Wanneer hcg uit bloed?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Fleurtjes, 31 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleurtjes

Fleurtjes Bekend lid

30 jun 2010
    668
    0
    0
    NULL
    NULL
    #41 Fleurtjes, 10 nov 2010
    Laatst bewerkt: 10 nov 2010
    Heb toch maar gebeld met vk.
    Het is tenslotte ookal 2wkn geleden dat ik een miskraam heb gehad. Ze overlegt nu met de echoscopist en komt er dan op terug.

Mss een beetje vreemde vergelijking maar als een van mijn katten (ik fok af en toe een nestje) zoiets zou overkomen had ik dezelfde dag nog bij de da gezeten voor een piton spuit (soort weeenopwerker) en dan zou ik bij mijzelf zo door blijven lopen. ;)

2. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Lieve Suus , je wekte ook geen medelijden ,maar weet hoe ik mezelf toen voelde , en was gewoon benieuwd hoe het met je ging , volgens mij zijn we elkaar hier ook al vaker tegen gekomen ..

@Fleurtje , goed dat je hebt gebeld ......!!!!

3. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Goed dat je gebeld hebt, beter het zekere voor het onzekere. En zeker als je zelf al de vergelijking maakt met je katten, dan zeker....

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

5. Fleurtjes

Fleurtjes Bekend lid

30 jun 2010
    668
    0
    0
    NULL
    NULL
    De vk vond ook dat er wel wat spoed achter mocht dus ik moet vanadaag om 9.15 bij de gyn zijn voor een behandelplan.

Bedankt dat jullie zo hebben aangedrongen.

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Graag gedaan, en vooral veel sterkte.

Suus

7. Fleurtjes

Fleurtjes Bekend lid

30 jun 2010
    668
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben helemaal de kluts kwijt.
    Gisteren zagen ze een dingetje (vruchtje?) van 2mm op de echo. Volgens de vk/echoscopiste een onvolledige miskraam.

Vanochtend naar de gyn voor een behandel traject. Hier ben ik weer binnenste buiten gekeerd :( en bloedonderzoek gedaan.
    Hcg was 2000. Volgens de gyn past de grote van dit vlekje en de hcg bij een zwangerschap van 2-3-4 wkn (ben vergeten hoeveel weken precies). :$

De gyn. durft niet met 100% zekerheid te zeggen dat ik niet zwanger ben maar ook niet dat ik het wel ben. Ze wil het nog een weekje aankijken en volgende week weer bloedprikken en een echo.

Had verwacht dat ik alleen een gesprekje zou hebben en dat ik zo weg was dus ik was alleen. Maar dus weer inwendig onderzoek en heel lang wachten. Zat ik daar helemaal alleen tussen de zwangere vrouwen met hun partner.:(

Ondertussen weet ik niet meer wat te denken. Nog een hele week wachten…

Ik word nu echt gek. :(

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

#48 Flavour, 11 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 nov 2010
    Dat is echt een heel raar verhaal. Als wat er nu te zien is de zwangerschap van eind oktober zou zijn, dan zou je nu 7 weken moeten zijn, dus dan kan het niet goed zijn, zou ik denken. Een groeiachterstand komt weleens voor, maar 3 weken, dat is echt te veel.

Maar een nieuwe zwangerschap kan eigenlijk nog niet zo ver zijn dat je 'm al zou kunnen zien, volgens mij. Stel dat je eind oktober een miskraam hebt gehad, dan zou je nu pas net (op z'n vroegst) een eisprong hebben, en als dat eitje bevrucht is, dan is er nog niets te zien in de baarmoeder.

Dus: weet je precies wanneer je een eisprong hebt gehad in oktober? Heb je getemperatuurd, of ovulatietesten gebruikt? Als je dat heel zeker weet, dan kun je meer zeggen over de situatie nu.

Er gebeuren soms rare, mooie, wonderlijke dingen, en ik hoop het heel erg voor je, maar het zou wel echt een heel erg groot wonder zijn, als ik me op jouw informatie baseer...

En ja, het is vreselijk om met je miskraambuik tussen de zwangere vrouwen te moeten zitten. Echt een gruwel, vind ik dat. Alsof je nog eens extra gestraft wordt voor je falende lijf...

Suus

9. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    @Fleurtjes

Getsie zeg moet je zolang wachten? :$ :( niet leuk meer zeg ik zou helemaal knetter worden! Dat ze je maar gauw helpen. Ik hoop echt dat het geen miskraam is en dat lijkt me vreselijk om naast al die andere zwangere vrouwen te zitten daar kan me het we voorstellen. Het klinkt opzich wel weer positief met je HCG waarde. We duimen voor je meid! Sterkte. :) Laat je nog wat weten als je zover is?

10. Fleurtjes

Fleurtjes Bekend lid

30 jun 2010
    668
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik reken nergens op ;) want dit kan eigenlijk niet.:(

23-10 positest lichte streep
    27-10 bloed
    31-10 positest lichte streep
    7-11 bloed
    8-11 posi knal test

Ik dacht aan de hand van slijm dat ik 6 of 7 okt mijn ei moet hebben gehad. Tempen of ovu testen was ik nog niet aan toe.
    Tot vorig maand kon ik er heel relaxed mee omgaan maar nu is het elke dag een issue :(

Kan niet meer dan afwachten en ondertussen met beide beentje goed op de grond blijven staan.

11. Flavour

Flavour Niet meer actief

Poe, nee dat kan haast niet he. Zelfs als je pas de 23e zwanger zou zijn geraakt, dus 2,5 weken later dan gedacht, dan zou je nu al 5 weken moeten zijn en dan zie je meer dan een klein vlekje. Maar zelfs dat kan niet, want op de 23e had je al een positieve test.

Nou ben ik niet zo heel goed in rekenen, maar ik kan even geen scenario verzinnen waarbij dit goed zit. Maar je weet het soms niet, hoor. Er gebeuren rare dingen...

Heel erg moeilijk voor je, die onzekerheid. Ik heb dit soort dingen vaker bij de hand gehad in het afgelopen jaar, en het is afschuwelijk om steeds maar niet te willen hopen, en dan toch hoop te krijgen, en dan toch weer niet. Heel, heel erg naar en het ontregelt je leven op het moment.

Wel goed dat ze het hcg opvolgen! Dat doen ze vaak niet eens, met alle gevolgen vandien.

Lieve Fleurtjes, hoe dan ook, aan deze onzekere tijd komt een einde. En als het nu toch niet goed is, dan komt het binnenkort vast goed!

Lfs, Suus

12. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    jeetje Fleurtjes, nu heb je nog geen duidelijkheid :(
    heel veel sterkte!

13. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    ach Fleurtje wat een achtbaan van emoties zeg..
    Ik wil je heel erg veel sterkte wensen en wil er nog even aan toevoegen dat het niet zo hoeft te zijn dat je met een echo van 5 weken zwangerschap meer moet zien dat een klein vlekje.
    Iedere zwangerschap ontwikkelt zich anders en het kan zijn dat er met 5 weken alleen een vlekje zit en dat er een week later al een kloppend hartje is.

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

Een vlekje is normaal met 5 weken, een piepklein vlekje niet. Een hartje zie je inderdaad pas tussen de 6 en 7 weken... En eigenlijk moet de zwangerschap al een paar weken ouder zijn dan 5 weken. Ik hoop niet dat ik al te negatief overkom, maar ik wil geen valse hoop wekken. De kans dat het goed is, is echt heel klein.

Suus

15. Fleurtjes

Fleurtjes Bekend lid

30 jun 2010
    668
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mee eens hoor.

Het is gewoon een lastige periode omdat je niet meer weet wat nu te verwachten.

Ik ga niet uit van een zwangeschap omdat
    1) Dat qua tijd niet logisch zou zijn
    2) ik me totaal niet zwanger voel
    3) niet nog een keer op zulk verdriet zit te wachten.

Vind het super lief dat iedereen met me mee denkt/hoopt/duimt maar ik moet mijzelf voorhouden dat het niks is want ik wil niet nog een keer zo'n teleurstelling mee maken. :(

16. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nee, ik snap het. Heb zelf een keer gehad dat ik naar huis werd gestuurd met 'lege vruchtzak, hier heeft u de abortuspillen, veel succes'. Huilen, huilen, huilen. Vertrouwde het niet, volgende dag andere kliniek: wel degelijk een vruchtje, mét (langzaam) kloppend hartje. Kon het toch weer ineens goed zijn. Weer een week hopen, hopen, hopen terwijl je het al niet meer gelooft, maar ja, hopen doe je toch. Week later nog steeds een langzaam kloppend hartje, maar nauwelijks gegroeid. Dat kwam niet goed. Ver-schrik-ke-lijk.

Tegen jezelf zeggen dat het waarschijnlijk fout zal zitten, heeft een functie: zelfbescherming. Als het toch goed is, dan is het alleen maar geweldig!

En dat hoop ik ook voor jou, stilletjes ;).

Suus

17. Fleurtjes

Fleurtjes Bekend lid

30 jun 2010
    668
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja p'sies! Mag nie hopen van mijzelf want het is gewoon niet reeel.

In mijn ogen zijn er 2 senarios mogelijk
    1) vruchtje is rond 27-10 gestorven (hoe zeg je dat?) maar mijn lichaam krijgt het er niet uit.
    2) het is een vruchtje is niet goed, met een megagroei achterstand.

In beide gevallen is het niet goed en eindigd het met een curretage. Daar stel ik me op in. Dan kan het ook niet tegen vallen.

18. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ha Fleurtjes, in beide gevallen zou het om een missed abortion gaan.
    Mocht het een curettage worden, dan zou het voor je lijf beter zijn om eerst cytotec te gebruiken. (Minder kans op complicaties, zoals verklevingen.)

Maar zover is het nog niet. Sterkte, hoor!

Suus

19. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Jeetje Fleurtje , nog steeds onzekerheid , al weet je iegenlijk dat het niet goed kan zijn en stiekum hoop je op dat ene wondertje ..
    Mij hebben ze toen bij mijn ma ook 3 weken laten geloven dat het toch om een goede zs ging maar dat ik ruim 2weken minder ver was als ik dacht........Achteraf was het dus zoals ik al dacht niet goed ..............................

Heel veel sterkte deze week met wachten , dikke knuufffff

Laat je het ons weten hoe het gegaan is ?

20. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Jeetje meis wat je allemaal moet doorstaan. En andere hier ook echt naar zeg allemaal! Ik hoop het stilletjes hier ook voor je. Dikke knuffie van mij! xx

Deel Deze Pagina