Hallo Ik ben 6w3 dgn zwanger. Gister ineens helderrood bloedverlies. Ik kon een echo laten maken bij de verloskundige. Eerst uitwendig maar omdat er niets te zien was daarna inwendig. Ook daar was niet veel op te zien, mogelijk een uitstulpinkje wat t vruchtje zou kunnen zijn maar geen hartactie gevonden. De verlosk. zei dat een termijn van 6w2d wel vroeg is en heel goed mogelijk is dat dan nog geen hartavtie te zien is, terwijl ik op internet allerlei andere verhalen lees, dat bij 6 weken bij een inwendige echo zeker wel hartactie te zien zou moeten zijn anders zou het mis zijn. Ik voel me erg onzeker. Het bloedverlies is gisteravond na een paar uur overigens weer gestopt, vandaag alleen nog een spoortje bruine afscheiding, wrsch oud bloed. Verder alle kwaaltjes nog aanwezig. Mijn vraag dus; klopt er geen hartje (meer) en gaat t wrsch mis of kan de hartactie nog komen en was 6w2 dgn gewoon te vroeg?
Hoihoi, Bij 6 wkn moet je inderdaad met een inwendige echo het hartje zien kloppen maar je zou ook vroeger zwanger kunnen zijn dan je denkt. Dan is het heel goed mogelijk dat je nog geen hartactie ziet, waarschijnlijk word de echo over twee weken herhaald. Het blijft spannend tot die echo!! Imke