wanneer hcg uit je licham na bevalling???

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Faye80, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Meiden , ik heb dringend jullie hulp nodig!!!

Ik ben in augustus bevallen van een prachtig zoontje, die is nu 20 weken oud. Ik was de afgelopen dagen niet lekker, misselijk en o uit te sluiten dat ik opnieuw zwanger ben deed ik even een testje en hij werd hartsikke positief, nog een gedaan, zelfde verhaal..
    Ben me te pletter geschrokken. Uiterraard is het kindje heel welkom maar het is wel erg snel..

Kan het nog oud HCG zijn na 20 weken?? Ben bang dat ik het antwoord al weet..

2. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Vlak na je bevalling gaat het hcg al uit je lichaam.
    Dit is dus een nieuwe zwangerschap.

3. NinaD

NinaD Niet meer actief

Hi,

Hcg is echt een zwangerschaps hormoon. Zoals Rosa al zegt, gaat hcg snel na de bevalling uit je lichaam. Ik denk ook een nieuwe zwangerschap.

Liefs, N

4. NinaD

NinaD Niet meer actief

Kan me trouwens voorstellen dat je overvallen voelt, ook al is het weer een wondertje. Wanneer je erover wilt praten, weet ons te vinden :)

Succes!

5. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik kan mij ook wel voorstellen dat je nu geschrokken bent. Het is inderdaad wel snel. Maar ik neem aan dat je bewust geen anticonceptie hebt genomen? Heb je ook enig idee hoelang je nu zwanger bent dan?

6. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Pfff, ja er gaan echt zoveel vragen door mijn hoofd nu.
    Ik ben heel moeilijk zwanger geworden van de eerste en dat was ook eigenlijk echt een wondertje. We wilde zeker een tweede maar we dachten dat dit wel weer heel lang op zich zou laten wachten of misschien zelfs wel nooit mogelijk was.. ahum.. weet ook niet wat ik nu moet doen. Mijn vriend komt pas vanavond weer thuis en ga hem maar niet bellen op zijn werk met dit nieuws, haha. Denk dat ik zo eerst de verloskundige ga bellen voor een echo. Mijn hemel, dit kan toch niet echt waar zijn! Ben nog helemaal in shock!

7. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    aller eerst gefeliciteerd :)

en dit is dan een mooie tweede wonder :)

maar is hcg niet na 12 weken in een zw al een stuk minder? en gaat het over in progesteron....??

en ik zou zeggen vertel je man het vanavond op een zeer speciale manier :) want dit is een extra mooi wonder :)

nog gefeliciteerd ook met de geboorte van jullie zoontje :)

liefs

8. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    heb het ook even opgezocht want was toch wel nieuwsgierig :)

Drie weken na de bevalling is het zwangerschapshormoon hCG namelijk volledig uit je lichaam verdwenen (staat op predictor.nl)

liefs

9. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Gefeliciteerd ! Snap wel dat het even schrikken is :)

10. miracle of love

miracle of love Bekend lid

17 apr 2010
    679
    0
    16
    Hey meid!!

Ja het klopt idd dat de hcg 3 weken na de zwangerschap al uit je lichaam is verdwenen dus dat betekent dat wonder 2 onderweg is!!

Als eerste van harte gefeliciteerd!! Ik kan heel goed begrijpen dat je in eerste instantie behoorlijk verrast bent, maar ik ben hardstikke blij voor jullie!! :)

Neem even de tijd om te wennen en bel de verloskundige idd even op. Nou meid doe rustig aan en laat het even bezinken!! 2012 wordt in iedergeval voor jullie een heeeel mooi jaar met een lief kleine wondertje erbij!!

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik denk ook gefeliciteerd meid! Wow... lijkt me ook even schrikken, maar wat lief van de natuur!

12. NinaD

NinaD Niet meer actief

Na het lezen van jouw verhaal, denk ik ook dat moeder natuur extra lief wilde zijn voor jou!
    Geef jezelf nu even de tijd rustig aan het idee te wennen. Een vriendin van mij is hetzelfde overkomen. Haar ervaring was dat haar tweede zwangerschap en bevalling haar veel beter mee vielen. Blijkbaar wist haar lichaam alles nog heel goed :p

Liefs,
    N

13. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie opbeurende woorden meiden. Net weer een test gedaan. Had nog zo'n dure liggen van vorig jaar die gewoon zegt zwanger of niet zwanger en jahoor ook die zegt zwanger!
    Net de vk gebeld. Ze moest wel lachen, haha. Volgende week donderdag een echo om te kijken hoe ver ik ben. Ik denk zelf een week of 5-6.Ik heb wel echt een rotzwangerschap achter de rug en een hel van een bevalling met een vervelende nasleep dus hoop echt dat het een beetje mee gaat vallen allemaal!

14. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    gefeliciteerd ! en ik hoop ook voor je dat deze zwangerschap beter wordt :)

en hoezo een hel bevalling??

en al naar gedacht over hoe je het aan je man gaat vertellen?

liefs

15. miracle of love

17 apr 2010
    679
    0
    16
    Ben ook wel benieuwd hoe je het straks aan je man gaat vertellen..

Ik hoop ook voor jou op een voorspoedige zwangerschap!! :)

En ik snap de angst wel na een hel bevalling, hier ook een vreselijke bevalling gehad. Maar zover is het nog lang niet voorlopig heb je nog alle tijd voor om je daar rustig op voor te breiden!! ;)

16. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb er vanaf het breken van de vliezen 36 uur over gedaan, onophoudelijke weeen stormen gehad, rug weeen, persweeen kwamen niet goed op gang en uiteindelijk is ons zoontje na een knip geboren, veel bloed verloren, bloedtransfusie gehad en nog weken last gehad van de knip en hechtingen etc.
    Nog geen idee hoe ik het mijn vriend ga vertellen vanavond. Ik denk dat hij een hartverzakking krijgt, haha

17. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Zie dat er meer zwanger zijn, gefeliciteerd allemaal!

18. miracle of love

17 apr 2010
    679
    0
    16
    Misschien maar zijn favo maaltijd koken, (biertje aan hem geven) en heeeel voorzichtig zeggen: Liefje ik moet je wat leuks vertellen...

Succes in ieder geval laat je het ons weten als je het hem verteld hebt?

19. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    misschien een idee :

schrijf een brief uit naam van de baby in je buik :)

en dat is idd een hel bevalling zeg.... hopen dat dit beter gaat :)

liefs

20. kelly001

kelly001 Bekend lid

10 jan 2011
    592
    18
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    gefeliciteerd

Deel Deze Pagina