wanneer hart activiteit?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by mammamia, Jun 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mammamia

mammamia Niet meer actief

Hallo,
    Mijn vraag is dat ik gisteren een echo heb gehad bij 6w5d (dacht zelf al iets van 8 weken te zijn) maar had een erg onregelmatige cyclus, vandaar dat ik het graag wilde weten...

Nu is ze uiteindelijk vaginaal gaan kijken en zag ze het vruchtje wel zitten en de grootte was normaal voor die aantal weken(0,76 cm) maar ze zag eerst helemaal geen hartactiviteit en later wel heel licht iets wat erop leek. Ze vertelde dat we rekening moesten gaan houden met een mogelijke miskraam (heb nog geen bloedverlies gehad) maar ik hoor ook veel verhalen over dat de hartactiviteit zo vroeg in de zwangerschap wel vaker niet zo goed te zien is. We moeten het gewoon afwachten natuurlijk (volgende week terugkomen voor nog een echo als ik 8w1d ben) maar ik ben even benieuwd naar uw mening/ervaring. Is het nog mogelijk dat het gewoon te vroeg is geweest om al duidelijk een hartje te zien of is het echt verloren zaak?

Ik hoop z.s.m. op een antwoord. Alvast bedankt!

Groetjes, mammamia

2. mammamia

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Rustig maar, ik ben er...

Het hartje klopt inderdaad in het begin langzamer als bij bv 7-8 weken, dan is de frequentie een stuk hoger. Dus een traag kloppend hartje hoeft niets te betekenen. Wel is het zo dat als je een week minder ver bent dan je had verwacht, het ook zo kan zijn dat het vruchtje achter is gebleven in groei en het uiteindleijk niet red, dan zie je ook een tragere hartactie of geen hartactie meer. Het kan dus nog wel alle kanten uit, maar zeker omdat je zegt dat je cyclus onregelmatig is, kan het best zijn dat je toch inderdaad minder ver was dan je dacht en de echo dus gewoon erg vroeg gemaakt is. Bloedverlies hoef je overigens bij een niet goede zwangerschap niet meteen te hebben. Dat is het flauwe eraan. Maar ik duim met je mee!

Groetjes Brigitte

4. mammamia

HET IS GOED! HET KINDJE LEEFT! HET HARTJE KLOPTE PRIMA!
    Ik ben nu 8w1d en op 3 feb. 2010 uitgerekend! Wij gaan nu genieten van een heerlijke tijd:D

Liefs, mammamia!

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    fijn om te horen, geniet ervan!

Mirjam

Share This Page