Het vraagstuk een 3de kindje

Discussion in 'Zwanger worden' started by lolalo, Jul 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lolalo

lolalo Actief lid

Feb 13, 2012
    404
    0
    0
    Zo in de titel staat het wel zwaar he?!
    Maar zo voelt het soms ook wel.

Verstandelijk gezien is het mooi zo, 2 gezonde kinderen. Dat hadden we altijd voor ogen en dat hebben wij gekregen. Maar mijn hart?? Die zou heel graag nog een kindje krijgen...elke dag denk ik er aan.
    Mijn man is overtuigd....2 is prima.

Zwanger worden van de 1ste wilde ik zo graag, de wens deed bijna pijn. Maar na de bevalling wist ik niet of ik ooit wel nog een 2de wilde. Ik heb de bevalling niet als prettig ervaren en ook de kraamtijd vond ik een hel. Lang herstel en achteraf gezien toch wel een pnd gehad.
    Wat ook wel meespeelde was dat mijn oudste een huilbaby was en nog is hij best pittig.
    Een 2de wilde wel graag ook voor hem maar vond het een moeilijke beslissing. Uiteindelijk voor gegaan en heel de zwangerschap overtuigd dat dat de laatste keer zou zijn.
    Fijne bevalling en de 2de dag van de kraamweek ( die heerlijk was) kwamen er al gedachtes boven dat nog een 3de wel leuk zou zijn later....

En dat gevoel is dus gebleven. Ik had gedacht dat na de geboorte van de 2de het compleet en af zou voelen. Maar dat is dus niet zo.
    Mijn jongste is een heel ander kind als de oudste en deze keer vond ik de babytijd heel leuk. Natuurlijk ook wel pittig en nog krijg ik weinig slaap maar ik geniet zo veel van hem.

Een 3de zou ik pas willen als de jongste (bijna) naar school gaat dus heb nog wel even. Hij krijgt nu nog bv dus ergens hoop ik dat dit gevoel verdwijnt. Maar ben er bijna dagelijks mee bezig.
    De verstandige gedachten gaan ook regelmatig door mijn hoofd. Twee kinderen is veel praktischer , goedkoper, past beter in ons huis etc etc.
    En het is stiekem ook wel lekker dat ze nu iets groter worden en we steeds meer tijd en rust voor onszelf krijgen...

Maar toch dat gevoel!!!

Herkenbaar?
    En bij de moeders die toch voor een 3de gingen, voelde het daarna wel compleet? Of blijft dat gevoel ( wat ik na de 1ste nooit had)?
    Is 3 kinderen echt veel zwaarder, duurder en onpraktischer?

2. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

Jun 2, 2014
    6,008
    19
    38
    Deze vragen spoken ook al maanden door mijn hoofd, maar zoals je kan zien zijn we wel gestopt met de pil nu! Die vragen blijven denk ik wel en op het moment zelf zal het vast goed komen!

Ben wel benieuwd naar de reacties!

Mijn jongste is trouwens bijna 3 ;)

3. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

Feb 1, 2011
    770
    0
    0
    wij hebben 3 kinderen en tuurlijk is het soms zwaar, maar vind het niet zwaarder als 2 kindjes... Wij gaan nu voor een vierde, maar ik denk dat de wens bij mij altijd zal blijven hoeveel kinderen we ook mogen krijgen

4. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

Aug 11, 2009
    3,946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Dit zijn gedachten die (nu al!) ook door mijn hoofd gaan :)

Hoe verder ik bij de uitgerekende datum kom (en dus de afsluiting van wat we nu denken mijn laatste zwangerschap) hoe meer ik denk aan het krijgen van een 3e...ooit...

Of nooit, gezien deze zwangerschap al een wonder was!
    Ik heb een hele lage AMH waarde en de overgang ligt wellicht al op de loer.
    Deze zwangerschap is tot stand gekomen middels de MMM en daarvoor heb ik 2 miskramen gehad.
    Een traject wat zwaar en verdrietig was, maar als ons meisje er straks is, dan weet ik waar ik het voor heb gedaan!

Het gevoel van 'compleet' zijn en 'klaar zijn met zwanger worden en kinderen krijgen', ik weet niet of dit ooit komt bij mij...
    Zeker als de keuze voor mij bepaald wordt door de natuur, weet ik niet of ik daar makkelijk vrede mee kan hebben.

We zullen zien wat de toekomst brengt.
    Voor nu geniet ik van de laatste weken als zwangere en zie ik enorm uit naar de komst van ons 2e kindje!!!

5. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Ik lees even mee. Heb hetzelfde. Al zijn we er al redelijk over uit dat er, als het ons gegund is, een derde komt. Heerlijk een huis vol ;)

6. mas

mas Actief lid

Jan 26, 2009
    207
    0
    16
    Hier ook lang getwijfeld, banner nog niet aangepast, maar deze week zijn we er voor gegaan... We gaan voor een derde en hebben geklust... Alle praktische bezwaren blijven maar toen ik voorstelde kop of munt te doen (klinkt wat maf maar...) toen ik hoopte op de keuze voor een derde wist ik al wat MIJN keuze was...

7. arabesk

arabesk Actief lid

Mar 12, 2011
    202
    1
    0
    schoonmaak
    roeselare belgie
    ik lees hier ook mee
    ik wil dolgraag ook een derde maar ik ben er mee bezig omdat vele mensen zeggen dat ik beter bij 2 zou laten. de oudsten heeft ontwikkelingsachterstand. het zou veel gemakkelijker zijn, praktischer en zo ...
    maar mijn hart wil dolgraag nog eentje dan voel ik me compleet

8. lolalo

lolalo Actief lid

Feb 13, 2012
    404
    0
    0
    Ik ben dus niet de enige...nog erg benieuwd of er ook zijn die een 3de kregen en zich toen wel compleet voelde als gezin?

9. lolalo

lolalo Actief lid

Feb 13, 2012
    404
    0
    0
    Maar zijn er ook die dit hadden en nu wel een 3de hebben?

10. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

Jun 2, 2014
    6,008
    19
    38
    Of er mensen zijn die zo twijfelden, maar nu wel een derde hebben? Natuurlijk zijn die er ;).

Wij gaan er ook voor en ik probeer nu even al die dingen los te laten, als anderen het kunnen zal ik het ook wel kunnen :D

11. Liz88

Liz88 Actief lid

Jun 5, 2014
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo zat ik ook maanden lang dus zeker herkenbaar..
    Ik dacht ook dat het met twee kids klaar was, maar al snel kreeg ik dat gevoel dat er nog 1 miste. Manlief heeft dit ook maar bleef nee zeggen omdat hij veel beren op de weg zag..
    Ook ik zag allerlei praktische bezwaren, maar toen we dit allemaal bij langs gingen was er overal wel een oplossing voor en toen was mijn man ook helemaal om..hij houdt sowieso van een groot gezin.

Deze maand hebben we dan ook de knoop doorgehakt en zitten we in de eerste ronde voor een derde wonder.
    Daarna is het wel echt klaar en wil het ook allemaal bewust als laatste keer gaan beleven en super genieten van alles.
    Wij hopen dat dit kindje de kers op de taart wordt.

Van veel meiden die al drie kids hebben hoor ik vaak dat twee of drie niet veel uit maakt, vaak is van 1 naar twee heftiger.
    Je moet toch ook een beetje geluk hebben met het karaktertje.

Je gevoel volgen, een kind heeft weinig nodig..als er in jullie harten nog plek is en je genoeg liefde kunt bieden komt t vast goed.
    Spijt van een kindje krijg je niet, wel als je later ooit denkt..ooh hadden we maar.

En uiteraard hoop ik na ons derde kindje dat het Compleet gevoel komt.
    Succes!!Maar heel herkenbaar dus ;)

12. Liz88

Liz88 Actief lid

Jun 5, 2014
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is trouwens ook een topic bij de Zwanger worden clubs voor meiden die zwanger willen worden van een derde, bezig zijn voor een derde of zwanger zijn van een derde kindje.
    Ook meiden die nog even wachten, mocht je zover zijn kan je daar eventueel gezellig mee kletsen :)

13. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ik ben momenteel zwanger van ons 3de kindje.
    Op dit moment voel ik me voor straks écht compleet!
    Maar dit komt Mss ook door de praktische dingen,4 lijkt me echt niet ideaal!

Maar het blijft zo mooi een zwangerschap,ik ben dan ook nog helemaal niet klaar om te bevallen...hij mag zo lang mogelijk bij me blijven!:D

14. Rizzie

Rizzie Actief lid

Oct 11, 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    Ik heb drie kinderen en ik moet zeggen dat het heel leuk en gezellig is. De overgang in drukte van één naar twee vond ik veel groter dan van twee naar drie. Met twee kinderen heb je het al druk en bij ons ging de derde gewoon mee in de stroom, het is er niet veel drukker door geworden. Ik kan het zeker aanraden :)

15. duqi

duqi Bekend lid

Sep 7, 2011
    508
    1
    0
    mijn dochters
    noorden
    Wij zijn ook bezig voor een 3e , na 4 mnd gestop met de pil gisteren een positieve test. :D ik dacht ook ooit na de bavalling noooooooit meer . Maar na de tijd benik al die pijn vergeten .en als ik naar mijn dochterje kijk krijg ik een warm gevoel een gevoel van ik wil nog een kind ,maar gelukkig Zij mijn vriend meteen ok wij gaan voor de 3.maar voor ons alle bij is we'll de laatste.ik heb 2 meisjes van 10 en 19 mnd .

Share This Page