Zwanger of gek?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Lovecouple, 6 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Meiden,

Even mijn verhaaltje. Ik ben helemaal hyper maar wel voorzichtig.

Ik zit dus in ronde 2 voor ons 2e kindje.
    Precies op de vruchtbare dagen geklust.

Nu is mijn ovulatietest al 3 dagen lang VET POSITIEF. Maar hij blijft ook echt even donker.

Nu deed ik net voor de gein even een zwangerschapstestje (testen van senstitest, dipsticks) en ik zie echt een heel dun lijntje. Eigenlijk een penstreep.

Ik weet dat dat nog niet helemaal positief is. Maar aangezien mijn ovutesten ook positief blijven, denk ik diep van binnen dat het wel eens raak kan zijn.

De penstreep kan natuurlijk ook omdat ik pas over 12 dagen ongesteld moet worden, dus een veeeeel te vroege test.

Wat denken jullie???

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat je veel te vroeg bent met testen. Dat denk ik.

Meid, je moet nog minstens 12 dagen wachten. Je kunt nu echt helemaal nog niet op een zwangerschap testen.

Pennenstreepjes betekenen ook veelal een negatieve test.

Je hebt net je eisprong gehad. Sommige ovulatietesten willen (helaas) lang positief aangeven. Dit kan ook betekenen dat je ei wel wil springen, maar nog niet is gesprongen. Klussen is dus mijn advies!

Sommige zwangerschapstesten geven rond een eisprong ook positief aan, maar reageren dan juist op een eisprong en niet op een zwangerschap!

Ik duim voor je dat je over een kleine 2 weekjes een mooie zwangerschapstest in handen mag houden. Tot die tijd is het helaas (on)geduldig afwachten.

3. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    2DPO is natuurlijk nog veel te vroeg om ook maar iets van een zwangerschap te zien op een testje! Je hebt waarschijnlijk de innesteling nog niet eens gehad!

Een zwangerschapstest reageert soms ook op een eisprong, en aangezien je o-testjes allemaal positief zijn, kan het dan niet je (late) eisprong zijn?

Een zwangerschap kan je echt nog niet waarnemen op een testje nu! Sorry voor de ontmoedigende woorden, maar het kan echt nog niet.. :)

Natuurlijk hoop ik voor je dat je over 12-13 dagen een knalstreepje hebt!

4. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Van mijn dochter had ik ook al een positieve test en toen was ik pas 14 dagen zwanger.

Spannend altijd he. Ik wacht het gewoon nog even af. En zekerheid hebben we over 2 weken op zeker )hoop ik.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties meiden

5. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    dus jij had meteen 2 dagen na je eisprong al een positieve zwangerschapstest van je dochter? Sure...

6. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Denk dat je bedoeld dat je 14 dagen na je ovulatie zwanger testte van je dochter???? Want dat kan natuurlijk heel goed. Maar 2 dagen na je ovulatie test niemand positief, dan heeft het nog niet eens kunnen innestelen en maakt je lichaam nog geen HCG aan.

Welke ovulatietesten gebruik je?
    En uiteraard hoop ik ook dat je over 12 dagen een positieve zwangerschapstest in handen hebt!!!

Liefs, Kweenie

7. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    je zegt op je vruchtbare dagen geklust....maar dat zal dan afgelopen dagen zijn ergens? Waarom doe je dan ovutesten en denk je meteen dat je zwanger bent?? Snap hem niet hoor..

8. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Ik heb mijn eisprong nog nooit gevoeld, en nu ook nog steeds niet, dus dat zou ik niet weten. Maar als ik terug tel in die zwangerschap, had ik bij de 2e week al een positieve test. Wel licht positief want bij 4 weken was die pas donker.

9. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Ik heb nog nooit een eisprong gevoeld, dus ik kan ook niet weten wanneer die er aan komt.

Daarom ben ik deze maand begonnen met ovu testen. Ik heb mijn eerste cyclus aangehouden en dat was 29 dagen. Via internet heb ik berekent dat 4 oktober mijn vruchtbaarste dag is geweest. Ik heb op 4 en 5 oktober ook geklust.

Ik test nu voor de zekerheid nog door, om te kijken wanneer de test lichter word omdat ik dus niet weet of de eisprong al is geweest.

Dus mijn ovu test is nu al 3 dagen positief. Maar ook echt allemaal even donker.

Ik deed, uit nieuwschierigheid, een zwangerschapstestje in mijn urine, en toen ik later keek zag ik dus die penstreep.

Vandaar..... dat ik dat even na wou vragen aan jullie.

10. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Dan denk ik eerder dat hij reageert op je eisprong, het kan zijn dat die wat later is, nu dus, dus ik zou zeggen, nog even door klussen! :D

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik wil je ook niet ontmoedigen, maar je kan niet 2 dagen na je ei zwanger testen. Pas na innestelling gaat je lijf hcg aanmaken, en innestellen daar gaat even een paar dagen overheen.

Daarbij een pennenstreep is altijd negatief. De testlijn moet in elk geval even breed zijn.

Ga vol goeie moed aan de klus en dan heb je ms idd die positieve test over 14 dagen!

SUcses

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ik kan ook alleen maar zeggen veel klus plezier.
    zwangerschap test doe je wel heel vroeg en idd mis is je ei laat of nog niet eens geweest!
    Dat wij vrouwen graag zwanger willen worden en ver gaan ok!
    Maar dit gaat wel heel ver. en zou knap zijn.
    En zeg dus ook bij je dochter was dat vast na 14 dagen die posi test.
    Succes met geduld hebben.

13. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Meid, ik kan alleen zeggen dat het ws tijd is om te klussen. Zoals hier boven al is geschreven, een positieve zwangerschapstest is zeer onwaarschijnlijk. (dat is ook wat ik uit je verhaal kan opmaken)

Dus veel plezier!

14. Gezellige Taart

Gezellige Taart Actief lid

10 jul 2011
    368
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb veel gekke dingen gezien en gelezen, maar 2 dagen na eisprong positief testen op een zwangerschap kan absoluut niet!
    Ik denk dat je ver na afleestijd het streepje pas hebt gezien of de zwangerschaps test reageert een beetje op een eventuele eisprong.

Het is echt niet hatelijk bedoeld van mij, maar ik denk dat jij jezelf voor de gek houdt nu. Wacht het rustig af en kijk over 2 weken.
    Ik snap niet dat jij je dit zelf aan doet eigenlijk?

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.281
    6.193
    113
    Een positieve zwangerschapstest 2 dagen na eisprong is onmogelijk. Voorlopig houd ik het dus op gek ;)
    Een pennestreepje is ook negatief, dus dat klopt wel. Maar nu testen is zonde van het geld. Dat kan je beter besteden als je straks daadwerkelijk zwanger bent denk ik zo.
    En ik hoop dat je over 2 weken natuurlijk wel een positieve test hebt.

16. mama86

mama86 Actief lid

16 apr 2009
    182
    1
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zuid Holland
    Hoi,

In maart dacht ik ook een positieve zwangerschapstest te hebben. Die met een plusje van kv. Ik koop ze nooit meer. Hij heeft gereageerd op mijn eisprong. Mijn cyclus was van slag en daarom testte ik. Ik dus best blij. Volgende dag andere test gekocht, spierwit.
    Ik voeg even het fotootje toe...
    Ik wil je niet onzeker maken, maar bij mij was het een super grote teleurstelling.

Bekijk bijlage 189117

17. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Zo, die is echt positief!! Dat is dan inderdaad een zware teleurstelling!

18. Liesben

Liesben Niet meer actief

Twee dagen na je eisprong een positieve zwangerschapstest? sorry, dan hou ik het op gek ipv zwanger..(je vroeg het zelf in de titel van dit topic ;) )
    Nee, dat is echt onmogelijk.

19. linde90

linde90 Niet meer actief

Zwanger of gek.... Ik houdt het op "gek".
    NIet lullig bedoelt hoor, maar ik denk er hetzelfde over als mijn voorgangsters...

20. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Misschien is je ei nog helemaal niet geweest? Je verteld via internet je ei te hebben berekend maar niks is zo onberekenbaar als je lichaam. Dan alleen die 2 dagen klussen is ook niet echt verstandig als je zwanger wilt worden want is je ei te vroeg of te laat mis je hem nog. Om de dag klussen is een stuk beter wil je je ei niet missen.

2 dagen na je ovulatie zwanger testen nee dat kan echt niet en zeg ook ik dat je dan "gek" bent!

Ik teste 8 dagen na mijn ei negatief en vervolgens 3 dagen later wel positief. Dat was na de innesteling.

Deel Deze Pagina