Wat zijn dit voor vlekjes??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zara75, 7 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Bekijk bijlage 405416
    Dit heeft ze sinds vandaag, allemaal rooie vlekjes. Zit ook op haar armpjes.
    Er werd hier thuis geopperd dat het muggenbeten zijn, maar die zijn toch groter met een 'schijf' eromheen?
    Zat nog te denken aan uitslag nav de bmr prik, maar dat is alweer 18 dagen geleden. Ze heeft ook geen verhoging en zit er ook niet aan te krabbelen.
    Geen ander wasmiddel etc gebruikt.
    ????

2. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Lijken me geen muggenbulten, maar is moeilijk te zien.
    Als ze er niet aan krabt, zal het ook wel niet.
    Geen idee wat het wel zijn, misschien toch van BMR?
    Of door de warmte/klamme weer?

3. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Warmtevlekjes of misschien allergie voor voedsel?

4. Jolina

Jolina Niet meer actief

Bedoel je rode vlekjes ? Want ik meen ook wittere vlekken te zien?

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Lastig mijn dochter had dat ook ik dacht ook muggenbeet maar bleef weken zitten werd kleiner maar kinderarts zei dat het eczeem is maar ze heeft ook eczeem op benen etc.
    Zelf weet ik niet of het verband net bmr prik heeft want dat kwam ongeveer hetzelfde periode op en ook na de prik paar nieuwe ook op benen

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Mijn zoontje ziet er ook zo uit en idd op de lichaamsdelen die vaak bloot zijn, gezicht, hals en armen...
    Bij mijn zoon zijn t 100% zeker muggebulten.
    Hijkrijgt geen schijven of rode randen,maar echt rode pukkels lijkt t wel

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Is het geen netelroos?

8. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Zo zien bij mijn dochter muggenbulten eruit! Je blijft ze ook nog lang zien en zitten geen schijven op of krabt eraan.

9. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.053
    2.861
    113

Dat, toen ze nog kleiner was dan, nu worden ze wel wat groter :)

10. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Waterpokken? Mijn dochtertje heeft net zoiets.. had ook al een topic geopend.. Ik twijfel ook wat het is, vooral omdat het op hoofd en armen zit denk ik muggenbulten want waterpokken zouden overal moeten komen volgens mij..

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Het zit qua armen aan een kant, niks op het andere armpje n niks op rug, benen etc. Misschien lang op een kant geslapen en rest van haar lijfje is beschermd door een slaspzak..
    Ik ga er dus maar eventjes vanuit dat ze gegrepen is door een mug,grrr.
    Dat wordt nog eens goed speuren in haar kamer!!
    Maar ik hou het in de gaten, kan anders altijd nog langs de ha.
    Thanks voor jullie reacties! :)

12. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Toevallig dat ik dit topic zie: onze dochter heeft sinds zaterdag ook wat rode vlekjes in haar gezicht en een paar op haar armpjes, verder nergens. Net werd ik gebeld door het kdv dat ze wat huilerig is en 38,2 heeft. Als ze niet net 3 maanden geleden waterpokken had gehad zou ik daar aan denken. Ik weet dat ze het nog een keer kunnen krijgen als ze het voor de eerste verjaardag hebben gehad, maar zo snel achter elkaar?

We zijn dit weekend in een bungalowhuisje geweest waar ze in een campingbedje heeft geslapen. Weliswaar met een schoonhoeslakentje erover heen maar het matrasje zag er bij nader inzien niet zo fris uit. Omdat ze met blote armpjes heeft geslapen en verder in haar slaapzak zat, zit ik nu te denken: zouden het vlooienbeetjes kunnen zijn??

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Vlooienbeetjes?? Mogen er honden komen op zo'n bungalowpark?
    Ik denk hier zelf van niet, heb wel huisdieren, maar die mogen niet op haar kamer komen en liggen zeker niet in haar bedje..en ze worden regelmatig ontword/ ontvlooid.

14. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Vlooien zie je zo dus dat lijkt mij niet:
    Vlooien springen dat zie je met je oog en hond moet krabben.

Zara75
    Het is zo dat vlooien worden resistent steeds tegen druppels etc.
    We hadden 2 jaar geleden vlooien plaag: onze hond was met ons op bezoek vrinden die kat hebben die op straat komt.
    Daarna begon hond krabben en we zaten vlooein zo springen op tapijt.

Vlooien wonen op vacht maar als dier dat heeft waar die loopt springen ze vanaf en leggen eitjes.

Hond kreeg altijd advantix betere bestaat niet.
    Bij dierenarts vlooeien shampoo, andere druppels, vlooein spray moesten hele huis behandelen waren we vanaf.
    Maar vlooien bijten niet al een gek dus je zal wellicht 1-2 vlekken zien maar niet zo veel en moet meer aanwijzingen zijn.

15. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Bij dit park mochten er idd honden komen ja. Ik heb een beetje ge'Google'd en de vlekjes van beetjes komen wel overeen met wat ik bij haar zie. Thuis hebben we 2 poezen maar die mogen idd ook niet op haar kamer komen en worden regelmatig ontvlooid. Hopelijk is ze gauw weer vlek-vrij :D

16. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Dat op kamer niet komen is echt niet helpt hoor. Als dier vlooein heeft en je huis ook dan heb je dat of niet. Ze leven op dier maar verplaatsen zich ook op je kleren en schoenen dus je verplaatst het zo. Ze leggen eitjes in donkere plekken en vochtige dus hele huis zal het niet zijn ook in bed is vrijwel onmogelijk:bank/tapijt/plinten dan wel. Maar als er vlooeien eenmaal leven op dier en in je huis merk je dat gauw genoeg dat zal ook zijn in kamer waar dier nooit inkomt.
    Kans is minder maar nog steeds wel aanwezig.

Ts:
    Muggen beet moet wel weggaan over paar dagen. Als niet dan is dat niet maat iets anders!

17. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    De bmr prik uit zich pas na 2weken ongeveer....maar zouden iid ook vlooien/muggen beten kunnen zijn

18. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik denk dat er weer andere soort muggen zijn ik heb ook een paar van die rode puntjes gehad. Even heeft het gejeukt daarna niet meer dochter en vriend ook.

19. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Mijn dochter krijgt gelijk soorte van die bultjes door de warmte. Heb er zelf ook last van, dus heeft het van geen vreemde.

20. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Rode stippen alsof er iemand met een stift in de weer is geweest?
    Hier ook een keer gehad en ik heb niet kunnen achterhalen wat het was. Is vanzelf weer weggetrokken...

Deel Deze Pagina