huiskamer. Iets andere situatie wel, want ik wil graag thuis bevallen, maar mag niet boven, omdat onze trap te smal en te steil is. Dus mocht er iets mis gaan tijdens de bevalling, dan kan ik de trap niet meer af en mogen er ook geen hulpdiensten overheen. Dus het echte bevalwerk moet in de huiskamer. Hoe dan ook: vind t wel handig dat dat bed nu beneden staat, en kan me voorstellen dat dat voor jou ook prettig is, zeker als je weer zo'n zware bevalling hebt. Maar het belangrijkste is: doe waar jij je lekker bij voelt.

5. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Ik heb ook nog niet eerder n bed in de woonkamer gehad hoor en iedereen om me heen ook niet...
    Volgens mij is het alleen nodig in uitzonderlijke gevallen zoals smalle trappen etc...
    En als je nu poliklinisch gaat zou ik ook zeker geen bed erbij zetten beneden...

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik ben ook in het zh bevallen en heb ook geen bed beden gehad. Ook niet nodig hoor. wel je bed boven op klossen zetten

7. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Ik ga echt geen bed in mijn woonkamer zetten ook al mocht ik nu wel thuisbevallen, ben niet ziek, en kan prima traplopen.
    De vorige keer wilde ik thuis bevallen en heb toen al aangegeven dat ik dat bed beneden dus *niet* ging doen. (ondanks 'dreigpraat' dat ik ivm gewicht dan bij evt complicaties door de brandweer met een hoogwerker naar buiten getakeld zou worden, heb gezegd dat ik dan echt wel zelf beneden kwam, mijn verantwoording).

ff lekker rusten kan ook prima boven in je eigen bedje (wat ik ook vertikt heb om op klossen te zetten, logeerbed is 'de lucht in' gegaan) achteraf ben ik er zo blij om dat ik voet bij stuk heb gehouden want de hele thuisbevalling is niet doorgegaan en ik heb tijdens mijn zwangerschap en in de kraamweek, op een dagje ziekenhuis na, overdag geen minuut waar dan ook op bed gelegen, moest er niet aan denken: gewoon lekker gechilled op de bank. Bed willen ze er dan vanaf 37 weken hebben staan, had het hier dus 5 weken voor Jan met de kort achternaam gestaan.

Nu met een tweeling mag ik niet thuis bevallen dus ik doe niks hier in huis. Het logeerbed heeft het veld moeten ruimen voor 2 babybedjes en ons bed kan niet op klossen, bovendien ben ik veel te bang dat ik er dan 's nachts met mijn duffe kop en dikke buik een keer uitlazer als ik naar de wc moet. Bed opmaken kan mijn man prima zelf, hoeft de kraamverzorgster echt niet te doen. En als ze het te laag vinden ivm controles dan gooien we voor die 10 min. wel ff het matras van dochterlief er bovenop, hebben ze ook werkhoogte.

Moet ook wel zeggen dat ik 'bed in de woonkamer' associeer met terminaal ziek zijn,het tegenovergestelde van geboorte, dus van het idee alleen al word ik helemaal niet blij.

8. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Halleluja prace the lord :p ikben dus niet de enige dwarsligger :p
    Hier ook geen zin om bed op klossen te gooien, manlief kan inderdaad prima zelf verschonen. Alsof die in ene gehandicapt is geworden :S

9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.252
    10.926
    113
    Ik wil thuis bevallen en bed kan niet omhoog, is ook maar 35 cm ofzo. BEgrijp wel dat ze me liever wat hoger hebben bij t baren. Ben van plan een hoog-laag bed te huren en in de babykamer te zetten, geen geklauter dus - appartement dus trappen etc binnen zijn niet van toepassing.

10. misa

misa Niet meer actief

Een bed in de woonkamer? Nooit om mij heen gezien of gehoord. Ik lag ook gewoon lekker boven in bed. Baby, man, tv, laptop/ i pad erbij en ik was blij!

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Als je lekker wilt rusten ga je lekker rustig boven in je bed liggen toch? Misschien heb je nog wat visite over de vloer, lijkt me lekkerder om gewoon lekker in je eigen bed te zitten ipv pontificaal in de huiskamer, but thats me. Eerste bevalling was overigens ook dramatisch incl transfusies, bij de laatste een ks gehad en was na 2 dagen weer thuis maar geen bed nodig gehad

12. nirak

nirak Actief lid

19 mei 2008
    209
    0
    0
    de liefde voor een kind is onvoorwaardelijk
    Friesland
    bedankt voor jullie reacties
    ik zei ook ik ben niet ziek (zeg ik nu nog als ik ga grasmaaien en mijn buren mij voor gek verklaren wij hebben ook een heel groot stuk grond) maar na mijn vorige bevalling was ik echt WEL ziek! mocht 2 weken GEEN trap lopen :S dus ik moest wel beneden een bed hebben (wij hadden toen 2 kamers dus deur dicht had ik alle rust) maar nu gewoon 1 huiskamer en vind het niet een leuk idee het huis zo vol te stouwen met een bed..

wat ik dan wel weer wat raar vind is dat mensen zeggen dat ze nog nooit gehoord hebben van een kraambed in huis?! en ja sommige mensen hebben een laag bed mag je niet op bevallen, arbo voor de verloskundige ;)
    en klossen onder mijn bed hihi nou dat raad ik niemand aan zie hoe groot mijn bed is hihi nee is niet haalbaar :)

ik denk dat ik het er gewoon op laat aankomen gaat het wel weer op de kop verkeerd regel ik dan een bed voor in huis

13. Loontje23

Loontje23 Actief lid

15 nov 2011
    212
    0
    0
    ben vooral bezig met het gezin :)
    mijn schoonzus had wel een bed beneden, maar ze had een keizersnee gehad en wilde niet steeds de trap op en af,

ik heb bij alle drie mijn kids gewoon in mijn eigen bed gerust, dat was op de eerste verdieping, nu met de komst van nr 4 moesten we naar zolder verhuizen, omdat er een kamer bij werd gebouwd, en ook nu ga ik gewoon in mijn eigen bed, denk dat je toch beter rust als je niet alles om je heen hebt qua evt andere kinderen, de kraamhulp zorgt dan lekker voor de kids, terwijl je zelf weer wat energie kan opdoen in je eigen vertrouwde bedje...

14. memmievan3

memmievan3 Actief lid

16 mrt 2012
    332
    0
    0
    friesland
    wij mogen niet boven bevallen.
    ondanks genoeg ruimte in trappen en deuren voor rolstoelen.

ze hebben het gewoon liever niet.

ik vond het echt een uitkomst. had hem op tijd neergezet zodat ik 's avonds lekker languit kon liggen (had wel zware BI) bank was niet lekker ervoor.
    dan had ik toch nog avondjes met manlief beneden.

na de bevalling was hij er zo weer uit. vond het niet meer nodig.
    terwijl ik aan het douchen was heeft manlief met kraamzorg bed uitelkaar gehaald en kon zo opgeklapt in de garage staan, zijn maar 3 losse stukken dus ja.

ben nu van plan een hoog/laag bed te nemen.
    ook omdat ik nog 2 heb rondlopen en dat ik ook even kan rusten terwijl zij er zijn.

heb met vriendin meegemaakt die gewoon de halve dag in bed lag boven. nee dan lig ik liever met een bedje in de woonkamer er gezellig bij.

maar goed ieder heeft zijn eigen mening erover. als je al slechte ervaringen hebt met je vorige bevalling zou ik het echt wel lekker aanraden.

Deel Deze Pagina