Uitzet boven en beneden???

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ingeping, 8 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Hoi meiden,

Vraag me ff wat dingen af. Hoeveel spuugdoejes/slabben hebben jullie. Vriend zegt we hebben genoeg van alles, maar ik denk dat hij niet goed inziet hoeveel je van sommigedingen gaat gebruiken.
    En dan, hebben jullie spullen in je woonkamer liggen? En wat dan. Ik heb nu de slabben en spuugdoekjes.....luiers nog en de benodigheden daarbij hihihi, maar wat nog meer??

2. HOG

HOG Niet meer actief

Ik heb behalve een paar slabbertjes en hydrofiele luiers eigenlijk niks beneden liggen (behalve de speelhoekjes)

Eerst dacht ik ook dat het handig zou zijn om een simpele commode beneden te hebben, maar eerlijk gezegd ben ik loop ik zo vaak op en heen op een dag. Die paar keer extra als ze verschoont moet worden of een dutje gaat doen, maakt mij dan ook niet meer uit :)

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Heb nu iets van 12 slabbers en 12 spuugdoekjes in huis.
    Als je een kindje hebt wat veel spuugt zal t veel te weinig zijn, maar dat zien we wel weer als de kleine er eenmaal is! T hangt er natuurlijk ook vanaf hoe vaak je gaat wassen enzo, er zijn mensen die dat 1 x in de 2 weken doen en dan heb je hier zeker niet genoeg aan haha
    Wat er beneden komt te liggen :
    Slabbers
    Spuugdoekjes
    Flessen
    Spenen
    Speeltjes
    De box natuurlijk ;)
    Luiers
    Billendoekjes
    Washandjes

Denk dat niet alles hierin voor te bereiden is, er zullen vast dingen zijn die je later nog tegenkomt wat ook handig is ;)

4. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Ja je zal ok genoeg op en neer lopen. Maar heb nu twee lades vrijgemaakt om toch spullen voor handen te hebben beneden. Ik heb ook iets van twaalf slabbetjes en dan nog spuugdoekjes.....en idd je zult nog tegen dingen aanlopen wat we if niet handig is!!

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik heb ook een aankleedkussen beneden liggen. In het begin plassen ze te pas en te onpas en dat wil je niet in je bank ;).
    Verder had ik een mandje met luiertjes, zalfjes, billendoekjes, vitamientjes, spuugdoekjes, omslagdoekje en reservekleertjes.

In het begin slapen ze toch vooral beneden in de wagenbak (althans hier) en mocht ik ook liever geen traplopen ivm bekken.

6. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Heb hier behalve luiers, doekjes, sudocreme, talkpoeder en n extra aankleedkussen niets beneden liggen...

Oh niet waar, zn slaapzak...

Ja en de box met knuffels/speelboekjes e.d. :D

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik had hier aan het begin in de lade van de box luiers, hydrofiels ( voor spugen ) spuugdoekjes, een omslagdoek beneden liggen. Nu is mn dochter ruim een jaar en staat de luiertas gevuld beneden ( Ik verschoon beneden, aankleedkussen staat op de grond naast de kast/eettafel in een hoekje ) en in de keuken ligt een plankje met slabbetjes en washandjes. Je hoeft niet specifiek dingen voor beneden en boven te kopen, maar je merkt vanzelf wat er handig is.

Wij hebben een stuk of 24 hydrofiels ( maar ik gebruik ze ook als luiers de eerste maanden ) en zeker 20 spuugdoekjes. Ze kosten bijna geen drol, de hydrofiels heb ik van mn schoonzus overgenomen, spuugdoekjes kosten een euro per 3 geloof ik. Slabbetjes ben ik pas gaan gebruiken toen ze veel ging kwijlen.

8. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Wij hebben wel een commode beneden sinds we in onze eengezinswoning wonen, en kan echt niet zonder.
    je hebt een plek om je verzorgingsspullen kwijt te kunnen. Je hoeft niet steeds op en neer naar boven.
    Als je een kleine hebt die veel spuugt (zoals onze kids) is het heel handig dat je niet steeds naar boven hoeft voor kleding.
    Wat wij hebben liggen:
    Hydrofiel luiers
    spuugdoekjes
    aankleedkussenhoezen
    luiers
    billendoekjes
    Twee extra kleding setjes
    spenen
    Andere verzorgingsproducten zoals,talkpoeder, sudocreme.
    We hebben zo'n pratende Nijntje knuffel erop liggen.
    En er hangt een lamp in de vorm van een maan.
    De commode zelf is een goedkope van ikea, toen 35,- of zoiets.
    En je kan eronder bijv een kist met speelgoed kwijt.

9. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Ik heb vanaf het begin beneden:

Luierdoekjes
    Luiers
    Sudocreme / Vaseline
    Spuugdoekjes
    Hydrofiel luiers
    Alcohol en watten + thermometer

Daar is inmiddels bijgekomen:

Snoetendoekjes
    Slabbetjes
    Zetpilletjes

Wij hebben haar meteen veel beneden gehad vanaf de geboorte dus vandaar veel beneden. Ik leg altijd een wikkeldoek (badcape) met hydrofiel op de bank. En daar verschoon ik haar op! Toen ze kleiner was hadden we gewoon het aankleedkussen beneden overdag en namen die 's avonds mee naar boven. (ze sliep op aankleedkussen tussen onze kussens in)

Oh ja en ik heb ook altijd een setje schone kleertjes beneden.

10. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Ik heb ook een simpele commode beneden staan met luiers, billendoekjes en sudocreme. Hydrofielen e.d. Heb ik gewoon boven en neem ik iedere dag een schoon exemplaar van mee naar beneden.

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik heb (maar ons zoontje heeft een schisis, dus heel veel knoeien, maar schaf nog wel wat bij voor de baby):

* 15 slabbers

* 30 spuugdoekjes

* 15 bandanas (driehoekjes, soort sjaaltjes staat leuker, ivm kwijlen)

* 20 hydrofyle luiers (komen er zeker nog een stapel bij, gebruik ze overal voor, als slab, als handdoek, op aankleedkussen enz enz)

* Sudo creme

* Olie

* Lanette creme

* Zinkzalf

* Thermometer

* Zetpillen paracetamol

* Voorraad billendoekjes

* Nagelknippertje

* Neuspeertje (ons zoontje krijgt vaak eten terug via neusje)

Boven staat de commode, vol met luiers, alle dingen van hierboven.

Beneden heb ik altijd een stapel luiers op het dressoire liggen en een pak billendoekjes.

Als zijn kleren vies zijn door een ongelukje, loop ik even naar boven voor een schoon setje kleren.

Of ik vis wat uit de tas, ik heb in mijn tas altijd een paar luiers, reserve kleding, billendoekjes, slabbers en sudocreme.

Beneden heb ik geen aankleedkussen, overdag leg ik hem gewoon op de bank om te verschonen.

Dat ga ik ook met de baby doen. Die zal ik wel op de tafel op een handdoek leggen, beter voor mijn rug.

Smorgens neem ik van boven meteen 2 slabbers mee naar beneden die we die dag gebruiken, of ik haal die ook, als ik het vergeet, uit de tas.

12. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hij is nu 7 maanden en ik heb niets beneden. Nooit gehad ook, niet gemist ook.

Ik neem alleen elke dag 1 of 2 spuugdoeken mee naar beneden en een slab.

Verschonen doe ik boven op de commode, dus luiers etc ligt allemaal in en op de commode.

13. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    ik heb zo een: 15 slabbers, 10 spuugdoekjes, 20 hydrofiele doeken ( en allemaal nodig ook).

Tip: haal van die grote overdozen met billendoekjes. ( vaak in de reclame bij kruitvat/etos) Die doekjes vliegen er zeker de eerste 2maanden als een gek doorheen. Denk dat ik de eerste weken wel 3 pakken per week gebruikte.

14. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik had gewoon alles boven, nam spuugdoekjes en hydrofielen mee naar beneden s ochtends...

Verschonendeed ik gewoon boven..

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Slabben : Stuk of 12 denk.
    Spuugdoekjes een stuk of 25? Ene helft beneden, andere helft boven.

Luiers en doekjes liggen beneden onder de box.
    Spuugdoekjes en slabben in een keukenkastje.
    Verder hebben we alles boven.

16. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Slabben heb ik in een kastje in de keuken liggen (stuk of 20), spuugdoekjes liggen ernaast. Van de hydrofielen (25 stuks) heb ik de helft in de badkamer beneden en de andere helft in de commode boven, de badcapes liggen in de badkamer beneden. Voorheen had ik in een kamertje naast de woonkamer een bureau staan waarop een aankleedkussen lag met een stapeltje luiers en billendoekjes, maar dit kamertje is nu de babykamer geworden en er staat nu dus een commode waarop ik mijn zoontje overdag nu op verschoon en hem op sommige dagen als ik veel last heb van mijn bekken overdag in het ledikant laat slapen.

17. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Lees dat iedereen het gewoon doet wat haar handig lijkt en welke opties en ruimtes je hebt. Ik probeer met wat we nu hebben het maar te doen en als het nodig is vallen er spulletjes bij te kopen. Nog tips? Wat absoluut niet doen en wat wel???

18. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    wel doen: afgaan op je eigen gevoel wat jij makkelijk vind

niet doen: luisteren naar wat anderen je opdringen wat hun altijd doen/makkelijk vinden.

een uitzet boven en beneden ligt (in mijn ogen) aan je eigen voorkeur en hoe je woont. als je elke dag enkele trappen oploopt ben je eerder geneigd spullen beneden te hebben, dan als je gelijkvloers loopt...

19. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Ja doe ook zeker wat ik zelf handig vind. Beetje ideeen opdoen is daar wel lekker bij. Als je idd lekker gelijksvloers woont hoef je niet overal wat neer te leggen idd. Nou zo met de ervaringen van de dames hier kom ik alweer een heel eind. De twee lades zijn vrij en er liggen slabben en spuugdoekjes en hydrofiele. Nog luiers en doekjes erbij.....komt helemaal goed!!

20. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Ik heb en had niets beneden dan behalve wat 2 of 3 spuugdoekjes tijdens het voeden..
    Ging gewoon naar boven om haar te verschonen etc.

Deel Deze Pagina