Voor een meisje was ik er jaren geleden uit. Toen we er naar de 3e geslachtsbepalingsecho (ja tis een eigenwijsje) erachter kwamen dat het een jongen was had ik echt geen idee welke naam ik wilde. Mijn vriend wilde niks verzinnen, alleen veto recht om namen af te keuren. Uiteindelijk ben ik gegaan voor een naam die ik mezelf zie roepen tegen de kleine. Bij een aantal namen die ik wel leuk vond zag ik het niet voor me Ook hebben we evt emigratie plannen en wilde ik dat het in dat land uit te spreken was, maar ook in nl.
Het is ook echt lastig en een hele verantwoordelijkheid haha Hier lopen de namen qua "style" ook zo uit een van Robin tot Jack en van Sem tot Tygo echt alle soorten namen hebben al op ons lijstje gestaan haha Bij onze dochter hadden we een klein lijstje en dat waren allemaal dezelfde "ssoort" namen nu loopt het dus heel uit een.
Blijft lastig he een naam! Bij Mira wisten we het gelijk al na de geslachtsbepaling. Bij Ediz nog wel even getwijfeld en geswitcht, maar met 20 weken waren we erover uit. Dit keer wordt het een makkie geloof ik, we zitten helemaal op dezelfde lijn qua namen en hebben voor beide geslachten al 2 namen. Willen na de geslachtsbepaling wel nog rondkijken. Hopelijk hebben jullie snel de naam!!
Naam van dochter hadden we direct, voordat ik zwanger was al. Waren we beide helemaal verliefd op en nog steeds, al vind ik het soms jammer dat het zo'n veel voorkomende naam is waar wij wonen. Naam van zoontje hebben we tot aan de bevalling getwijfeld. Toen hij geboren was hebben we pas gekozen. Nu ben ik heel blij dat we voor deze naam gekozen hebben en ben ik nog geen andere naam tegen gekomen die ik mooier vind of aan de eisen voldoet die wij wilden. Naam past ook perfect bij hem. Maar het echte wauw-gevoel zoals bij dochter heb ik nooit gehad, eigenlijk pas een tijdje na zijn geboorte.
Een paar weken terug; toen er een aantal baby's in mijn omgeving werden geboren en ik vurig hoopte dat ze MIJN naam niet zouden krijgen. Ik ben ook helemaal verliefd op DE naam en kan niet wachten om m openbaar te maken...
Lastig he,...als onze dochters jongetjes waren geweest hadden we ook maar 1 naam gehad die we beide leuk vonden en daar twijfelde ik ook enorm aan! Dus ik snap je goed! Ik vind meisjesnamen persoonlijk makkelijker. Bij onze 1e dochter hebben we met een week of 20 de knoop doorgehakt,..en nu weer zoiets. We gebruiken de naam ook echt al dagelijks alsof ze er al helemaal bij is,..en hoewel ik in het begin nog een beetje twijfelde vind ik 'm nu geweldig!
Bij de eerste had ik dat gevoel eigenlijk al voordat ik zwanger was. Mijn zusje herinnerde zich zelfs dat ik die naam vroeger al heel mooi vond. Bij de tweede was dat gevoel minder sterk, maar juist daarna vinden we de naam écht bij haar passen. Tot nu toe ook nog geen 'wauw' naam, maar ik geloof dat als je kindje geboren is, en het die ene naam heeft gekregen, dan is het direct een 'wauw' gevoel!
En hoe zit dat bij de dames hier die een tweede kindje gekregen hebben of een derde enz Passen de namen van jullie kinderen heel erg bij elkaar? Onze dochter heeft een engelse naam,maar voor een jongentje vinden we niet heel veel engelse namen leuk. Eerder namen als Julian of Roan ..
Nee, de namen van mijn kinderen passen niet echt bij elkaar, maar dat vind ik niet erg, het zijn individuen en zullen niet de rest van hun leven in 1 zin genoemd worden. En alle combinaties wennen uiteindelijk. Dochter heeft een klassiek Italiaanse naam. Zoons naam heeft wel een Latijnse oorsprong, maar wij hebben juist niet voor de Italiaanse variant gekozen. Massimiliano vonden we helemaal niets, dus dat is Maximilian geworden. Roepnaam is Maxim of gewoon Max. Twee heel verschillende namen dus maar ik vind het zelf niet storend.
bij toeval gisteren ..we zaten op de bank en zeiden tegen elkaar ja we zijn nu gewend aan die naam en die was ook bij toeval gevonden komt vrijwel niet voor , hij is stoer ,duidelijk , klassiek , en als volwassen man hoeft die zich niet te schamen er is niet mee te pesten en we vinden hem alle twee mooi en toen hebben we JA gezegd die doen wij blij toe dat we er een hebben gevonden we vonden het erg moeilijk