wanneer HCG weg na miskraam??

Discussie in 'Miskraam' gestart door bluebelleke, 6 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bluebelleke

bluebelleke Actief lid

8 apr 2013
    338
    9
    18
    Vrouw
    Belgie
    6 dagen geleden is mijn miskraam begonnen op 7 weken zwangerschap...mijn hcg was toen al gezakt naar 1100.
    Vandaag nog eens een testje gedaan maar die is nog knalpositief....het bloeden is wel al vele minder.

Wanneer is het hcg volledig weg?

Aan iedereen sterkte.

2. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Sterkte met dit verlies! Helaas is er niets over te zeggen wanneer je HCG volledig is verdwenen. In principe geldt dat de daling ook halveert elke 48 uur, dus net als bij de stijging.
    Alleen hangt het er erg vanaf of je restwefsel hebt, want dan duurt het langer en hoe sterk je eigen lijf is hoe snel het het weer wil oppakken.

Ik heb vorig jaar helaas een MA gehad. Bij 8 weken geconstateerd en dmv Cytottec bij 9 weken verloren. Na het innemen van de cytotec had ik 19 dagen later al weer een eisprong.

3. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Mijn hcg is in 1 dag gezakt van 1417 naar 526

havva1926 vindt dit leuk.
  4. an123456789

6 nov 2013
    63
    1
    0
    Ik had zelfs ruim een week na mijn curettage nog een positieve test...heel confronterend maar het kan dus wel ff duren....

5. HeyHey

HeyHey Lid

5 nov 2013
    78
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik had ook best lang nog een positieve test heb het niet geteld maar volgens mij ruim anderhalve week later nog, ik was 8,5 week zwanger.

6. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ten eerste heel veel sterkte met dit moeilijk moment.
    Mijn huisarts heeft verteld, dat als je een miskraam hebt (gehad), het hCG hormoon nog 4 tot 6 weken actief blijft, dus al die weken kan je nog gewoon positief testen!

7. Miss86

Miss86 Actief lid

18 feb 2014
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ xSimone, klopt het dan ook dat je 4-6 weken geen eisprong hebt want mijn gyn zei dat ik mijn eerste menstruatie na de curretage al kon verwachten na een maand

8. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lievemama19, hoe weet je die hcg waarde zo precies? Is er iets waarmee je dat kunt meten?

9. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Ik loop al een week op controle in het zh omdat ze een bbz vermoedden, ik moet dus om de dag een echo en bloedprikken.
    Nu was het dan twee dagen achter elkaar..
    Twee dagen geleden dus 526, en nu zo weer bellen voor uitslag vandaag..

10. bluebelleke

bluebelleke Actief lid

8 apr 2013
    338
    9
    18
    Vrouw
    Belgie
    Nu 20 dagen na mijn miskraam heb ik al terug een eisprong...heel snel dus :)

Deel Deze Pagina