Zoontje (10 mnd) gilt zo hard..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marie85, 6 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marie85

Marie85 Lid

22 jan 2016
    99
    3
    8
    NULL
    NULL
    Hoi allen!

Herkent iemand dit?
    Ons zoontje van 10 mnd (bijna 11 mnd) gilt continu zo veel.. en hard.. het begon al met een maand of 5, 's nachts, stem uitproberen. We dachten, ok, hoort er bij, deed onze dochter ook wel eens op die leeftijd. Maar nu, hij is inmiddels bijna 11 maanden en we worden er soms gewoon wanhopig van!

Hij doet dit als iets hem niet bevalt, als hij iets wil wat niet mag, als hij aandacht wil, als hij eten wil, als hij moe is enz. En de laatste maanden lijkt een opeenvolging van ziek zijn, sprongetje, tanden enz. Daarnaast wil hij ook heel veel (wat hij nog niet kan), dus frustratie.. het resultaat is op een dag vaak onrust en dan gegil. Het gaat echt door merg en been.. mijn oren rinkelen er van! De laatste tijd zetten we hem tijdens het avondeten gewoon in de box in de kamer (wij eten in de keuken), want we kunnen niet meer met elkaar praten. Hij wil nu ook niet meer 'vast' zitten (lees: kinderwagen, winkelwagen etc.) en dus weer een hoop gegil. Het is dus geen huilen, maar gewoon heel hoog en keihard gillen.

Herkent iemand dit??
    En heeft iemand tips of is het gewoon uitzitten..

2. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Fase..... wel 1 die lang kan duren

Vero0504 vindt dit leuk.
  3. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Herkenbaar. Alleen hier pas 6 maanden. Ik wordt echt bijna gek als hij zohard begint te krijsen om niks. Huilen dreinen allemaal prima maar dat gekrijs. Kan er slecht tegen hoop dat die fase snel overbis

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oordopjes! ;)

5. Tann

Tann Fanatiek lid

25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Weet je zeker dat er lichamelijk niets is? Oorpijn oid? Zou het even laten checken. Anders misschien toch doorheen en grenzen aangeven

6. Marie85

Marie85 Lid

22 jan 2016
    99
    3
    8
    NULL
    NULL
    Hij heeft wel vaak oorpijn gehad, maar dat is anders dan dit. Het is echt meer zijn manier van communiceren lijkt het wel.

Grenzen aangeven is lastig, want boos worden helpt niet, rustig praten helpt niet, hem even wegzetten helpt niet, negeren helpt niet.. Dus we doen maar een beetje dat laatste. Af en toe wegzetten als het te erg wordt en dan maar even laten gillen.

Maar in ieder geval fijn dat er herkenning is bij anderen ;)!

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier ook zo'n giller. Het is een fase, uiteindelijk gaat het over. Voor ie 18 is hoop ik.

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Tis een fase, doe jezelf een lol haal oordopjes of zet muziek op je oren. Die tijd is er en het kan je tot waanzin drijven, alles wat t je makkelijker te verdragen maakt en neutraal te blijven ipv koekoek is dan toegestaan. Je hoort ze er echt wel overheen maar als die salsa CD je vrolijk maakt, is t net wat minder heftig.

Dochter hier krijste als ukkie alles bij elkaar, met reden maar t duurde maaaaaanden eer ik niet in t plafond zat als ze ging huilen. Het is hun onmacht en frustratie en kost ze moeite om dat op een "normale" manier kenbaar te maken. Babygebaren kan je proberen maar als t net zo'n gifkikker is als mn dochter met dr temperament dan is t pas over wanneer motoriek en verbaal op t niveau zijn van wat ze in hun koppie hebben. Ik lig ook gezellig mee te zeesterren en vraag of die puzzel zo dan makkelijker is. Dat is uiteraard de verkeerde reactie maar voor die van ons van nu 2,5 bijna werkt dat. "Opstaan en weer door", "zelf proberen" ging heel de dag door hier.

9. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Hier ook een hele erge gillerd gehad. Heeft bijna een jaar geduurd voordat hij stopte. Was inderdaad zijn manier van communiceren.

10. Neilia

Neilia Niet meer actief

Een fase.
    1 die heel.lang.duurt :rolleyes:

11. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ik kan je de hand schudden, hier ook een giller. Ik negeer het gewoon compleet. Soms moet ik er wel heel erg om lachen dan doet hij zo zijn best om nog hoger te gillen. :roflmao::|

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Oh zo herkenbaar, ik zeg ook vaak, je lijkt wel een meid :rolleyes:
    Maar die van mij gebruikt het ook echt als communicatiemiddel, woordenschat is hier nog beperkt helaas...
    Het is in ieder geval de grootste giller van de 4. Met afstand. :cool:

13. Merell90

Merell90 Bekend lid

30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Ik lees de laatste tijd veel over babygebaren. Mijn zoontje is pas 3 maanden, dus ik kan het nog niet toepassen. Maar het schijnt dat je hiermee een boel frustratie kunt wegnemen, omdat je kindje op die manier al met je kan 'praten'. Misschien iets om te proberen?

14. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.395
    1.174
    113
    Jip! Hier ook! Luid en duidelijk. Zoontje is ook 10 maanden oud en gilt als een meid!

15. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hier zit mijn jongste in die fase:| daar word je niet blij van met het volume van een 5 jarige.

16. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Gifkikker :roflmao: Ik moet altijd erg om jou lachen :)

17. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Onze buren horen ons nooit alleen onze lieftallige zoon als hij gilt :|.
    Ik merk nu hij beter kan praten het gillen echt een stuk minder is geworden.

Vero0504 vindt dit leuk.
  18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Die van ons heeft t sinds gisteren weer overgenomen van de kindjes van de kdv. Zit met grote grijns op t gezicht de hele winkel bij elkaar te gillen alsof er een moord gepleegd werd. Iedereen kijkt verschrikt op ziet haar met grote grijns van oor tot oor, eerste reactie: "wat ben jij een boef/dondersteen" van volslagen vreemden. Kan niet anders zeggen dan dat dat een zeer correcte waarneming is. Oudere dame "jonge dame ik schrok me wild!" Kleine meid kijkt heel serieus en beteuterd terug "solly!" heel de winkel "aaaaaaaaaaah" en ik maar denken....draak draak draak

Deel Deze Pagina