bloeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Hoop42, 30 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Hallo,
    Ik heb een vraag:ik ben 6 weken zwanger en heb sinds 4 a5 dagen last van bloedverlies.Het begon met bruin bloed,maar sinds vandaag is het rood en heftig.Ik heb geen buikkrampen,enkel een zeurend gevoel,wat ik eigenlijk al weken heb.Ik heb al contact gehad met de huisartsenpost,maar die kunnen me niet helpen en zeggen dat ik moet wachten tot maandag.Dit is mijn vijfde zwangerschap en ik heb dit bij 3 zwangerschappen ook meegemaakt.Twee zwangerschappen was gering bloedverlies,een zwangerschap was heftige bloedverlies,waarvan ze zeiden dat ik een miskraam kreeg.Maar ook die zwangerschap is goed verlopen.Ik mocht niet tillen en moest gaan liggen.Maar nu hoef ik helemaal niks!Ik voel me erg gespannen en onzeker,ik ben 42 en het is 12 jaar geleden dat ik voor het laatst zwanger was.Is dit toch een dreigende miskraam of kan het toch ook weer goed af lopen?
    Gr Marijke

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat spannend voor je. Het kan twee kanten op. We zien vaak bloedverlies in de jonge zwangerschap. Het kan een miskraam worden maar het kan evengoed wel goed blijven gaan. Je hoeft inderdaad niets te doen. Rusten heeft geen effect. Als het mis gaat , gaat het toch mis, onafhankelijk van wat jij wel of niet doet. Ik snap dat het heel moeilijk is, maar het enige wat je nu kunt doen is afwachten. Misschien dat je eind van de week een echo kunt krijgen, dan weet je waar je aan toe bent.
    Sterkte en ik hoop van harte voor je dat het goed gaat!

Mirjam

3. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Hoi,

dank je wel voor je reactie!Ik bloed momenteel hevig.Zonder stolsels.Maar wel knalrood.Ik heb geen hoop meer,denk echt dat ik een miskraam heb,alhoewel ik nog geen vruchtje heb af zien komen.Vannacht was ik ook ,doorgelekt,.Kan nooit goed zijn denk ik.
    Ik voel me erg down en leeg. Tis zo pril.maar wat een verdriet geeft het.Ik ben de jongste niet meer,dus was zo blij dat het toch nog gelukt was.En nu dit...kan alleen maar huilen.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    he

wat verdrietig om te horen. Het klinkt wel als veel bloedverlies inderdaad, als je zelfs doorlekt. Sterkte gewenst en als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel.

Mirjam

5. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Goedemorgen

ik heb gisterenavond het vruchtje verloren,ik bloede erg hevig en voelde het ook echt eruit komen.Ik heb het opgevangen.Wat een verdriet voel je!Zo klein,maar toch al zo ons kindje.
    bedankt voor je aandacht en steun!

Groetjes,Marijke

6. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    he Marijke

wat verdrietig om te horen. Fijn dat je het even laat weten. Het kan er behoorlijk inhakken he, als je het zo graag gewenst had.
    Nogmaals sterkte gewenst en bij vragen kun je ons vinden.

Mirjam

7. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik heb nog 1 vraag: kunnen we er gewoon weer voor gaan als mijn bloeding gestopt is? Of is het beter een maand te wachten?

Groetjes,Marijke

8. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi

je kunt er gewoon weer voor gaan. Er is medisch gezien geen reden om te wachten. Alleen kan je eerste cyclus wel langer duren na een miskraam en weet je dus niet precies wanneer je eisprong is.

Mirjam

Deel Deze Pagina