Ergens tussen 7 en 15 december. De Sint komt hier in België echt pas op 6 december. Hij blijft hier staan tot 7 januari ofzo. Na Driekoningen dat op 6 januari valt.
Altijd de dag na sinterklaas!!! Vind het heerlijk gezellig dat de boom er staat, ik zei nu elke keer al over 6 weken mag de boom erin, over 5 weken mag de boom erin, en over 4 weken mag de boom erin. Ben gewoon al aan het aftellen, en als het aan mij zou liggen mag van mij de boom er wel de hele jaar staan, maar ja dan is het op een gegeven moment niet meer zo leuk. nog 27 dagen
Eind november/begin december gaat mijn man de kast inrichten met 'zijn' (naar mijn mening vreselijke) kerstdorphuisjes, wat het meeste is kwa kerstspullen wat van zolder komen moet. Tussen 1 en 6 december ga ik op kerstboom shopjacht en op 6 december word de kerstboom opgezet en dan komt dus de rest van de kerst spullen nog naar beneden van zolder.
6 december ga ik alle Sinterklaas decoratie weghalen en maak ik alles schoon (ramen etc.) en dan komt de kerstversiering. Meestal halen we dan ook gelijk een boom.
Na 12 december Rond de 17e komt de boom Op de 31e tuigen we af en zo is het op 1 januari heerlijk opgeruimd in huis.
Ik doe het inderdaad meestal het weekeind na Sinterklaas. Al zullen we dan de verjaardag van mijn dochter vieren. Misschien dat ik dit jaar wel probeer het door de weeks al wel gedecoreerd te hebben. Dat ziet er ook wel extra gezellig uit op de verjaardag van mijn dochter!
Denk dit jaar weer geen boom. Hoop kerst te kunnen vieren in ons nieuwe huis. Maar of ik dan nog puf heb om die boom op te gaan zetten..... We zullen zien.
Hier heb ik het allemaal al uit de kelder gehaald. Voor mij dit jaar geen stomme gekleurde pieten, maar mooie gekleurde kerstballen! 1 December zet ik de boom neer.
ergens in het weekend na sintweekend.. Eerst komende week een sint schildering op het raam maken en dan half dec vervang ik deze voor een kerst schildering.
Wij kunnen helaas dit jaar pas 7 dec sinterklaas vieren dus hij komt pas daarna op. We ruimen 1 jan meestal weer alles op.