wie heeft hier ervaring? wij hebben nu bijna drie weken geleden een miskraam gehad en willen toch wel weer heel graag snel zwanger worden. nu heb ik ovutesten van kv gekocht en daarna lees ik dat die positief blijven aangeven. heb inderdaad ook al vier dagen positief, alhoewel hij gisteren duidelijker was als andere dagen. zou ik dan toch ergens deze week mijn eisprong gehad hebben, of klopt er echt helemaal niks van. ben aan het overwegen om andere testen te kopen en daar morgen mee te starten maar heeft dit wel zin. overigens hebben we wel volgende week donderdag nog een echo om te zien of de echo volledig leeg is. maar de zwangerschapstesten zijn al een week negatief . wie kan mij helpen? x Linda
hi, Ik weet dat zwangerschapstesten zelfs tot 6 weken na een miskraam vals positief kunnen testen... (hoef niet)... Ovutesten kunnen ook positief testen als er nog HCG in je urine zit... dus denk dat ze niet betrouwbaar zijn.... of hoeven te zijn... Deze zijn namelijk veel gevoeliger dan een zwangerschapstest ikzelf heb trouwens voor mn tweede een miskraam gehad.. op 1 april begon de miskraam...en op 28 april testte ik postief... !!!! Terwijl ik eigenlijk een cyclus had van minimaal 32 dagen!! Twijfelde toen ook of het geen oud HCG was.. of dat ik toch nog steeds zwanger was.. (ik heb geen echo gehad toen) maar had in de tussentijd negatief getest.... bleek idd opnieuw zwanger.. het kan dus heeel snel gaan... Succes...
Hey Jerlin, ik zou drie weken na de mk niet vertrouwen op de ovutesten. Die herkennen inderdaad ook HCG, wat nog best lang na een mk in je urine detecteerbaar kan zijn. Een ander merk kopen heeft dus geen zin. Wat ik deed was na de mk iedere week een zwangerschapstest. Pas als die negatief is, kun je weer ovutesten gaan gebruiken. Na mijn eerste mk had ik dat ook niet in de gaten en toen heb ik volgens mij 8 weken lang ovutesten gedaan, ik snapte er niets van. Tot ik er achter kwam dat dat de hCG was die ik aan het detecteren was en niet de LH.
Ik heb afgelopen maand ook een miskraam gehad. Met 8 weken en 2 dagen zwangerschap hebben we een echo gehad. Helaas geen kloppend hartje. Op 5 september heeft mijn lichaam het vruchtje afgestoten. Normaal gesproken heb ik een regelmatige cyclus van 29 dagen. Ik heb dan op dag 12 een positieve ovulatietest. Deze ronde had ik echter pas op dag 19 een positieve ovulatietest. Ik had ook al reeds getest of er geen hcg meer in mijn lichaam zat, dat bleek gelukkig niet meer het geval (bij twee weken na miskraam al niet meer).
Dankje voor jullie reacties . @ drew en seth, bij mij is er geen hcg meer. de testen van kv die ik doe zijn in ieder geval negatief ( al 1 week ). maarja, lees hier negatieve berichten over de kv ovulatietesten. vond nummer vier en vijf het duidelijkste positief, maarja die andere waren gelijk aan kleur. alleen vijf dagen achter elkaar dat kan ook niet, lijkt mij . gewoon om de 2 dagen gemeenschap hebben en dan moet het toch wel een keer raak zijn @ miranke. mijn cyclus is normaal netjes 28 dagen en daar zijn we nu ook een beetje vanuit gegaan, maar nu wel netjes nog om de dag gemeenschap aangezien het dus later kan zijn deze maand. we zijn eens benieuwd. er zijn er veel die na een mk geen menstruatie krijgen en gelijk zwanger zijn we gaan maar gewoon afwachten en eind volgende week hebben we voor de zekerheid nog een echo om te kijken of de baarmoeder nu ook echt schoon is. wie weet is er wel iets te zien van een beginnende zwangerschap beter nieuws kunnen we dan toch niet krijgen, maarja dat is hopen en dromen wat ik natuurlijk niet teveel moet doen.
@ jerlin, Ik heb 25 augustus ook een mk gehad ik heb het idee dat nu pas mijn ei eraan komt ( ovu van sensitest ) Ik heb normaal ook een lange cyclus hoor maar nu na de mk toch ook weer van slag. Succes ermee! Grtjs Nanny.