wanneer hardlopen

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door kissie, 16 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Wanneer mag je na de bevalling gaan hardlopen? Ik heb het in mijn hele leven nog nooit gedaan maar heb nu een opbouwschema gekregen. Ook omdat ik met 2 kids geen tijd heb om naar de sportschool te gaan, dan ben je zo 1,5 tot 2 uur weg. Hardlopen kun je doen wanneer je tijd hebt.. Maar ik denk dat het nu nog niet zo goed is of wel? Lijkt me zo lekker 3x in de week even lekker de frisse lucht in.

2. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Hoi Kissie!

Wat grappig, ik wil ook gaan hardlopen. Ben een sportfanaat, maar ik merk dat ik met die kleine echt niet makkelijk weer 5x per week 2 uur in de sportschool hang.
    Ik ben nog niet begonnen met sporten moet ik toegeven, maar ik begin het nu zo te missen! Ik wil ook die frisse neus, en ook tijd voor mezelf. De grote reden dat ik nog niet begonnen ben met sporten, is omdat ik het nog niet echt miste (leuk met die uk!) en het niet heel erg nodig vond nog (viel heel makkelijk af en ben nu zeker 5 kilo lichter dan ik voor mn zwangerschap woog, van 70 naar 83 kg naar 65 kg ;) )

Bij vroegere pogingen was het opbouwschema te snel, en kon ik na een paar weken het hardlopen vergeten wegens scheenbeenvliesontsteking. DUS, nu met een paar kilo minder (minder belastend), en minder fit (dus een rem op het hardlopen, dus minder belastend), denk ik dat er meer kans is op succes.

Ik begin nu dus pas, met 5 mnd.
    Jij, na 2 weekjes, lijkt me wel wat te vroeg ja...
    Zowiezo moet ik er ook aan denken dat mn bekken half uit elkaar hebben gelegen hoor, ook al is het 5 mnd terug. 9 mnd op, 9 mnd af.... Rustig rustig rustig. Slechts langzaam de belasting opvoeren.
    Maar als je je echt weer lekker voelt, gewoon proberen. Langzaamaan, en goed naar je lichaam luisteren.

3. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Ik heb voor de bevalling veel hard gelopen.
    De fysiotherapeut bij wie ik zwangerschapsgym heb gehad, heeft mij op het hart gedruk om pas na 6 maanden weer te beginnen.

Hardlopen geeft nl een zware belasting op je spieren en gewrichten die na de zwangerschap ook nog erg verweerkt kunnen zijn (dus kans op blessure)

Ben laatst weer begonnen en mij is het duidelijk dat ik niet eerder had moeten beginnen.

Groetjes v Treintje

4. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Oh oke jammer... dan maar even wachten nog en lekker wandelen!

5. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ik ben bij Milan na 6 weken weer begonnen en dit is prima gegaan. Was dat nu eigenlijk weer van plan, maar nu ik bovenstaand bericht lees moet ik misschien toch nog maar even wachten.

@kissie, gefeliciteerd met je zoon. Leuke naam :)

6. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ja leuke naam he, toevallig.....

7. Niet meer actief

Ik ben deze week weer begonnen met hardlopen, 6 weken na de bevalling dus. Dit ging heel goed, beter dan verwacht. Moet wel zeggen dat ik daarvoor ook hardliep (is dit een woord? :)) en dat ik geen last van mn bekken heb gehad.

8. hemeltje83

hemeltje83 Actief lid

9 nov 2008
    443
    0
    0
    N-Brabant
    Niet uit eigen ervaring maar toch misschien handig om te weten: een vriendin van mij is nu na 6 weken weer begonnen met sporten. Dit heeft ze overlegd met de gyn en vlos: zij gaven hun goedkeuring zodat ze weer rustig kon beginnen. Ik zou het bij de volgende controle gewoon even vragen! (en natuurlijk naar je eigen lichaam luisteren)

Deel Deze Pagina