Ik vroeg mij af wanneer jullie de eerste (termijn) echo hebben gehad? Ik ben zwanger van de 2de. Bij de eerste heb ik een termijn echo al met 8 weken gehad, maar nu hebben we pas een echo als ik 10 weken zwanger ben... Dat duurt nog zo lang!!! : ) Ook de eerste afspraak bij de verloskundige is een paar dagen daarvoor dus ook rond de 10 weken. Hoe is dat bij jullie (gegaan)?
Bij ons is de eerste echo tegenwoordig bij de intake. Het is dus een beetje afhankelijk wanneer je belt voor een eerste afspraak en wanneer er dan plek is.
Toen ik 6 weken en 6 dagen was (5 maart). Morgen heb ik mijn intake en 4 april de volgende echo (11 weken en 1 dag). Geen idee waarom ik dat zo vroeg kreeg, misschien m'n leeftijd (19)?!
leeftijd zegt niks ik was ook 19 bij me eerste en kreeg toen met 12 weken een echo maar ja ik wist het toen ook pas met 10 weken haha heb nu een echo gehad met 8 weken en gister weer met 10 weken hihi volgende word de 20 weken
Het is deels afhankelijk van de praktijk en deels van de situatie. Onze praktijk doet het nu standaard bij de intake. (Althans, in het najaar van 2012 wel) Bij de zwangerschap daarvoor (intake voorjaar 2010) was het niet standaard. Maar omdat ik erg ongerust was vanwege een eerdere miskraam, heb ik er zelf om gevraagd. En toen kreeg ik er zonder problemen ook al eentje wat vroeger.
Met 7 weken had ik alleen een intakegesprek en met 9 weken en 6 dagen een echo om te bepalen hoever ik precies was.
In verband met ons medisch traject hadden we met 6w5d al een vroege echo in het ziekenhuis. Daarna een echo met 8w5d (intake) bij de verloskundige en weer één met bijna 10 weken in het ziekenhuis. Vervolgens met 11w (termijnecho bij verloskundige) nog weer een echo en 12 weken (combinatietest ziekenhuis). Ja, veeeeeel echo's Wij hadden het geluk dat de echo's van het ziekenhuis en de verloskundige een beetje door elkaar heen liepen en we, vooral in de beginfase, vaak naar ons kleintje hebben mogen staren Dat is nu helaas wel afgelopen, want we hebben pas de volgende echo met 20 weken in het ziekenhuis (begin mei). Jammer
Ik heb een hele vroege echo gehad met een week of 3/4 al. Misschien omdat ik een mk heb gehad en het allemaal nogal kort op elkaar was. Miskraam in januari en 3 weken later alweer en positieve test. Blij was ik niet met die echo hoor het bracht alleen maar verwarring en de echoscopiste was niet al te subtiel. Was niets te zien op de echo dus 2 weken later weer een echo. En ja hoor opluchting een kloppend hartje. Alleen nog zo pril en klein dat ze nog niet kon zien hoelang. De eerste echo van Lemmy was met 6 weken en 4 dagen ook best vroeg!
Met 8 weken, maar dat komt door mijn voorgeschiedenis. De vorige zwangerschap had ik hem met 10 weken.
bij de eerste met 10wk en 2 dgn, intake met 7weken maar is alleen gesprekje hoor, hartje luisteren met een week of 13 nu met 10wk en 5dgn, intake ook met 7wk en hartje luisteren ivm vakantie nu met 15wkn. mn vk zei standaard 1ste termijn met 10 wkn (ongeveer), daarna 20wkn en 30wkn met evt nog extra groeiecho's tenzij er andere indicatie of medische voorgeschiedenis is. dus als je zomaar een echo met 6wkn krijgt vind ik dat erg appart!!
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/486542_520058164703511_385772649_n.jpg tweede echo met 10 weken en 3 dagen <3
1e en tegelijkertijd termijnecho met 9w3d, intake was al met 4w5d Volgende echo zal pas met 20 weken zijn.