Wanneer heb jij verteld dat je zwanger bent/was op je werk?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Fleurtjeee28, 17 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel weken was je zwanger toen je het op je werk vertelde?

1. 0 - 10 weken

2. 10 - 15 weken

3. 15 - 20 weken

4. 20 - 25 weken

5. 25 - 30 weken

6. 30 weken - uiterlijk 3 weken voor me verlof

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Ivm met werkzaamheden op de OK al heel snel verteld, zodat ze rekening konden houden met rontgen en anesthetica

2. krullebol81

krullebol81 Actief lid

9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb in de pauze een test gehaald en op het werk getest....Samen met een collega de streep bekeken. Ze wist het dus al snel. Mij manager wist het een week later omdat ik stond te liegen en ik in tranen uitbarstte omdat ik niet kan liegen (en hormonen haha)

3. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Direct aan manager
    8 weken directe collega's
    11 weken aan overige collega's

vast contract -8 jaar werkzaam

4. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    Ik denk dat ik het morgen maar vast aan m'n bazin ga vertellen..
    Ik moet m'n vakantie dagen door geven en aangezien ik in augustus , als alles goed mag gaan, met verlof ga is het wel handig voor de planning als ik het alvast vertel.
    Eigenlijk was ik van plan om het zo lang mogelijk uit te stellen omdat er altijd zoveel geluld wordt. Laatst ook met een collega die een miskraam kreeg heel het bedrijf wist het terwijl die collega nog zo gevraagd had het stil te houden.
    Maar aangezien de vrije dagen nu ingeplant worden ( en ik begin uit te dijen ) ga ik het toch maar zeggen . En vragen of ze het aub ff stil wil houden
    Trouwens wel een vast contract en werk er al bijna 16 jaar

5. Elianaa

Elianaa Actief lid

14 okt 2014
    105
    0
    0
    turntrainingen geven
    Goes
    bij 13 weken verteld aan 1 trainster van selectie turnen
    de rest van de groepen die ik lesgeef (bij de train(st)ers tussen de 13 en 16 weken ongeveer.. heb het nl. niet iedereen dezelfde dag/week verteld..
    maar leek me wel verstandig om aan te geven zodat ik niet teveel meer ging vangen of tillen..

de kids heb ik rond de 20-22 weken verteld

6. Isa1984

Isa1984 Lid

25 feb 2013
    11
    0
    1
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Ik heb het eergisteren verteld met 13 weken. Ik heb een tijdelijk contract. En ik werk ook pas 3 maanden bij dit bedrijf. En ik kan je vertellen dat het niet goed werd ontvangen. Mijn contract loopt tot oktober, maar dan ben ik nog op verlof. Ben benieuwd hoe dit zal lopen. Niemand heeft het er ook over op werk, beetje jammer allemaal.
    Hopelijk werd het bij jullie allemaal wel goed ontvangen!

7. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik heb het deze week verteld, ik ben nu 14 weken (6jr werkzaam, vast contract)

8. Minimi12

Minimi12 Actief lid

8 sep 2013
    354
    0
    16
    Tegen mijn werkgever met 5 weken toen ik er achterkwam omdat het niet gepland was en echt schrikken was. Tegen diegene waar ik schoonmaak pas bij 16 weken.

9. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Ik heb het met 16 weken verteld en bij de eerste met 15 weken. Ik wil eerst altijd de uitslag van de combinatietest afwachten en een termijnecho. Dan wacht ik nog een weekje of twee en dan vertel ik het, ik heb een vast contract maar ik vond het beide keren wel moeilijk om te vertellen. Hoewel iedereen op het werk altijd leuk en positief reageerde had ik toch altijd het gevoel dat ik mijn werkgever met een probleem opzadelde...toch een beetje schuldgevoel want ja je bent er een paar maanden niet. Niet iets rationeels maar zo voelt het altijd wel een beetje.

10. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Bij de eerste heb ik het na de 1e echo vertelt, dat was rond de 10 weken. Deze keer vertel ik het na de combinatie test, die heb ik met 12+2 weken. Had de eerste x ook wel dat ik het gevoel had dat ik m'n baas met een probleem opzadelde, maar hij is super behulpzaam :)
    Ben benieuwd hoe het nu zal gaan, collega van mij komt terug van zwangerschapsverlof als ik met zwangerschapsverlof ga en wij werken samen.

(ben 6jr in vaste dienst)

11. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Bij de eerste zwangerschap heb ik het met 8 weken aan m'n leidinggevende verteld. Wou nog even wachten, maar zij ging op vakantie en direct daarna. M'n collega's na de vakantie verteld, dat was met ruim 13 weken.
    Dit keer weet ik nog niet. Begin nu al een buikje te krijge en broek doet pijn in m'n buik, maar wil op een andere afdeling stage gaan lopen en denk niet dat m'n leidinggevende akkoord gaat geven voor een stage van 3 maanden, om 2 maanden daarna met zwangerschapsverlof te gaan. Dus is misschien slimmer als ik nog even wacht met vertellen. Sowieso tot na de 8 weken echo.

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb het de eerste keer met 8 weken verteld, ik had wel al een vast contract. Ik zou een interne opleiding gaan doen waarvoor ik minstens 24 uur moest blijven werken en dat wilde ik niet. We hadden net besloten om het zwanger worden dan een poosje uit te stellen toen het al te laat was... ;)

De tweede keer met 6 weken al. Mijn schoonvader lag terminaal, ik was een emotioneel wrak en na een huilbui omdat een bewoner even niet zo aardig tegen mij was, ben ik naar mijn teamleider gegaan en heb het verteld en me meteen ziek gemeld voor de rest van de week. Mijn schoonvader is 2 dagen later overleden...

Edit: Toen had ik geen vast contract, maar mijn teamleider gaf al meteen in dat gesprek aan dat als ik me in de tijd die ik nog moest werken voor mijn verlof me niet kon bewijzen, die maand er ook niet meer toe deed. Contract liep af per 1 mei, ik zou rond 1 april met verlof gaan, was 8 mei uitgerekend. Uiteindelijk ging op 1 mei mijn vaste contract in, precies op de dag dat Jitte geboren is!

13. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij de eerste was ik aan het solliciteren op mijn huidige baan en heb ik het met 7 weken verteld voor ik mijn contract aangeboden kreeg. Pas met 10 weken heb ik het aan mijn toenmalige baas verteld.
    Bij de tweede, zometeen de eerste echo en ik zit in dubio, vertellen straks of niet!

14. Lycos

Lycos Fanatiek lid

23 jan 2015
    1.302
    26
    48
    Gisteren (6w 1dag) aan mijn leidinggevende ivm mogelijke personeelsruilingen eind dit jaar naar nieuwe locatie (dan ben ik dus met zw schapsverlof)
    Ik heb een vast contract, al 7,5 jaar
    Rest van collega's vertel ik het pas met 12 weken

Deel Deze Pagina