@Nikki15 ik kan me voorstellen dat dat even "rauw op je dak valt", ondanks dat je vast erg blij bent voor haar. Ik herken dat wel hoor, dat is heel dubbel. Ik hoop dat jullie toch nog samen met dikke buiken op het werk kunnen lopen!
We wilde altijd graag nog wel een derde (dus zelfde partner ) maar graag een nakomertje. ik vond het namelijk erg druk met twee meiden waar precies 2 jaar tussen zat. Daarnaast ook een nieuw huis laten bouwen waarop we wilde wachten...dus daar ging ook zo weer 2 jaar overheen . En na 2 gezonde kinderen, kwam de wens toch weer om de hoek kijken. helaas inmiddels ook wel weer wat ouder natuurlijk (36) wat natuurlijk ook de kans op miskramen vergroot. Het was ook nog eens een tweeling, dus een dubbele klap. Nu maar hopen dat we snel weer verder kunnen en een plakbaby mogen verwelkomen!
Ja was wel even 'schrikken' al had ik het vermoeden al wel...jeetje, wat is dat toch met mij de laatste tijd...ik lijk alles wel te weten/aan te voelen'. Nu maar hopen dat we niet al te lang hoeven te wachten en indd alsnog samen met dikke buiken mogen rondlopen. Al is die van mij nog best behoorlijk hoor!
aha, ja ik snap het. wel heftig van die tweeling ja.zouden jullie 4 kids uiteindelijk wel willen? (ik bedoel dus ook zonder tweeling) ik ben trouwens ook 36. ben idd ook wel bewust van het verhoogde risiso en had langer proberen al wel ingecalculeerd (eerste kwam in ronde 1 clomid, tweede in ronde 4) maar nu zijn we al jaar bezig en toch wel jammer. wij wilden juist graag 3 kids niet te veel uit elkaar en die wens kan nu niet meer vervuld worden. maar hoe dan ook, is een derde altijd nog welkom!
Op zich niet...4 kids, maar het was wel zoooo enorm welkom een tweeling! We voelden het ook alle twee instinctief aan dat het een tweeling was. Ik heb vrijwel vanaf dag 1 geweten dat het niet goed zat. Ik voelde het gewoon. En toen de kwaaltjes begonnen af te nemen wist ik het zéker. Gelukkig hebben we 2 mooie meiden, waarvan ik snel zwanger raakte en alles redelijk goed is verlopen, dat bied veel troost. Deze keer was ik ook weer gelijk zwanger, dus hopelijk hoeven we niet al te lang te wachten weer. Ben je nu ook weer clomid bezig?
Hoi dames, Vervelend dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten, maar ik vind het toch ook fijn jullie ervaring hier te lezen! Weten jullie hoe het zit met je temperatuur na een miskraam? Ik heb vorige week een (spontane) miskraam gekregen (we wisten toen al dat het hartje helaas gestopt was). Afgelopen zondag heb ik een zwangerschapstest gedaan en die was nog knalpositief. Dinsdag een controle-echo gehad, en toen was mijn baarmoeder nog niet helemaal schoon. Ik heb ook nog steeds licht bloedverlies. Woensdag heb ik voor de gein weer eens mijn temperatuur gemeten, en die zat weer precies op de gemiddelde temperatuur die ik altijd heb vóór mijn eisprong. Ik had eigenlijk verwacht dat mijn temperatuur hoog zou blijven zolang er nog hcg in mijn lichaam zou zitten. Vervolgens gister en vandaag ook getempt, en deze waren even laag. Weten jullie hoe dat werkt?
@Jazz Nee, niet jij ook al!!! Wat ontzettend verdrietig dat je een miskraam hebt gehad. Wij zaten in hetzelfde NOD groepje... Mijn theorie was ook dat als je nog HCG in je lijf hebt, je progesteron ook nog hoog zou zijn en daarom een hogere temperatuur zou hebben. Dat dat aan elkaar gelinkt is zeg maar. Ik heb sinds gisteren eindelijk een negatieve zwangerschapstest. Ik had 2 weken echt nog een tuurstreepje staan dus net aan 25HCG denk ik. Nu iig daaronder. Ik heb halverwege mijn cyclus, dus na de miskraam de thermometer er weer bijgepakt en mijn temperatuur was toen alweer net als voorgaande cycli, net als normaal voor de eisprong zeg maar ( 36.3-36.5 ) Ik heb niet meteen vanaf het begin van mn miskraam getempt dus ik weet ook niet of ik toen nog wel een hogere temperatuur had ( na mn ei had ik een temperatuur tussen de 36.7 en 37 graden ). Ik zou af en toe nog even een zwangerschapstest doen om te kijken of het hcg terugloopt. Heel veel sterkte.
@rianne2985 dankjewel! Ja het is wel heel verdrietig allemaal.. Inmiddels hebben we ons weer aardig herpakt. Maar het zijn een paar moeilijke weken geweest vol spanning! :'( Maar ik heb jouw verhaal ook gevolgd, jij weet alles van die spanning en leven tussen hoop en vrees Ik had dezelfde theorie als jij...dat een hoge temperatuur samenhangt met de aanwezigheid van hcg. Maar blijkbaar klopt dat dan toch niet helemaal. Apart! Ik heb net nog even een testje gedaan, en in 5 dagen tijd is het streepje een heel stuk lichter geworden. Dat is in ieder geval een goed teken denk ik dan maar Gelukkig dat die van jou inmiddels weer negatief is! Hoe lang heeft dat uiteindelijk geduurd sinds de miskraam op gang kwam? Maar jouw temperatuur was dus op een gegeven moment ook alweer omlaag terwijl je nog geen negatieve test had? Oh en fijne vakantie alvast Rianne! En voor de rest hier hoop ik ook dat jullie cyclus snel weer is zoals het hoort!
Ja het is een hele rollercoaster geweest, een mix van allerlei emoties, pfjieuw... Nu zijn we wel weer redelijk met beide benen op de grond. We kunnen accepteren dat dit kindje niet levensvatbaar was, en dat het dus geen menselijk bestaan zou kunnen hebben. Dit maakte het wat makkelijker een plekje te geven. Mijn zwangerschapstesten liepen in de eerste week heel snel af naar een tuurstreepje. De 2e dag van de miskraam was de streep al voor de helft lichter en iedere dag nam dat af. Ik heb dus in totaal 3,5 week nog een positieve zwangerschapstest gehad, waarvan de laatste 2,5 week zo'n tuurstreepje. Misschien dat bij zo weinig HCG de lichaamstemperatuur wel weer laag wordt. Het hoogst gemeten HCG was bij mij overigens maar 1012. Ik had dus wel verwacht dat dat snel weer onder de 5 zou zitten maar helaas...Toen liep hij niet goed op en nu niet goed af lijkt het wel... Vorige week heb ik bijna een positieve ovulatietest gehad en een week vruchtbaar slijm.Nu wordt mijn afscheiding weer cremeachtig. Echter is mijn ei niet gesprongen ( waarschijnlijk nog door dat restje HCG wat het heeft tegengehouden ) want mijn temperatuur is sindsdien nog steeds niet omhoog gegaan. Misschien probeert mijn lichaam het nog een keertje deze cyclus want de testen liepen snel af en nu worden ze toch weer wat duidelijker. We testen dus nog even door voor de zekerheid. En anders hoop ik snel ongesteld te worden, dan kunnen we vanaf 0 beginnen de volgende cyclus. Heel veel sterkte, ik hoop dat je snel weer een mooie cyclus mag krijgen en een gezond kindje Je zwangerschapstesten zien er iig veelbelovend uit, al kan dat laatste restje nog lang blijven zitten. Hopelijk duurt dat niet zo lang!
Dit herken ik echt precies! Vooral die onzekerheid heeft hier ook echt ingehakt..dat vond ik echt heel zwaar pffff. Ik hoop voor jou ook dat alles snel weer op orde is! Óf een mooi ei..óf een menstruatie waarna alles weer zoals 'normaal' op gang is! En dan natuurlijk een mooi, gezond babytje! Veel sterkte nog, en ga lekker genieten van je vakantie! Ik ben vooral blij dat mn test een stuk minder duidelijk is omdat ik nog niet helemaal schoon was. Ik was even bang dat het hcg niet echt zou dalen daardoor, maar blijkbaar ruimt mijn lichaam het allemaal goed op!
Hi Jazz, Wat naar dat je een miskraam hebt gehad Heel verdrietig allemaal. Neem je tijd om het samen een plekje te geven. Ik temperatuur niet...dus kan je daar helaas niks over vertellen. Ik heb met 8,5 week een MA gehad van een tweeling. En na 2,5week waren mijn testen eindelijk weer wit. Na controle echo was goed en Gyn verwacht dat we binnen 1 a 2 weken een eisprong kunnen verwachten.
@Nikki15 wat naar..ook nog van een tweeling Hopelijk snel voor jou een mooi ei! Het scheelt hier wel dat we 3 weken voordat de miskraam op gang kwam, we al wisten dat de kans heel klein was dat het goed zou komen met ons kleintje. Dat moment was eigenlijk de grootste schok voor ons. Toen het hartje niet meer klopte en later de miskraam begon, waren we daar al wel meer op voorbereid. Maar al met al vind ik het echt heftig om mee te maken
Hoi allemaal. Hier vandaag echo gehad (test was trouwens nog licht positief (ongeveer 12 dpo zeg maar)) . Er was nog steeds iets (ws bloed) te zien in de baarmoeder. Ze zag nu wel alweer een nieuwe eicel Zich ontwikkelen (13 mm al) Maar we mogen helaas de komende weken niet proberen in verband met risico op buitenbaarmoederlijke zwangerschap door dat bloed wat er nog zit. Ze verwacht dat met mijn volgende menstruatie de laatste restjes gewoon meekomen. Dus ik moet over een maandje ongeveer terugkomen voor nog een echo. Echt balen dat we dus nu een maand moeten gaan wachten
Hoe wist je dat dan? Ja het is heel heftig. Wij hebben gelukkig 2 mooie gezonde meiden die veel troost bieden. Maar een kleine erbij was heel welkom geweest! Hopelijk hebben we allemaal snel een plakkerd!!!
Ach jeetje....dat is natuurlijk ook niet het nieuws wat je wil horen zeg! Voor je gevoel ben je al zoveel tijd verloren nu en dan moet je ook nog langer wachten voordat je weer verder kan. Laat er na je menstruatie nog maar eens goed naar kijken!
@Nikki15 Bij de eerste echo bleek ons kleintje veel te klein voor de termijn. Uiteindelijk nog wel een kloppend hartje gezien, maar bij de volgende echo was deze helaas gestopt En uiteindelijk is de miskraam een week nadat het hartje gestopt is vanzelf op gang gekomen. Maar vanaf de eerste echo was het eigenlijk al duidelijk dat dit kleintje geen kans had. Toch hou je natuurlijk hoop, hij/zij was zo welkom! @julia80 Wat vervelend dat jullie moeten wachten zeg! Bij mijn controle echo was mijn baarmoeder ook nog niet helemaal schoon, maar mijn vk verwacht dat dat binnen een week wel 'weggebloed' is. Ze zij tegen mij dat er lichamelijk geen reden is om te wachten. Volgende week nog wel even telefonisch contact. Ben benieuwd wat dan het verschil maakt!