Ik heb het hartje al gehoord met 7 weken... het verbaasd me dan ook om te lezen dat sommige het pas kregen te horen met 12 a 13 weken ? Wat vreemd Ik heb met 7 weken een vroege echo gehad via de fertiliteit omdat ik door iui zwanger ben geworden daar werd ik 2 dagen vooruit gezet dus net 7.2 het hartje gehoord het was wel een inwendige echo misschien maakte dat het verschil?
Ik hoorde het hartje ook al kloppen bij 8, 3 weken. Was overigens wel nog bij een inwendige echo, wellicht dat dat het verschil maakt.
Hoe het precies werkt weet ik niet, maar mij is gezegd dat het hartje 'horen' via echo toch anders werkt dan via de doppler. Bij een echo ziet het apparaar het hartje kloppen en zet dat zelf om naar een geluid. Een doppler meet echt geluid en versterkt dat. Tenminste, zo is mij dat in het ziekenhuis uitgelegd... Daarom mag een hartje horen via de echo wel en via doppler niet.
Zelf hoor ik t hartje al vanaf 9.3 met angelsound . De verlos hoorde pas met 20 weken t hartje , ze zocht totaal op de verkeerde plaats en ik wilden niet zeggen dat ik zelf wel altijd vindt. Vorige zw konden ze t vanaf 11 weken bij verlos horen, andere praktijk in mijn ogen kundiger
onze verloskundige probeert het pas vanaf 11/12 weken. tijdens eerste zwangerschap toen ook gehoord. Deze zwangerschap hoorde ze het hartje pas vanaf 16 weken. Ook niet heel duidelijk omdat hij iedere keer wegdraaid
hoe kan dat ?? ik vind het best vervelend dat het hartje niet eerder mogen horen, nu hoor ik hem hopelijk aankomende donderdag wel bij me nieuwe afspraak
Geen idee, OF de apparatuur is hier (veel) slechter dan in Nederland, OF ze wilden gewoon zo snel mogelijk weer van me af.. Heb het een paar keer gevraagd, maar elke keer kreeg ik het antwoord: 'Dat kan niet, daar is de baby nog te klein voor'. Jaja, juist, daarom kan het in NL wel bij baby's van, wat is het, 5-10cm, en bij de mijne van 20+cm niet? Suuuure. Het is dat ik in Nederland een pretecho gepland had (zodat m'n moeder mee kon, was uiteindelijk 5 dagen voor de geboorte!!), anders had ik haar hartje helemaal nooit gehoord.. Voordeel is wel dat ik het nu voor altijd op DVD heb staan, dat was bij een 'normale' echo waarschijnlijk nooit gebeurd.. Edit: Ik hoop het ook voor je!
ik heb gister met 7+6 weken een uitwendige echo gehad en toen heeft ze het hartje heel even laten horen.