maat winterjas / hoe valt c&a

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Laure80, 5 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Mijn zoontje is van 1 februari. Weegt nu zo'n 8 kilo en is zo'n 70 cm lang.
    Hij heeft al een heel tijdje maat 68 van kleding, een deel daarvan begint nu te klein te worden en een deel zal hij nog maanden aanhebben (afhankelijk merk).
    Nu wil ik een winterjas kopen en twijfel ik tussen maat 74 en 80. Wat zouden jullie doen.

Heeft iemand ervaring met jasjes van c&a? Vallen deze groot, klein of normaal?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb een jasje van mt 56 en die valt echt groot. Is denk ik eerder een 62.
    Verder zou ik 't niet weten.

3. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik neem altijd 1 maat groter dan haar normale kleding maat
    ze zit dus nu in 80 en krijgt een winterjas van maat 86
    puur omdat als je er een trui onder wil doen dat,dat kan :)

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn zoon is 7,5 maand en ongeveer 7,8 kilo. Hij heeft kledingmaat 68, en toevallig heb ik vandaag een winterjas voor hem gekocht bij C&A. Het is een maat 74, en die valt echt ruim. Ik moest de mouwtjes zelfs nog omslaan. Verder zit hij wel goed en kan hij er nog lekker in groeien. Ik zou dus op dit moment voor een 74 gaan, maar misschien moet ik in januari weer een nieuwe jas in maat 80 kopen, dat weet je niet. Die kleintjes groeien zo hard.
    Die jasjes zijn daar trouwens maar 20 euro, dus je kan je er niet echt een buil aan vallen, dat scheelt.

5. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Ik vind de babykleding van C&A ook groot vallen!

6. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    C&A valt groot vind ik. Maar welke maat je moet nemen kan ik je niet adviseren. Heb er zelf ook de grootste moeite mee om in te schatten welke maat ik nou moet nemen voor de winter.

7. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik zit dus met hetzelfde probleem, mijn zoontje gaat nu naar 74 maar draagt nog 68 wat nu wel echt te klein wordt maar toch denk ik dat ik maat 80 neem, omdat hij er toch een winter mee kan doen en als je er wat dikkere kleding onder doet dat het nog een beetje comfortabel zit.
    Heb geen ervaring met C&A kleding want kan daar nooit iets leuks vinden, dus qua maat durf ik niet te zeggen hoe het valt daar.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zou gewoon even passen. In de breedte en lengte moet je een paar cm overhouden, zodat je qua groei wat vooruit kunt en in de winter heeft je kindje dikkere kleding aan.

Onze meid heeft maat 80-86, maar net hoe het valt. Ik heb een winterjas bij C&A gekocht in maat 92.

9. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Volgens mij begrijp ik iets niet helemaal. Jassen zijn erop gemaakt om over kleding heen te gaan, dan hoef je een winterjas toch niet een maat groter te kopen? Dat doen we toch ook niet voor ons zelf??

10. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    dat vind ik ook altijd een grappig argument..zeker winterjassen zijn erop gemaakt dat er iets diks onder kan, het zijn niet voor niets winterjassen ;)

mijn dochter heeft maat 80 en ik heb een maat 80 winterjas gekocht, die is zelfs nog erg ruim! als ik dus volgens deze theorie 2 maten groter zou kopen slijt hij wel erg hard, want dan sleept hij over de grond :D

bovendien lijkt het me niet lekker zitten voor zon kleintje, zo'n (veel) te grote winterjas, als ze in de buggy zitten helemaal opgepropt en om rond te stappen lijkt het me ook niet ideaal als je je amper kunt bewegen.

maargoed het is wel voordelig om zo groot te kopen, die kunnen ze vast volgend jaar ook weer aan :D

11. Skye

Skye Niet meer actief

Ik heb daar van de week een jas gekocht, maar ik heb de jas een stuk groter gekocht. Aangezien ze hem pas over een maand of 2 aan krijgt. Ze heeft nu maat 56/62, en ik heb maat 74 gekocht

12. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    zo dat is een heel flink stuk groter. Roos is nu ruim een jaar en heeft maat 74 voor deze winter

13. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Lastig die maten!
    Mijn dochter gaat naar maat 80. Ik dacht ook: ja ik neem een maat 86, maar goed jas besteld doe hem aan en ze kan er echt in zwemmen.
    Maatje 80 gekocht en die zit idd nog erg ruim, maar staat stukken netter dan die 86! (nu die 86 nog terug sturen, ben ik zou lui in! hahaha...)

En over de C&A: ik ben zelf niet zo'n liefhebber van de C&A, maar mijn dochter heeft wel 1 vestje van de C&A maat 68 nu gaat ze richting 80 en ze past het vestje maat 68 nog makkelijk!
    Dus valt best groot!

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik vind C&A klein vallen mijn kids hebben daar altijd een maatje groter nodig, mijn zoontje heeft nu een cars jas en die heb ik in maatje 110 moeten kopen terwijl hij 98 heeft!! zoiezo moet je een winterjas WEL altijd 1 maatje groter kopen dan doen ze er tenminste HEEEEEEL de winter mee...

15. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Ja om de hele winter met een winterjas te doen is het handig als je kind maat 62 heeft ofzo, dan groeien ze nog wel hard. Maar als je kind al maat 80 heeft lijkt me dat echt niet nodig, dan doen ze al een stuk langer met die maat. Ben zit hier al een half jaar in 80 en gaat nu net naar 86 ga dus echt geen 92 kopen. Voordat hij in die maat zit is het zeker wel lente.

16. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb ook een jas gekocht bij C&A, maat 68. Ze heeft nu 68 in truitjes maar als ik de jas aantrek moet je Charlotte erin zoeken, ze verdwijnt er helemaal in :D De mouwen moet ik 2x omslaan en het is al een vrij dikke jas dus dan kan ze haar armen niet meer bewegen...Twijfel nu of ik hem moet bewaren voor eind van de winter of toch maar terugbrengen, maat 62 hadden ze helaas niet...Maar ik vind C&A wel erg groot vallen ja, ze is trouwens 6800gr dus ook nog heel tenger.

17. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Jeetje, mijn dochter is 7 maanden en zie mijn reactie hierboven...dan moet je wel een reus van een dochter hebben die al zo snel in maat 74 past!

18. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Klopt helemaal wat je zegt over hoe lang ze met een maat doen. Daarom vind ik het ook zo lastig met maat 74 waar hij nu bijna in zit. Zit net tussen de maten waar ze snel uit groeien en de maten waar ze lang mee doen in.

19. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Mijn zoontje ging begin winter vorig jaar naar maat 74 en in maart ongeveer ging hij naar 80. Hij zat precies de winter in 74, maar die jas was van hema en zat toen in maart ook nog prima. Ik zou in ieder geval als hij net naar maat 74 gaat geen 80 gaan kopen. Dan kan je er op rekenen dat hij het grootste gedeelte van de winter er in zwemt en dat lijkt me nou niet echt lekker zitten.

20. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    mijn kids groeien iets sneller als gemiddeld en doen geen enkele jaargetijde met dezelfde maat eigenlijk mijn zoontje is nu 2 jaar en heeft 98/104 qua kleren , mijn dochter had met 4,5 maand al maat 74 ik heb dus big kids en daar shop je heel anders voor...

en 1 maatje groter zit hem vaak niet in de breedte maar vaak wel in de lengte en qua winterjas is een beetje lengte niet heel erg..

Deel Deze Pagina