Wanneer hebben jullie de naam bedacht voor je kleintje

Discussie in 'Prematuur' gestart door Ons Kleintje, 17 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik bedacht me ineens: jullie hebben natuurlijk ook binnen een korte termijn de naam van jullie kindjes moeten beslissen.
    Vraag me af hoe dat bij jullie is gegaan.
    We hebben rond week 15 eens een lijst gemaakt met namen voor jongens en meisjes. Met de 20 weken echo bleek het een jongentje te worden, en zijn we verder gegaan met elke leuke jongensnaam op te schrijven. we hadden dus al wel een lijstje.,
    Ik werd 12 jan opgenomen en kleine is op 21 jan geboren. Rond 15 jan zijn we namenboeken gaan bekijken en het oude lijstje doorgenomen.
    We vonden Roderick beide wel erg mooi, Punt was, we hadden een kans dat Roderick een roodharig jongentje zou worden (is ie ook geworden) en dan vonden we het sneu voor hem dat ie er eventueel mee geplaagd zou worden. Verder vonden we Philip en Elroy ook een heel mooie namen. Twee dagen voordat Roderick geboren is, hebben we nog even over namen gehad, maar ook al zou het niet Roderick worden, ik noemde hem wel roderick, hij voelde als een roderick. gek he? De dag voordat Roderick geboren werd ben ik het namenboek gaan doorspitten in mijn eentje in het ziekenhuis. Ik vond dat hij een sterke naam moest krijgen omdat, wanneer hij te vroeg geboren zou worden, hij wel wat pit kon gebruiken.
    Roderick betekend Beroemd heerser.
    Die nacht kreeg ik weeen, en mijn man was onderweg. Binnen 2 uren ben ik bevallen en mijn man was er nog niet. we hadden nog niet kortgesloten welke naam het zou worden. Maar hij leek zwart haar te hebben, en ze namen hem 5 sec na de geboorte meteen mee, dus toen ze vroegen welke naam hij had, heb ik gezegd: Hij heet Roderick, maar mag het nog veranderd worden? haha
    10 min na de bevalling was mijn man er. Hij vond de naam nogsteeds erg mooi, maar wilde ook graag dat hij Philip zou heten. We zaten in de verloskamer en hebben binnen een minuutje besloten voor Roderick Philip. en ik ben er heel blij mee:)

2. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Wij hadden ook een lijstje met namen en die wisselde steeds...

Tijdens de bevalling was er 1 moment dat alle artsen/ gynaecologen en verpleegsters even weg waren om alles klaar te maken en toen hebben we een naam gekozen tussen de weeën door. Ik ben er erg blij mee! Gelukkig maar, want het was echt even snel snel...

3. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Wij hadden al heel vroeg in de zwangerschap een favoriete meisjes en jongens naam (de meisjes naam nog van de eerste zwangerschap, dat werd namelijk een jongetje). Na de 20 weken echo wisten we zeker dat het een jongetje werd dus hadden we al een naam. We hebben ook niet meer gewisseld, vonden het allebei een leuke naam. En de naam past ook heel goed bij hem. grappig!

Liefs, josie

4. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Wij kwamen er maar niet uit en hebben allebei apart in een namenboekje gekeken. Ik had namen omcirkeld die ik mooi vond. Daarna keek mijn vriend. Hij zei dat hij Mischa mooi vond en ik wist zeker dat ik die ook al omcirkeld had, maar dat bleek niet zo te zijn. We hadden dus per ongeluk allebei dezelfde naam gekozen, en besloten dat dat hem dus moest worden. Na een aantal weken, op oudejaarsavond, zei mijn vriend opeens dat hij toch nog even verder wilde kijken... Maar ik was al een poos aan Mischa gewend inmiddels. Gelukkig hebben we op 1 januari besloten dat het toch gewoon Mischa werd. Op 4 januari braken opeens mijn vliezen (7 wk te vroeg) en op 5 januari is Mischa geboren! :)

5. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Toen we begonnen met zwanger worden was ik al met namen bezig. Als ik een leuke naam zag of hoorde schreef ik 'em op m'n lijstje.
    Vooral meisjesnamen vonden we zó moeilijk, maar een jongensnaam hadden we al. En toen...bleken het er plotseling 2 te zijn!! We konden absoluut géén leuke 2e jongensnaam bij de andere vinden en meisjesnamen lukten al helemaal niet.
    Tijdens de 20-weken echo bleken het 2 jongens te zijn, dat maakte het bedenken al iets gemakkelijker, je kunt je ergens op richten. En toch zijn het uiteindelijk hele andere namen geworden.
    Het was nog een hele tijd 'Daan en Tom', maar op een gegeven moment kwamen we de naam Luuk tegen en die vonden we veel leuker. Ook leuk dat Daan en Luuk beiden 4 letters en 2 klinkers in het midden hebben (toen wisten we nog niet dat het zulke populaire namen waren...).
    Maar goed, we waren er uit en ik heb meteen (proefexemplaren van) geboortekaartjes besteld. Ik was toen 23-24 weken zwanger. Net op tijd dus... 2 weken later zijn ze geboren en konden we de bestelling bevestigen...

Deel Deze Pagina