Slapende, tintelende en gevoeloze handen 's nachts

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door annetske, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hallo.

Ik heb last 's nachts van slapende, tintelende en gevoelloze handen, het wordt steeds erger... wordt er nu steeds wakker van.
    Van een vriendin hoorde ik dat het bij de zwangerschap hoord...
    Maar mijn vraag is wat kan ik er tegen doen? want steeds er van wakker worden is geen pretje :( alvast bedankt voor de antwoorden.

2. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Daar heb ik ook in mindere mate last van.. het is idd gerelateerd aan je zwangerschap en heet Carpal tunnel syndroom:

http://www.neurochirurgie-zwolle.nl/cts.html

Het schijnt bij de meeste naar de zwangerschap gewoon weer over te gaan en heeft te maken met vocht vasthouden.
    Heb gehoord dat het slapen met polsbeschermers (die je ook gebruikt bij bv skeeleren) kan helpen omdat je dan je polsen niet buigt.

3. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Pff vervelend he!
    Ik heb er sinds een paar dagen ook heel erg last van maar niet alleen snachts helaas.
    Vooral in mijn rechterhand blijft het tintelen , echt irritant :(

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    MariekeV bedankt voor de link, heb het even doorgelezen. Lijkt idd er erg veel op wat ik heb. hoop dat het overdag nog even mag uitblijven, dan kan ik mijn normale dagelijkse dingen nog doen ;) maar we wachten het af... moet zo naar de verloskundige zal haar ook er even naar vragen misch. heeft zij ook nog tips.

Deel Deze Pagina