Hallo allemaal, Ik kom er echt geen wijs uit. Mijn cyclus is altijd heel onregelmatig geweest sinds de geboorte van mijn tweede. Het resultaat is nu dat is dus ook niet weet hoe ver ik precies zwanger ben en de echo laat ook geen duidelijkheid zien (de laatste echo althans, heb nog geen tweede echo gehad sindsdien). Waar ik wel zeker van ben is de datum van bevruchting, namelijk 23 december 2011. Volgens de laatste echo zou ik nu 15 weken en 6 dagen zwanger zijn. Alleen klopt dit dan toch niet met de datum van bevruchting? Mijn laatste menstruatie begon op 5 december 2 011. Dus bevruchting 23 december 2011 Laatste menstruatie 5 december 2011 (onregelmatige cyclus) Denken jullie dat ik nu 15.6 weken zwanger ben of langer? (Zoals berekeningen vermelden online aan de hand van datum bevruchting) Help..
Vraagje: waarom ben je zo zeker van de datum van bevruchting? Of is dat op basis van de 15 wk 6 dgn die aangegeven is bij de echo? T zou natuurlijk best kunnen dat je langer zwanger bent, maar met een onregelmatige cyclus is dat volgens mij lastig om exact te berekenen. Je moet dan van een gemiddelde uitgaan en dat kan zo maar een (flink) aantal dagen schelen van de werkelijke cycli. Heb je al een afspraak voor een tweede echo staan? Want als je het toch niet helemaal vertrouwd, zou je dat altijd kunnen doen om wat meer zekerheid te krijgen. En wat zei de vk/gyn?
als ik via je ongi berekenen en dan een snelle berekening dan zou je nu 17 weken zijn. Ovulatiedatum:Maandag, 19 december 2011 Conceptiedatum:Maandag, 19 december 2011 Innestelingsdatum:Woensdag, 28 december 2011 Bevaldatum:Maandag, 10 september 2012
Als jij denkt dat je eisprong/bevruchting 23 dec was, ben je nu 16 wk zwanger. Wat maak die ene dag uit ? Niks toch?
Nou, de bevruchting, althans de gemeenschap is op die datum gebeurd. Ja, daarom is het zo vervelend om zeker te weten hoe ver ik nu zwanger ben. Al is het wel zo, dat over het algemeen de meeste kindjes nog van dezelfde grootte zijn in deze termijn van de zwangerschap.. toch? Ja, de 20 weken echo pas. Dus dat duurt nog eventjes! Misschien kan ik eerder een echo krijgen, kan het altijd vragen natuurlijk! De vk wist het ook niet zeker en wilde wachten op de volgende echo.
Ja, maar via mijn ongi berekenen is best onbetrouwbaar omdat die zo onregelmatig was. (Soms zelfs 2 weken later!)
Nee, 1 dag maakt niets uit, maar zou het 2 weken verschillen maakt het wel uit! Hoe kom je bij 16 weken als ik vragen mag?
ik zou als ik jou was dan over 3 weekjes weer een echo vragen en dan kun je zien hoeveel het gegroeid is misschien dat de vk dan iets beter termijn kan vest stellen.
Je kan hier rekenen vanaf eisprong. Je kan zelf ook tellen als je echt zeker bent 23 dec. Op 23 dec was je dan 2 weken zwanger. Wanneer heb je voor het eerst positief getest ? Ik zou me geen zorgen maken, met een echo meten ze redelijk nauwkeurig. En als je echt niet zeker bent en bang bent dat t zo verkeerd gemeten is dan zou ik de vk/gyn bellen.
Op je laatste echo staat toch (vanwege metingen) hoe veel weken je bent?, dan moet je daar vanuit gaan. Het kan nl niet dat je nu ineens een week voor of achter zou lopen. Dus was je met de 1e echo 10 weken en zoveel dagen, en heb je binnenkort de 20 weken echo. Dan kun je ervanuit gaan dat je dan in die week gewoon 20 weken bent hoor. Je hebt toch ook al een uitgerekende datum?, als dat op vrijdag is, ben je gewoon elke vrijdag zoveel aantal weken 16-17-18-19-20 enz enz.
Nou, de bevruchting, althans de gemeenschap is op die datum gebeurd. Als je dan gemeenschap hebt, kan het wel een paar dagen later zijn bevrucht hoor! Je weet toch ook niet exact wanneer je eisprong is?