De voertaal was wel Nederlands, maar er zaten voornamelijk allochtone kinderen op dat KDV en een aantal leidsters was ook van niet Nederlandse afkomst. Terwijl wij er waren werden bepaalde kinderen meerdere malen in een andere taal dan het Nederlands toegesproken. En die wachtlijsten: dat is echt zo! Het kwam niet voor niets in het nieuws. Het is echt een groot probleem. En natuurlijk zijn dan niet alle kinderen 4 als ze instromen. Wel een beetje typisch dat je alles wat ik schrijf in twijfel trekt... Ik geef alleen een reactie op de vraag van de TO vanuit mijn eigen ervaring.
Ik heb me bij 3 KDV's ingeschreven toen ik een maand of 4-5 zwanger was geloof ik (waarvan 2 KDV's van dezelfde stichting). In maart kreeg ik van beide organisaties al een reactie (was 1 mei uitgerekend) dat ze plek hadden. Ik had bij het inschrijven al aangegeven dat ik graag een plek wilde voor ma-di-wo. Op 1 KDV hadden ze wel plek op ma-di-do, dat zou nog wel te regelen zijn en die stichting waar we voor 2 KDV's hadden ingeschreven was bij 1 van de 2 in elk geval op de door ons gewenste dagen plek. Ze vroegen nog of ze dan ook voor de andere KDV in de gaten moesten houden, maar dat hoefde van ons niet. Sinds 1 augustus gaat onze dochter nu dus 3 dagen naar het KDV, op de dagen die wij graag wilden! Ik moet er wel bijzeggen dat ik niet in de Randstad woon. De wachtlijsten hier zijn geloof ik zo'n 3-6 maanden.
Ik trok alleen het laatste in twijfel. Dat van die voertaal vind ik dubieus van die kinderdagverblijf, niet van jou? Dat lijkt me inderdaad gewoon een slecht KDV. Dus je hebt gelijk dat je je kind daar niet naartoe hebt gedaan. Een wachttijd van 4 jaar geloof ik nog steeds niet. Misschien op papier, maar uiteindelijk zal een kind echt wel eerder geplaatst kunnen worden. Je hoeft je niet zo persoonlijk aangevallen te voelen? Ik mag dit toch zeker wel vinden?
Voor mijn kleine meid was eigenlijk direct plaats, pas aangemeld met 37 weken zwangerschap, omdat ik niet zeker wist wel KDV ik wilde. NU is er wel een wachtlijst ontstaan hier, maar het valt hier in het Noorden nog wel mee heb ik het idee.
Sven is in november ingeschreven en heeft nog geen plekje. bij 4 weken zwangerschap hebben we ook meteen de tweede ingeschreven, dus die staat ook op de wachtlijst. Sven hoeft nu gelukkig ook pas op z'n vroegst in april 2009 heen dus we kunnen zelf ook nog wel even wachten.
nou hier ook 3 jaar wachtijd om dat de broertjes of zusjes eerst komen en dan de nieuw aangemelde pas. mijn vriending heeft al 2 jaar gewacht op 2 dagennu heeft ze 1 dag en over 4 maanden komt er nog een dag vrij als het goed is.en als je dan een keer 10 min telaat komt krijg je een boete van 38 euro
toch heeft het pas geleden in de krant gestaan over die 4 jaar wachttijd. ook ik zei toen tegen mijn man 4 jaar terug wou ik nog niet eens over een kindje nadenken zie t al voor me bij je eerste afspraakje met een vriend meteen ff kinderdagverblijf opbellen wand tja wie weet over 4 jaar.....