hoi iedereen sorry als het een wazig verhaal gaat zijn ben nu eenmaal wazig Ik voel me meer en meer achteruit gestoten door mijn schoonfamilie. De (ex)vriendin van mijn schoonbroer is altijd wel meer geliefder geweest dan mij en dat maakt me niet zo veel uit. ze was ook een stuk socialer als mij en was ook leuk moet eerlijk gezegt worden. maar door omstandigheden is het voorbij tussen hun. nu was er eerst grote ruzie om de spullen enz... maar nu praten ze weer met elkaar en ze zou bij hem terug gaan als hij zich veranderd. nu zit iedereen natuurlijk te zeggen dat ze blij zijn als ze terug bij elkaar komen omdat ze zo een leuke meid is en dat ze dan gelukkige toch een geweldige schoonzus hebben inplaats van alleen zo een `frietje zuurvlees`als ik. Doet me toch best pijn eerlijk gezegt. Vind het niet erg dat ze haar liever hebben maar dat ze zo over me praten snijd wel. als ze me nodig hebben dan weten ze me wel te vinden en tja dan spring ik voor hun helaas maar dan even later is het weer zover dan ben ik een raar mens volgens hun.
He bah ik snap dat je hier een rotgevoel van krijgt, en als ze wat willen ben je wel goed, zulke types zitten bij mijn man in de familie ook. Weet je hoe ik daar mee om ga? Als ze dan opeens wel wat van me willen weiger ik dat gewoon en dan vertel ik ze ook waarom ik weiger. Als iemand je normaal niet wil kennen zullen ze je dan ook niet zo hard nodig hebben en mogen ze het ook uitzoeken. Maar ik kan me wel heel goed voorstellen hoe je je voelt hoor!
jeetje wat bot dat ze zo over jou praten. het is denk ik wel moeilijk, maar ik zou eens vertellen hoe jij je voelt, en anders opschrijven voor ze... ieder mens is anders, en ik vind dat ze jou moeten accepteren om wie je bent. en dat ze je niet moeten vergelijken met hun andere schoonzus! kop op meid, jij bent ook de moeite waard! dat hun dat niet inzien is alleen maar jammer voor hun!
thx luckymommy voor je reactie zou ik idd moeten doen maar in mijn achterhoofd is altijd een klein stemmetje dat zegt mss gaan ze me dan wel moeten maar ja dat is tot nu toe ook nooit gebeurd
vervelend! ik herken het gevoel zelf ook. mijn moeder prijst mijn broertje altijd de hemel in en als ze het dan een keer over mij heeft... ik ben volgens haar alleen sago, lui enz. doet me best veel pijn. zeggen zij dit ook rechtstreeks tegen jou of hoor je het via via? ik ben nu zo ver dat mijn moeders praatjes de ene oor in en de andere oor uit gaan. misschien kun jij dat ook beter doen. ik weet dat het moeilijk is maar die mensen zijn jou niet waard
ja miss miranda ik zou het idd eens met hun erover te praten maar hoe pak je zo iets het beste aan aangezien ik daar niet zo een held in ben voorbereiden ofzo?
Juist omdat jij naar dat kleine stemmetje luisterd wordr je zo behandelt. Ze kunnen je toch wel weer mis/gebruiken als zij je nodig hebben dus maakt het niet uit hoe ze je behandelen. Kom voor jezelf op meid want je bent het oh zo waard! En als jij hun niet opvoed over hoe jij behandelt dient te worden doet niemand het. Volgende keer meld je maar dat `frietje zuurvlees` geen tijd heeft voor ze omdat ze anders ook niet aangekeken wordt. Weten ze meteen hoe de vork in de steel zit. Voel je je misschien erg ongemakkelijk bij in het begin maar wordt gemakkelijker naar mate je het doet. Kom op meid! Laat je niet zo behandelen hoor!
mamazeyad meestal toch achter mijn rug of waarschijnlijk toch de bedoeling ik zie het vaak in reacties naar elkaar in facebook maar ja ergens zullen ze ook wel weten dat ik het dan ook zie dus ja ik weet niet goed of dit dan in mijn gezicht of achter de rug is
wilma ik kan alleen zeggen dat je gelijk hebt. Ik ga er toch maar eens werk van moeten maken en een stuk harder worden thx voor je reactie
Oooooooh daar zou ik na verloop van tijd zo klaar mee zijn. Verjaardag van schoonfamilie..... Schat ga jij lekker alleen want frietje zuurvlees blijft lekker thuis. Kom op voor jezelf meid want dit verdien je niet. Wij zijn bij de ouders van mijn vader ook de mindere kant maar uiteindelijk heeft het me 10 jaar gekost voordat ik durfde te zeggen dat ik er klaar mee was. Heb het ook recht in het gezicht van mijn "oma" gezegd trouwens. Nee zwart laten maken door een ander hoeft niemand toe te laten dus ook jij niet.
kimmeding ik weet het meid ik ben echt een watje haha maar moet idd harder worden gaat moeilijk worden voor me maar ja kan zo ook niet verder
Ik zou ze trakteren op een frietje met wat zuurvlees. Een vriend van mn man heeft mij ook uitgemaakt voor varkenskop. Toen ik op een rommelmarkt een varkenskop van gips zag heb ik hem die gegeven op zn verjaardag. De hele kamer zat vol, hij pakt zn kadootje uit en hij keek! Ik zeg ach gezien je het altijd over die varkenskop hebt, heb je er nu een hoef je me ook niet te missen als ik er niet ben. Die kop! Ontbetaalbaar. Later kreeg ik excuses.... Kortom: Jij bent de moeite waard! Laat ze lekker in hun stront gaar koken. Soms vind je de een leuk en de ander minder, maar omdat nu op zo'n manier te laten blijken is echt schandalig... Dikke knuf voor jou!!
Geweldig beatevil!! Ik ben niet op mijn mondje getrapt tegenwoordig maar zoiets zou ik nou ook net niet durven.
Ik ga helemaal mee met Wilma en Beautivil! Maar wat zegt jou man er überhaupt van dat zijn familie zo over zijn vrouw praat?
hij heeft hun wel al aangesproken erover maar dan komen de smoesjes het was als grapje bedoeld en ze moet zich niet zo aanstellen enz...
En je man accepteerd dat? Hij kan toch wel door dat soort smoesjes heen prikken, zeker aangezien er al gezegd word dat jij je niet aan moet stellen. Pfffttt. Ik zou zeggen, de volgende keer als hun zoiets doen ze gewoon van hyves, FB enzo verwijderen.
Ik kan me soms ook in een hoek laten drukken hoor. Maar die vriend ging echt te ver. Kreeg het idee zo in mn hoofd ik denk dat ga ik doen. Was het echt spuugzat. Maar hun zeggen tegen je man dat het een grapje is ? Leuke grapjes zijn dat dan. Iemand naar beneden halen, misschien omdat ze zelf niet happy zijn? Echt sneu gedrag hoor.
ja heb ook leukere grapjes gehoord maar hoe dan ook ze lieten het dan altijd blijken alsof ik overdrijf
Das altijd de makkelijkste weg kiezen. Te zeggen dat JIJ overdrijft, wat een sociale vaardigheid sorry dat ik het zeg. Ga lekker voor jezelf meis! Wat mij geholpen heeft destijds is een assertiviteitstraining en kickboxen.. Nu is dat laatste wel heftig haha maar dat eerste helpt je om beter voor jezelf op te komen. Harder worden gaat niet van de een op de andere dag, soms heb je er wat hulp bij nodig. Knuf!