Wanneer hebben jullie de box weggedaan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lillibit, 20 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Wij hebben het weekend de box opgeruimd en ik hoop maar dat ik er geen spijt van krijg....
    We maakten er eigenlijk al sinds de kleine niet meer op zijn rug ligt geen gebruik meer van, het werd meer een soort van opstalplaats voor speelgoed.:)
    Het zou fijn geweest zijn als hij hier bv tijdens het koken ontspannen in ging zitten spelen, maar dat deed hij toch niet, vond er geen bal aan in de box. En had ook geen zin er een schreeuwend kind in te zetten...
    Ik hoop alleen niet dat ik de box straks vreselijk ga missen als hij bijvoorbeeld zelfstandig gaat lopen. Nu loopt hij stapjes aan de handjes en los langs bv de bank..

Wanneer hebben jullie de box weggedaan en hebben jullie er veel gebruik van gemaakt?
    Of maken jullie er juist nog veel gebruik van?

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik ben wel van plan om 'm voorlopig nog te laten staan. Mijn zoontje ligt er nu nooit meer in, maar als hij op een gegeven moment gaat kruipen of lopen, dan denk ik dat ik heel blij ben als de box nog staat. Als ik dan even naar de wc moet, of mijn dochter verschonen ofzo, dan parkeer ik hem gewoon even in de box en hoef ik ook niet bang te zijn dat hij dingen doet die niet de bedoeling zijn.

3. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.253
    1.011
    113
    Zuid-Holland
    hij staat er nog wel.........de jongste is nu 13 mnd. maar ze zit er erg weinig in! met stofzuigen bijv vindt ik het nog wel even erg handig. maar binnenkort gaat ie hier er ook uit hoor!

evt kan je je kind ook even in de kinderstoel zitten als ie zich even niet mag verplaatsen :)

4. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Wij hebben de box na 12 maanden weg gedaan, maar moet zeggen dat we er toen al amper gebruik meer van maakten.Inderdaad ook meer als opslagplaats gebruikt. Onze kleine wilde er echt niet meer in zitten omdat hij liever kroop en achter de babywalker liep. Hij liep wel al snel hoor, met 12 maanden al los dus de box beperkte hem gewoon. Het was dus alleen maar krijsen als we hem erin zetten. Geen spijt van gehad dat we hem weggehaald hadden hoor. Het is alleen wat meer opletten, je kan niet zomaar de kamer uit of naar boven, dan moet je hem meenemen.

5. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    weggedaan toen onze dochter 8 maanden was, ze lag er nooit meer in, was 1 zooi. ik mis m geen moment!

maar je kunt toch kijken hoe t bevalt, kunt m zo weer opzetten.

6. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    Hier met 11 maanden weg gedaan en geen spijt van gehad.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoonlief met 18 maanden pas. Hij was heel druk en bewegelijk en vond het een heerlijk plekje om even tot rust te komen. En ook voor papa en mama was dat reuze handig.

Dochter met 14 maanden. Zij is heel rustig en luistert heel goed. De box werd eigenlijk niet meer gebruikt en zij vond 'm ook niet fijn.

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Met 18 maanden is de box weggegaan. Het was heerlijk, was mijn zoon even op 1 plek en had ik even mijn handen vrij. Mijn zoon is best druk en beweeglijk. Met 18 maanden begon de box wel gevaarlijk te worden, hij probeerde eruit te klimmen. Anders had hij nog langer gestaan.

Nu probeer ik hem weer zolang mogelijk te laten staan.

9. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Afgelopen zaterdag hebben wij de box weggedaan :) hij zat er alleen in de ochtend nog even in (mama moet ook ff wakker worden :) ) maar ik dacht echt dat ding staat toch wel een beetje in de weg (nu staat er een Stuva ladekast van Ikea met blauw voorkantje) maar tot nu toe gaat het goed!

10. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Mira wilt ook niet meer in de box sinds ze kruipt.. Het zou wel handig zijn met koken, maar ik heb het geluk dat mijn man altijd om 14.00 thuis is.. Dus dat probleem heb ik niet echt, hij is altijd met haar bezig als ik aan het koken ben.
    Ze blijft hooguit 5 min in de box zitten en dan is het huilen tot ze eruit wordt gehaald.. Ik laat hem denk ik nog eventjes staan en haal hem voor ze 1 is weg. Ik wil sowieso voor haar verjaardag een heel hoekje maken met stoeltjes, tafeltjes, boekenplankjes etc.. En dat moet in de plaats van de box!

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier staat ie er nog en af en toe zit ze er nog in. Tot een maand of 2 geleden nog vrijwel dagelijks even.
    Ze wil er nu ook soms zelf even in spelen.
    Hij blijft hier gewoon staan voor de 2e straks. Net van tevoren zetten we 'm omhoog en dan is de box voor de baby.
    Hier begon ze het met rollen even een tijdje niks te vinden en zo rond 8 maanden niet maar ben toch blij dat ik door heb gezet (en dan niet laten brullen ofzo), heb er veel plezier/profijt van gehad ;)

12. Imke24

Imke24 Actief lid

31 jan 2011
    350
    1
    16
    Limburg
    Wij hebben de box met ongeveer een maand of 13 opgeruimd. Kleine meid zat er nooit meer in en eigenlijk gebruikte we hem alleen nog als opruim hok voor haar speelgoed.. Vond het wel fijn toen hij weg was lekker weer wat meer ruimte. En moet zeggen heb de box totaal niet gemist.

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.152
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn man gebruikt de box wel geregeld. Bij mij wisselt het: soms gaat er een week voorbij dat ik hem niet gebruik en de andere week gebruik ik hem op al mijn vrije dagen.

Onze zoon heeft ook zo'n periode gehad van box = krijsen. Vanwege de kerstboom hebben wij de box begin december op een andere plek gezet. Dat was eigenlijk bedoeld voor tijdelijk, maar hij staat er nu nog. Op deze plek vindt onze zoon het minder vervelend om in de box te zitten. Dus als je een krijsend kind hebt, zou ik nog eens goed naar de plek kijken waar hij staat!
    Ik moet er wel bij zeggen dat ik nu meestal even de Teletubbies of Sesamstraat opzet als ik onze zoon in de box zet. :) Misschien niet zo pedagogisch verantwoord, om de tv als 'oppas' te gebruiken. Maar goed, mama's moeten ook wel eens wat langer op de w.c. zitten. :) En aangezien onze zoon precies weet waat hij NIET aan mag zitten ;):D kan ik hem niet minutenlang alleen laten in de woonkamer. Soms laat ik hem met wat speelgoed op de gang spelen, als ik op de wc zit. Dan kan ik hem met de deur open toch in de gaten houden. Maar we hebben een hoekwoning en in de hal zit geen verwarming. Het is daar dus steenkoud deze tijd van het jaar. Dan vind ik de box toch wel een oplossing!

14. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Werkt hier ook prima hoor! :) Ik zet de kleine ff voor de teletubbies of Bumba en ik kan dan gerust even de was ophangen! :D

15. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    hoi

ik heb hem nog staat omdat ik nu een dochtertje van 5 maanden oud heb dus die gaat er nu regelmatig erin
    maar bij me oudste deed ik hem met 10 maanden weg
    omdat ze met 10 maanden al liep en ze wou er niet meer erin en heb er ook geen spijt ervan gehad
    dus ik hoop dat de jongste ook snel gaat lopen (10 maanden) dan ken ik de box ook weer weg doen
    want ik hou van opgeruimt huiis hwaaaaaa

16. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Ik was wel benieuwd toen ik dit topic zag!

Ik heb hem nu ook echt al maanden niet gebruikt, en merk dus dat ik er langzamerhand een opslagplaats van ga maken en ik haat dat juist!

Maarja, mijn dochter is nog niet heel actief aan het kruipen en ik weet dus ook niet hoe het straks is als ze gaat kruipen & staan bijvoorbeeld.

Dus ik laat hem nog wel staan, weet nog niet hoelang.

17. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    hij staat hier nog .... Tycho zit er minimaal nog 2x per dag in. Als ik het houdhoduen doe 's ochtends en terwijl ik aan het koken ben. Hij heeft het ook wel nodig want als hij niet een plekje heeft waar hij kan blijven zitten gaat hij van alles en nog wat doen wat niet de bedoeling is! Hij kan ook nog niet zo goed spelen als hij buiten de box zit, dus ik vind het heerlijk dat hij nog staat. Ik voorzie nu al "problemen" voor als straks ukkie2 geboren is hahaha

xx

18. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Hij staat er nog steeds ;) Zijn er zo aan gewend dat ik laatst een foto nam en dacht 'jee, best wel gek dat 'ie er nog staat' hahaha. Moet wel zeggen dat we snel hopen op een tweede en stiekem wil ik 'm gewoon laten staan!

19. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Hier precies zo, met klein verschil dat zoon 15,5 maand was.

20. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik zie dat die van jou 11 mnd is, maar juist nu de mijne loopt, klimt en kattenkwaad uithaalt gebruik ik hem meer. Zeker als straks de 2e er is zal mijn zoon wel alles uit de kast trekken als ik de ander aan het voeden ben bijv. Ik gebruik hem dus nog steeds en doe hem voorlopig niet weg (los van dat de 2e er binnekort ook in kan). En nee mijn zoon vindt de box niet altijd even leuk en zit er maar kort in.

Deel Deze Pagina