Haai , Ik ben een moeder van 20jaar . En ik wil graag per februari een opleiding gaan volgen als Pedagogisch werker in Utrecht . En dan wel de BBL opleiding . Maar wie heeft er al wat meer ervaring met BBL en moederschap? En wat kan ik beter kiezen kwa financien BBL en natuurlijk gewoon werken en loon ontvangen . Of ben ik beter af met BOL en studiefinanciering ? En natuurlijk voor diegene die er ervaring mee heeft . Valt het te combineren? Want je moet minimaal 24 uur werken en dan 1 dag school en dan nog thuis natuurlijk het huishouden . Ik zit nog heel erg in de twijfel , maar ja ik wil graag gewoon een MBO diploma voor straks als ze een jaar of 4 is en meerdere kinderen krijg ... want dan is het nog moeilijk om aan een studie te beginnen . Wat denken jullie?
Als je een fulltijd opleiding gaat volgen lijkt mij dat best pittig. Je bent er 5 dagen aan kwijt, en daar komt dan ook nog huiswerk en huishouden bij.. Ik weet niet hoe je situatie verder is.. wie zou er op je kindje passen als je naar school/werk gaat..? Is een schriftelijke opleiding niet iets? Je kunt dat op een wat rustiger tempo doen, en stage kun je ook wat meer uitsmeren. Je kunt dan 's avonds, of als je kindje slaapt.. met je opdrachten en studie bezig..
Wat is je thuissituatie? Ik denk nl. dat het enorm scheelt of je alleen op jezelf woont, samenwoont, of nog bij je ouders inwoont...
Ik woon samen , mijn vriend die werkt fulltime als vrachtwagenchauffeur en mijn schoonmoeder zou 1 dag kunnen oppassen en mijn moeder ook een dag en dan ook kinderopvang . Of smiddags mijn moeder .
ik doe het zelfde!! ook pedagogisch werker.. het vinden van een bbl plaats viel mij ontzettend tegen! dus ik ben voor de bol opleiding gegaan en ik ben gestart begin september. ik ga 2 dagen naar school en 16 uur per week stage en ik moet zeggen dit valt me niks tegen!! Ik krijg hierbij ook studiefinanciering dus dit zie ik als een soort van inkomen ik doe wel de volwassenen opleiding en ik kan mooi mijn tijd zelf indelen.. op mn stagen heb ik tussendoor anderhalf uur pauze.. dan maak ik zoveel mogelijk opdrachten voor school dat scheelt thuis weer.!!
Ik begeleid jongeren die zo oud zijn als jij en dus ook regelmatig BBL willen doen, maar het vinden van een (betaalde) leerwerkplek is behoorlijk moeilijk. Verder is het qua tijd/belasting waarschijnlijk minder druk om BOL te doen dan BBL. Aangezien je vriend fulltime werkt en verdient, neem ik aan dat inkomen niet zo'n punt is? Je hebt namelijk uiteraard wel recht op stufi, maar dat is niet erg veel. Je zult dan uitwonende beurs ontvangen. Verder zou je op school eens even moeten vragen welke mogelijkheden er zijn om verdere ondersteuning te krijgen omdat je een jonge moeder bent. Als het goed is, is daarin steeds meer mogelijk. Ik neem aan dat je via het ROC MN of ASA gaat studeren? Daar moet wel eea mogelijk zijn Succes!
Ik bekijk het zo... je bent bijna niet thuis om rotzooi te maken Ik ga volgend jaar ook een opleiding doen. Ik hoop op een BBL ivm het contract en de mogelijkheid voor kinderopvangtoeslag. En het lijkt me dat je dan toch echt wel wat meer verdiend dan de studiefinanciering. Bovendien als je VIA een bedrijf aan het studeren en werken gaat word vaak de opleiding betaald... dat scheelt ook weer.