Wiegje op eigen kamer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ecosa, 6 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Gisteren heb ik (voor de zoveelste keer) gehoord dat je je baby de eerste weken het beste zo dicht mogelijk in je eigen buurt moet laten slapen, het liefs helemaal tegen je eigen bed aan, omdat de baby daar behoefte aan heeft. Ik kreeg de tip om voor een aantal weken een wiegje op mijn eigen kamer te zetten. Nu heb ik al een babykamer met ledikant, maar ik zit zo te twijfelen of ik ook nog een wiegje moet aanschaffen.

Ben benieuwd wat jullie gaan doen strax..

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ik heb een ledikantje voor op het eigen kamertje, en een wiegje in de slaapkamer.

Ik hoor wel vaak dat niet iedereen het prettig vindt om de baby op hun kamer te hebben. Omdat ze dan elk geluidje horen.

Ik ga het in elk geval wel proberen. :p

3. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Wij hebben het ledikantje bij ons op de kamer. Zo geen kosten van extra wiegje, mar hij slaapt wel bij ons op de kamer ;)

4. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Is ook een idee natuurlijk.. Maar ik vraag me af he, is het nou echt nodig?

5. MarieLize

MarieLize Actief lid

16 jul 2006
    431
    0
    0
    Ik denk dat ik pas na de bevalling m'n definitieve keuze zal maken, of ik de baby bij me houd of toch meteen in haar eigen kamertje. Als ik haar wel bij me ga houden zal ik haar in de kinderwagen bak laten slapen. Scheelt weer wat centen...

6. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    ik heb een appart wiegje...
    daar kan ze ook maar een paar maandjes in...
    het ledikantje zal ik in de babykamer laten!
    liefs elfje

7. Niet meer actief

je moet trouwens doen wat je zelf wilt. Anderen kunnen wel dingen roepen maar je doen waar jij je goed bij voelt... zelf wil ik haar wel bij mij op de kamer in een wieg maar dat is ook gewoon omdat ik me daar prettig bij voel en niet omdat anderen dat zeggen ;)

8. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Je hebt helemaal gelijk, maar ik weet dus niet wat ik zelf wil, snap je? Misschien omdat ik nog niet zover ben om al beslissingen over dit soort dingen te nemen, ik weet het niet..

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik heb bij de eesrte twee een wiegje op de kamer gehad. Omdat ik borstvoeding gaf vond ik dit erg handig. Toen de voedingen s'nachts minder werden heb ik de wieg op het kamertje gezet. Ik ga dit met de derde weer zo doen.

10. keizerin

keizerin Niet meer actief

Wessel slaapt nog steeds in de wieg bij ons op de slaapkamer en ik vind het heerlijk.
    Zijn wieg staat tegen mijn bed aan dus ik kan er zo inkijken en elke morgen als hij wakker is begin ik de dag met Goeiemorgen Wessel en dan krijg ik gelijk een big smile van hem :D
    Ik let ook echt niet op elk geluidje en word er ook niet wakker van.

11. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ewout heeft de 1e 3 maanden bij ons op de kamer geslapen in de wandel wagen bak! dus geen extra kosten voor een wiegje! Dat ga ik ook doen bij de baby. ;)

12. missyb

missyb Niet meer actief

ik weet het ook nog niet .
    Maar ik denk dat de baby gewoon in het ledikantje slaapt op de babykamer en anders in de kinderwagen.
    mijn vriend moet ook werken dus als een baby huilt heeft die geen nachtrust.

13. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Rick lag in de (familie) wieg bij ons op de kamer aan mijn kant van het bed. Papa sliep overal doorheen, maar mama werd van ieder zuchtje, kreuntje, geluidje wakker..... Na 10 dagen is hij dan ook met wieg en al naar zijn eigen kamertje verhuisd. Gelukkig zonder problemen.

Bij een tweede kindje zou ik weer beginnen met de wieg op onze slaapkamer en dan zien we wel weer. Overigens hadden wij dus een familiewieg, maar als die er niet was geweest (ding is inmiddels meer dan 50 jaar oud), had ik het ledikantje wellicht bij ons neergezet, maar dat weet ik dus niet zeker.....

14. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Wij hebben geen wiegje aangeschaft... kraamzorg adviseerde ook om de baby de eerste tijd op onze slaapkamer te laten slapen. Dit kan heel goed in de kinderwagenbak vertelde ze... dus idd net zoals Mouschy en geen extra kosten ;)

15. bloememeisje

20 nov 2006
    43
    0
    0
    midden van het land
    Ik heb ook in het begin gewoon de kinderwagen op mijn slaapkamer gehad, met borst voeding is dat een uitkomst en goedkoper dan een heel wiegje aanschaffen, maar toen hij eenmaal aardig doorsliep in de nachten hebben wij hem lekker in zijn eigen ledikantje gelegt.
    Wij werden van elk kuchje en zuchtje wakker om te kijken of er niets aan de hand was, daar werden wij op een gegeven moment helemaal dol en zenuwachtig van.

16. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Je moet gewoon doen waar jij het fijnste bij voelt. Mijn zoontje heeft 6 nachten op onze kamer geslapen in de kinderwagen (hadden geen plek voor het ledikantje). We zijn het na de eerste paar dagen al langzaam gaan afbouwen. Bijv. eerst overdag met de wagen op zijn eigen kamer, toen na de nachtvoeding en na 6 nachten dus helemaal.

17. missymona

missymona Bekend lid

25 aug 2006
    910
    0
    0
    Dordrecht
    Ik was van plan om onze dochter gelijk in haar ledikantje
    op der eigen kamertje te laten slapen maar na de bevalling heb ik me toch bedacht en vond ik het veel fijner als ze naast me zou liggen ook ivm met de BV dus laten we haar s'nachts in de kinderwagen slapen en overdag in haar ledikantje...
    Mijn vriend slaapt overal doorheen en ik wordt alleen wakker als ze huilt
    omdat ze honger heeft en dat doet ze ongeveer om de 4 uur...

Gewoon doen waar je je zelf het prettigst bij voelt en een extra wieg is als je een kinderwagen hebt dus echt niet nodig.

18. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    wel goede tip inderdaad..die kinderwagen!

19. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Fynn heeft 8 weken bij mij op de kamer geslapen in een wiegje wat ik had gehuurd. Dat kan via www.babyrent.nl. Misschien zit er wel een filiaal bij jou in de buurt. Ik vond het in het begin wel prettig dat hij zo dichtbij lag maar werd op een gegeven moment een beetje maf van alle geluiden die hij maakt. Dus toen hij echt goed kon doorslapen (dat deed hij dus al best snel :D ) heb ik em verhuisd naar z'n ledikantje op z'n eigen kamer. En dat ging prima. Alleen overdag vindt ie het vaak nog wel prettig om even in z'n kinderwagenbak te slapen :D

20. Niet meer actief

Misschien met borstvoeding handig (niet zo ver weg van je eigen bed hoeven strompelen haha)

Maareh bij mij gewoon lekker op zijn of haar eigen kamer in een ledikantje, vind het maar niets een wiegje op je eigen kamer, wennen ze daar weer aan, nee voor mij heeft iedereen een eigen kamer dus ook IK en de kleine straks...

Deel Deze Pagina