blijf je medisch nu

Discussie in 'Miskraam' gestart door Quincy26, 31 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Quincy26

Quincy26 Nieuw lid

31 jul 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste allemaal,

Ik wilde even wat vragen.

In september2009 heb ik rond 6 en halve week een miskraam gehad daarna een curritage gehad.
    gelijk binnen een maand weer zwanger en heb nu een gezonde dochter van bijna 2 jaar.
    nu ben ik gestopt met de pil en zijn we weer bezig om zwanger te worden..nu is mijn vraag stel ik raak nu zwanger word ik dan ook extra onder toezicht gehouden ?? blijven ze me als medische zien ?

Liefs

2. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Nee, tenzij je daar zelf om vraagt. in dat geval zullen ze eerder een echo doen mits je gestresst bent.

Het beste kun je hiervoor gewoon even de gyn bellen om antwoord te krijgen op wat in jouw geval gedaan word.

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.063
    1.296
    113
    Nederland
    Ik heb in juli 2009 een miskraam gehad met 6 weken en later nog even controle in het ziekenhuis gehad, maar alles was " schoon "
    Een jaar later nog steeds niet zwanger, dus dat was voor ons een bezoekje aan de HA waard.

Doorverwezen naar gyn, daar alle MMM onderzoeken gehad en in aug 2010 weer zwanger, alleen met 4,5 week ging dit mis.

Alle uitslagen van de onderzoeken waren prima, dus we moesten het zelf weer proberen, uit eindelijk ruim een half jaar later weer spontaan zwanger geworden!
    Ik heb besloten om bij de gynaecoloog te blijven waar ik al mijn onderzoeken ook gehad heb, maar dit was absoluut niet medische.

Inmiddels heb ik wel een medische indicatie vanwege mijn hogebloeddruk, maar dat staat los van mijn miskramen.

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Nee hoor dit beslis je zelf. Ik heb 2x een MA gehad en curretage en mocht toen onderzoeken maar als ik dat niet wilde was het ook goed. De 3e zwangerschap ging ik na 12 weken terug naar de vlos (had verder geen medische rede meer). Ik ben even bij de vlos geweest (12e tot de 16e week) en toen weer overgedragen aan de gyn dus de volgende keer blijf ik gewoon meteen in het zkh (heb in hun ook véél meer vertrouwen)

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb na mijn miskraam ook de keuze gekregen tussen het eerste trimester bij de gyn en daarna over naar de VK, of direct naar de VK. Vanwege het grote aantal echo's heb ik voor de gyn gekozen: gewoon zo weinig mogelijk tijd er steeds tussen om te moeten overbruggen leek me wel fijn.
    Maar heb dus ook een curettage gehad en aangezien er verder niets gevonden was uit het weefselonderzoek, heb ik sowieso al geen medische indicatie meer.
    Aangezien jij na je miskraam alweer een dochtertje hebt gekregen, neem ik aan dat je gewoon naar de VK moet en daar evt wel een vroege echo ter geruststelling kunt krijgen.
    Maarja.... uiteindelijk werkt het overal weer anders, dus ik zou vooral even bellen met het ziekenhuis en je vraag voorleggen!

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb een curettage gehad en was na 2 maanden weer zwanger, gewoon bij de verloskundige. Ik heb daar wel vanaf 6 wk t/m 10 wk elke week een echo gehad. Maar volgens mij was dat gewoon een aardigheidje van mijn vk, tis niet iets waar je recht op hebt volgens mij.

7. Quincy26

Quincy26 Nieuw lid

31 jul 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reactie's allemaal.
    Ik wacht het allemaal nog ff af tot ik mag testen en dan bel ik de de vk en gyn kijken wat ze beiden zeggen.
    misschien is het de 1e periode om te kijken en echo en dan gewoon naar de verlosk.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Trouwens, antwoord op je vraag hangt denk ik ook af waar je de vorige zwangerschap hebt gelopen? Heb je toen de hele zwangerschap bij de gyn gelopen? Zoja, dan is de kans groter dat je opnieuw bij de gyn komt te lopen.
    Als je de zwangerschap gewoon bij de VK hebt gelopen, kom je nu daar gewoon weer te lopen en is de gyn helemaal uit beeld.

Deel Deze Pagina