Bang voor opnieuw een MISSED ABORTION *help*

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loveangel, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loveangel

    Loveangel Lid

    22 apr 2010
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden,


    Sinds april 2009 gestopt met de pil.
    Eindelijk 9 juni 2010 een positieve zwangerschapstest. We waren zoooo blij. In week 5.3 was ik in Spanje en verloor ik oud bloed. Heel weinig, dit ging niet gepaard met buikpijn. Heel langzaam namen mij zwangerschapsklachten af. Vanuit Spanje belde ik de VK en die stelde mij gerust "het is oud bloed en dat moet er een keer uit".

    Het bloeden was heel weinig bij wij ze van spreke had ik maar 1 of 2 inlegkruisjes per dag nodig.

    Bij de 1e bezoek aan de VK toen zou ik 9 weken zijn bleek het kindje niet verder te zijn gegroeid dan 6.2 / 6.5 weken. Er was geen hartactiviteit! Onze wereld stortte in we hadden dit niet verwacht. Het bloed was al lang gestopt `missed abortion`.
    Een zuig curretage onder volledige narcose werd 10 dagen later gedaan.

    Nu ongeveer 6/7 maanden later opnieuw zwanger.
    Ik kwam hier achter op de dag dat ik uitgerekend was. Hoe dubbel is dat. Weer helemaal blij maar weer bang op voor een Missed Abortion.
    Weer in week 5.3 last gehad van bruine oud bloed verlies. Wat nu steeds lichter word. Dit is alleen bij het afvegen een inlegkruisje is niet nodig.
    De angst slaat weer toe! Weer de VK gebelt en die hebben mij geprobeerd gerust te stellen. Dit lukt niet echt. Ik heb as woensdag een echo dan ben ik 6.5 week zwanger. Maarja vorige x was het vruchtje met 6.5 week dood gegaan.

    Ik ben zoooooo bang meiden. Word ik ooit moeder, komt het ooit goed:(


    Wie heeft ook een missed abortion gehad ging de volgende zwangerschap goed


    Hoeveel kans heb ik weer op een missed abortion
     
  2. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ik heb geen antwoorden voor je, wel een hart onder de riem..ik duim met je mee dat alles goed is!
     
  3. Leliana

    Leliana Niet meer actief

    Ik snap heel goed dat je bang bent nu!
    Ik ken het gevoel!

    Ik heb ook een MA gehad. Daarbij had ik overigens geen bloedverlies. 2 weken nadat dit nieuws bekend was ben ik ook gecuretteerd.

    8 maanden later was ik opnieuw zwanger. Ergens in de 6e week kreeg ik ook licht bloedverlies.
    Ik mocht van de gyn komen voor een echo, die is gemaakt bij 6.5 weken.
    Er waren toen 2 stevig kloppende hartjes te zien! :)
    Bloedverlies kwam dus van de dubbele innesteling.

    Probeer hoop te houden. Bloedverlies betekend niet altijd dat het fout gaat. Vooral als het bloedverlies minimaal is en je geen erge krampen hebt. Het kan ook een onschuldig bloedvaatje zijn dat gesprongen is ..

    Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt!
    Succes!
     
  4. Chai

    Chai Niet meer actief

    Hier gaat het prima zoals je ziet aan me banner..
    Heel naar dat je bloedverlies hebt zeg, maar het zit vast goed deze keer.
    Hoeveel kans je hebt op een missed abortion kan niemand je vertellen. Een ding kan ik wel zeggen, je hebt meer kans dat het WEL goed gaat. :D
    Het leven geeft nooit garanties helaas, dus probeer ervan te genieten. Ik weet dat dat moeilijk is, maar je zal vanzelf merken dat niks zeker is in het leven op wat voor moment dan ook.
     
  5. Joy2111

    Joy2111 Fanatiek lid

    16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Hier ook vorig jaar een MK gehad met 9.3 en nu opnieuw zwanger..
    Ik ken je gevoel en je angst..
    Ik heb ze ook maar heb vanaf het begin bij deze zwangerschap al een goed gevoel..
    Je moet er in vertrouwen dat het nu wel goed gaat want de kans dat het goed gaat is veel groter dan dat het fout gaat.
    En ondanks dat je het liefst 13 weken in winterslaap gaat..probeer er wel van te genieten.
     
  6. Paarse80

    Paarse80 Fanatiek lid

    5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik begrijp het. Zelf heb ik aug/10 een MA gehad. NU bij deze zwangerschap was ik er weer bang voor. Nu na 4 echo's ben ik positiever. De eerste weken zijn gewoon ontzettend spannend. Hopelijk heb je snel een mooie echo.
     
  7. ladytijger

    ladytijger Fanatiek lid

    Loveangel,

    Hier ook bekend met een ma.
    De eerste keer kwamen we met 10 weken er achter dat het hartje niet klopte. Het vruchtje was waarschijnlijk tussen de 6 de en de 7 de week gestopt met groeien.

    Daarna zwanger geraakt dmv clomid en toen was ik in verwachting van een tweeling echter bleek gelijk dat 1 van de 2 al heel vroeg in de zwangerschap ook gestopt was met groeien. Maar gelukkig is het andere vruchtje door gaan groeien en is mijn kanjer al weer ruim 13 maandjes oud. Dus het kan zeker goed gaan na een ma.
     
  8. Woefje85

    Woefje85 Fanatiek lid

    3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik heb geen ervaring, maar wil je wel een hart onder de riem steken! Gefeliciteerd met je zwangerschap, probeer ondanks je onzekerheid een beetje te genieten (hoe moeilijk dat in jou situatie ook is).
    Er is een grotere kans dat het goed blijft gaan, tegenwoordig is een bloeding heel normaal tijdens de zwangerschap!

    Succes meid!
     
  9. Sahi

    Sahi VIP lid

    4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ik heb in april 2010 een miskraam gehad, bij de echo na een drupje bloed verlies bleek de vruchtzak leeg. Nu ben ik eindelijk weer zwanger en ik mag woensdag al terecht, met 7 weken volgens mijn telling. het zou me niet verbazen als ik nog een week wordt teruggezet.
    ik begin nu wat rustiger te worden, maar vorige week was ik erg gespannen, zou het nu wel goed zitten? Ik kan me niet voorstellen dat er nu wel een mensje in mijn groeit.
    maar volgens de gyn is de kans op een mk niet groter dan bij andere vrouwen, na mijn mk van vorig jaar. dat schijnt geen invloed te hebben in principe.
     
  10. senna999

    senna999 Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    oh meis, ik herken je onzekerheid!! het liefste zou je de eerste 12 weken willen overslaan of doorslapen.

    ik heb 2x achter elkaar een missed abortion gehad. hiervoor 2x een curettage gekregen.
    bij de 2e keer had ik vanaf een week of 5 continu bruinverlies..
    nu bij deze zwangerschap heb ik van week 6 tot 16!! bruinverlies gehad, dus iedere echo was ik ervan overtuigd dat het niet goed was en dat het hartje gestopt zou zijn met kloppen, net als de andere keren... maar..... het gaat wel goed en over een paar weekjes is het al zover.
    het hoeft met bloedverlies niet altijd fout te gaan. en het hoeft ook niet verklaarbaar te zijn waar dat bloedverlies vandaag komt, soms weten ze het gewoon niet maar is de zwangerschap wel prima.

    ga voor je duimen dat alles ok is.
     
  11. Liesben

    Liesben Niet meer actief

    Hier twee MA's gehad, ben tweemaal gecuretteerd. En nu weer zwanger. Ik weet nog niet of het nu goed gaat, heb de echo pas bij 11+2 weken. Maar ik probeer vertrouwen te hebben. In mezelf, in mijn lijf, in het kindje. Hoe moeilijk het ook is!
     
  12. Loveangel

    Loveangel Lid

    22 apr 2010
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden,



    Onwijs bedankt voot jullie enorm lieve reactie. Niet lullig bedoelt maar ik ben blij dat ik niet de enige ben met deze gevoelens.

    Je gaat zo aan je lichaam twijfelen...

    Ik had tot 1 week geleden enorme pijnlijke boobs en nus is dit minder. Ze ijn licht gevoelig. Voor de rest alleen rugpijn en geen andere klachten. Hoe zit dat met jullie?
     
  13. Chai

    Chai Niet meer actief

    Bij mij was het ook vrij snel over met de pijn in mijn borsten. Na week 9 begon het al te schommelen, na week 13 nooit meer last gehad zelfs.

    Ohja, ik ben nogsteeds bang afentoe voor van alles wat mis kan gaan hoor. Dat hoort er vast ook een beetje bij. Inmiddels zit ik op het punt dat wanneer ik erge buikpijn heb of rugklachten ik denk, "neeh, ze komt toch niet nu al he?!".. haha..
    Zo verandert dat tijdens heel je zwangerschap. :)
     
  14. Anna27

    Anna27 Fanatiek lid

    7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik ben op dit moment aan het wachten op mijn curettage van a.s. vrijdag...
    Vorige week donderdag hoopte ik ongeveer 9,5 week zwanger te zijn, maar op de echo bleek dat het hartje met een krappe 7 weken gestopt was. Ik had bij deze zwangerschap al vanaf dag 1 een slecht gevoel, wist zeker dat het verkeerd zou aflopen. Toch kwam de klap hard aan!

    Ik heb het geluk dat ik al een zoontje van morgen 1 jaar heb (timing is slecht, zoals je ziet...). Bij die zwangerschap heb ik me nooit zorgen gemaakt. Ik hoop dus dat mijn gevoel me niet in de steek laat, en ik me een volgende keer er gewoon weer goed bij voel!

    Ik heb behalve een behoorlijke scheut helderrood bloed met stolsel bij (achteraf gezien) ongeveer 5 weken, helemaal geen verschijnselen die wijzen op een miskraam. Na het bloedverlies heb ik nog een (traag) kloppend hartje gezien op een controle-echo. Drie dagen later is het hartje gestopt... Sinds het behoorlijke bloedverlies heb ik geen druppel meer verloren, en geen buikpijn gehad.
    'Liever' had ik al een paar weken bloedverlies gehad, dat geeft wat meer 'zekerheid' voor een volgende keer....

    Samengevat vind ik het dus net zo spannend als jij....
     
  15. Loveangel

    Loveangel Lid

    22 apr 2010
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Anna,


    Ik weet hoe je je voelt meid! Gelukkig heb je een zoon. Dat maakt het verdriet niet minder maar je lichaam weet wel hoe het moet. Hoop dat je het snel een plekje kan geven..

    Liefs
     
  16. Kelly1908

    Kelly1908 Actief lid

    15 aug 2010
    381
    0
    0
    Hoi Loveangel!

    In juni 2010 was ik zwanger van mijn 2e kindje, (ik heb een gezonde dochter van 4 jaar), met bijna 11 weken had ik pas de eerste echo en mijn geluk sloeg daar binnen een minuut om in een hel. Want ook bij mij was er geen hartactiviteit. Missed Abortion en een week later werd ik gecurriteerd. Daar gaan je toekomst plannen! Eerste menstruatie afgewacht en de maand erna was ik direct weer zwanger! Na het doen van de test kon ik mijn geluk niet op! Maar ..... toen leefde ik van echo tot echo, met 6 weken de eerste, een hartje! heel de dag op een roze wolk maar de volgende dag weer angst voor de volgende echo. Met 8 weken, hartje klopte nog steeds! Weer een blije dag, maar ja bij die ene keer ging het ook nog met 11 weken fout! Dus met 10 weken weer blij, een goeie echo maar pas met 14 weken echo ging ik er in geloven!

    Toen kreeg ik het wc papier syndroom, bij ieder toilet bezoekje richtte ik mij aandachtig op het toiletpapiertje! Zie ik daar nou een rood veegje? pfffff werd helemaal gek van mezelf! Zelfs enorme ruzie gehad met mijn vriend omdat hij met kerst toilet papier had gekocht met RODE kerstmannetjes er op hahahaha, hoe gek kan je zijn! Toen leefde ik weer naar de 20 weken echo toe, bang dat er afwijkingen waren aan het hartje ofzo???

    Meid ik ben nu bijna 29 weken zwanger, ze (ja ja weer een meisje) schopt me helemaal lam, heb bekken instabiliteit en een mega buik!!!! Wat ik ermee wil zeggen, ik ken je gevoel, je blijdschap, je angst, je vragen, maar het kan echt goed komen. Iedere zwangerschap is anders, soms meer klachten soms minder, soms zijn ze ineens weg? Maak je niet te druk, heb er vertrouwen in. Bij mij helaas ook 1x fout gegaan maar nu zit het allemaal goed!

    Ik zal voor je duimen dat je morgen een mooie echo hebt met een mooi kloppend hartje! Probeer er gewoon van uit te gaan dat het allemaal goed zit en probeer zo min mogelijk stress er om te hebben! Makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik heb er ervaring mee! Jij wordt gewoon een hele gelukkige moeder!

    Succes, groetjes Kelly
     
  17. Loveangel

    Loveangel Lid

    22 apr 2010
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh meid bedankt voor je berichtje. Dit heeft me echt goed gedaan!!!! Geniet lekker van je zwangerschap!!! Heel lief dat je tijd hebt genomen om je verhaal op te schrijven. Liefssss
     
  18. kiekeboe

    kiekeboe Actief lid

    21 aug 2008
    108
    0
    0
    Hoi hoi,

    Ik heb ook een MA gehad. Ik was er helemaal kapot van. Het hartje was met ongeveer 7 weken gestopt met kloppen. Ik had al snel besloten om het weg te laten halen en niet te wachten tot het vanzelf misschien werd afgestoten door mijn lichaam.
    Nadat ik een gesprek heb gehad in het ziekenhuis, heb ik het kunnen afsluiten.
    Bij de zwangerschap daarna, kreeg ik een eerdere echo en toen zagen we 2 hartjes kloppen!!! Nu heb ik 2 gezonde dochters. Ik ben ook weer zwanger en ben toch nog steeds wel een klein beetje bang voor weer een MA. Over precies 2 weken heb ik dan eindelijk de echo!!
     
  19. Kari37

    Kari37 Fanatiek lid

    19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Helaas hier ook ervaring met een missed abortion waar we achter kwamen met 11 weken.
    Mijn daaropvolgende zwangerschap heb ik bewust mijn kop in het zand gestoken en wilde ook geen vroege echo vooral ook omdat ik helemaal geen zwangerschapsverschijnselen had en mezelf al op een teleurstelling had voorbereid (voor zover dat kan ).

    Mijn eerste echo gehad op 11w4d en wat een opluchting toen we een heftig schoppend mini mensje zagen.
    Een half jaar later is ons dochtertje geboren, gezond en wel.
    Hou hoop het hoeft niet altijd mis te gaan.
     

Deel Deze Pagina