Hoi, Is dit gebruikelijk om zo laat de 20 wk echo te hebben? VK gaf aan dat er dan meer te zien is. Maar kun je dan nog afbreken bij grote problemen? Wie heeft ook rond 21 wk de echo? groet Annetje
Ik had dat ook, hij vindt meestal plaats tussen de 18 en 22 weken. Volgens mij mag je een zwangerschap afbreken tot 24 weken met een medische indicatie.
Ik heb ook mijn 20 weken echo gehad bij 20 weken en 6 dagen. Kon ook een week en 2 dagen eerder maar ze vonden 20+6 beter dan 19+4 dagen bij het echocentrum.
Ik krijg 'm als ik in 20e week zit. Ben benieuwd... En volgens mij kun je idd tot 24 weken afbreken als er hele ernstige compicaties zijn. Hoop dat je een goeie echo zult hebben! Suc6!
Ik krijg mijn 20 weken echo ook als ik bijna 23 weken ben. Volgens de gyn etc maakt dat niet zo veel hoor.
Ik heb hem ook met 23 weken gehad (was dan wel een Guo) maar volgens de verloskundige was dit geen probleem.
Het is geen probleem, ook als je je zwangerschap moet afbreken. Maar hier moet je niet te veel bij stilstaan hoor. De kans is niet zo heel groot, of twijfel je zelf? Ik heb zelf wel een zwangerschapsafbreking gehad. Ik had bij de vk een 20 weken echo bij 20 WK en daarna moest ik nog een keer voor controle bij 21 WK. Daarna werd ik in het zkh gezien bij 22 WK. Het zkh moest je wettelijk gezien enkele dagen de denktijd geven dus dan zit je iets voor 23 weken,maar zkh had geen plaats voor een afbreking dus ik zat net voor 24 weken. conclusie: ik denk dat je max tot 22 weken een 20 weken echo kan laten uitvoeren. Daarna is het echt te laat voor een afbreking i.v.m. Afspraken maken in zkh, denktijd, etc.
je krijgt een briefje mee van de vk met een bepaalde datum tot wanneer ze 20 weken echo kunnen maken,als het goed is toen je belde hebben ze daar ook nagevragen tenminste bij mijn namelijk wel .medisch gezien mag er een zwangerschap afgebroken worden tot 24 weken,als er wat mis zou zijn maar daar gaan we niet van uit ...!!! Ik zelf heb hem namelijk op 20 weken en 2 dagen .
Mijn 20 weken echo was op bijna 21 weken (gewoon omdat dit bij een andere gyna was en die niet eerder kon)
@ logo, nee, ik heb niet het gevoel dat het niet goed zit maar ik besef me wel wat er allemaal niet goed KAN zijn.... en dat een afbreking dan een serieuze optie voor ons is. dan is een wk bedenktijd zeg maar, niet zo heel veel. maar goed, ik zie wat gebruikelijk is dus ik leg me er gewoon bij neer, dat moet zoveel tijdens zwanger zijn .
Ik krijg mijn 20 weken echo bij precies 19 weken. Mijn verloskundige zei dat ze dit tegenwoordig vanaf 19 weken al doen, voor het geval er iets mis is, dat ze dan sneller kunnen handelen. Maar je kunt idd je echo prima nog bij 21 weken hebben. Het is namelijk zo, (niet te hopen natuurlijk!), dat je tot 24 weken de zwangerschap nog kan afbreken.
Had ook de 20 wk echo met ruim 21 wk, maar eerlijk gezegd hebben ze bij ons van te voren gevraagd of we gevolg wilden geven, bij een eventueel slechte uitslag. Anders had ik de echo met 18-19 wk gekregen. Dus sommige ziekenhuizen houden wel rekening hiermee en met de bedenktijd die je dan nog hebt. Aan de andere kant weet je vaak al van te voren of wel of niet de zwangerschap zou afbreken bij bepaalde uitslagen, dus dat is een beslissing die niet in een paar dagen genomen hoeft te worden.
Wij krijgen pas bij 24 weken de 20-weken echo. Er is dan veel meer te zien (zeker voor de afwijking die onze lieve dochter heeft, waar we misschien een verhoogde kans op hebben) en we weten dan (redelijk) zeker dat we geen gezeur krijgen, want ons kind is in alle gevallen helemaal gewenst en welkom, dus dat willen we zeker niet horen! Gelukkig wisten we het bij onze dochter ook pas met een week of 27, maar zelfs dan wordt er nog gezegd dat er "wel iets te regelen is" :'(