wanneer hebben jullie fam gebeld na de bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Fleur1, 24 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik vroeg me zomaar af hoe lang hebben jullie gewacht om opa's oma's broers zussen enz. te bellen dat je was bevallen?
    Ondanks dat Daan midden in de nacht is geboren hebben we toch de opa's oma's ooms en tantes gebeld haha en niemand vond het erg.
    Mijn ouders zijn direct gekomen die van me vriend met het bezoek uur (snap het nog steeds niet dat ze dat hebben gedaan). Maar ja hun besluit.
    Bij Roos hebben we pas op aandringen van mij naar 1,5 uur gebeld nog even genieten met zijn drieen voor de drukte begind.
    Dit was overdag (wederom mijn ouders direct gekomen Me vriend zijn ouders 1 dag later).

Nu vroeg ik me af hebben jullie gelijk gebeld of ook lekker effe gewacht

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Malou en Ruben zijn smorgens om 07.03 en 07.29 geboren. Wij hebben onze ouders rond 10.00 gebeld. Verder hebben wij helemaal niemand gebeld maar een hoop mensen ons, omdat ze wisten dat we druk bezig waren met bevallen en onze ouders hadden toch ook nog wat mensen aan de telefoon gehad voor ze naar ons kwamen. Verder degene die het nog niet wisten hebben het gemerkt toen het geboortekaartje in de brievenbus viel!

Verder als ik straks met deze baby snachts ga bevallen, ga ik echt niemand bellen. Pas smorgens hoor. En als ik overdag beval dan duurt het ook nog wel even voor er gebeld gaat worden! Vind het wel prima, wil eerst even genieten, bijkomen, douchen en rusten, even de borstvoeding rustig proberen. En pas dan gaan we de ouders weer bellen, meer word er niemand gebeld! Nouja 1 iemand krijgt een smsje wanneer ik bevallen ben omdat ik dat beloofd heb! Dat kan misschien nog wel tussendoor! Maar anders gebeurd ook dat pas na een tijdje!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben ongeveer een kwartier na de geboorte (12.35) gebeld naar de verse grootouders&tantes.
    Ik moest namelijk nog naar de OK, en wilde graag zelf bellen. Mijn schoonouders zijn de dag erna gekomen, omdat we op die dag zelf nog niet wisten hoe het ging met de OK.
    Mijn ouders zijn op de dag daarna gekomen. Ivm eigen bedrijf en vervanging regelen.

Dus eigenlijk hadden wij een heel rustig begin. De 1e dag geen visite, lekker met zijn 3-en. De 2e dag de ene ouders,zusje en zwager, de 3e dag de andere ouders, zusje en zwager. en daarna weer een paar dagen rust, omdat ik nog in het ZKH moest blijven.

Ik vond dat echt zo heerlijk. Lekker rustig wennen aan elkaar!

Mijn zusje en ouders wisten al wel dat er iets aan de gang was, omdat mijn zusje 's ochtends toevallig belde, en ik dus niet aan de telefoon kon komen.

4. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Emme is om 10.30 uur geboren en pas rond 13.45 hebben we onze ouders en broers/zussen en goede vrienden gebeld. Eerst even bijkomen en rustig genieten met z'n drieeen. Doen we de volgende keer weer zo!

Pim

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    heel de familie zat in de wachtkamer (mijn vader, moeder, en zusje) mijn schoonmoeder pas sochtends gebeld (ben om half 12 savonds bevallen) de rest heeft ons mam allemaal gebeld de volgende dag..

6. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Toen Ferry geboren was, ging mijn man meteen met hem mee naar de kinderartsen en naar de neonatologie. Ik heb eerst nog een warme maaltijd naar binnen gewerkt, daarna pas rond gebeld. Ik besefte me ook niet wat er was gebeurd ;)

7. Alita

Alita Niet meer actief

Wij hebben hier ook eerst gewacht!
    Ik heb mij zelfs eerst nog gedoucht en al. het was ook wel een moeilijke bevalling dus we hadden ook echt tijd nodig gehad om bij te komen.
    Tevens vondt ik het belangrijk om eerst met z`n drietjes te mogen genieten!
    Doe het de volgende keer weer net zo

8. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Mijn moeder vond het verdacht stil op MSN.... Dus ze belde mij op. Toen was ik net bevallen en de placenta was net geboren. ( 10 min na de bevalling dus) Had nog wat na weeen.
    Mijn ma: wat is er gaat het wel.
    Ik zo ja prima,
    Mijn ma:ben je bezig,
    Ik: ehhhhh nee,
    Mijn ma: o, wat is er dan?
    Ik: nou ben net bevallen :)

Ze wist niet dat ik weeen had die ochtend, mijn ma en pa wilde meteen komen, maar ik zei van doe maar rustig aan ik ben net bevallen moet nog douchen, ja zegt mijn ma: anne ( onze dochterje) slaapt toch nog..... Nou binnen 45 min ( ze wonen 30 min bij ons vandaan) waren ze hier, ze hebben Anne uit bed geplukt en meteen hier heen gekomen... ( heel raar maar Anne zou een weekendje bij mijn ouders logeren omdat ik overtijd was en even wat rust kon gebruiken, ik ziek anne ziek, Maar ik wist niet dat ik bevallen moest die dag)

De rest van de familie hebben we daarna ook gebeld.... 30 min later of zo

9. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    Ik ben in totaal 35 uur bezig geweest met een temp buiten van rond de 30 graden. Toen mijn meisje er eindelijk was was ik helemaal kapot. Toevallig was mijn moeder er al om mijn hondje een rondje te laten lopen. Die is dus gelijk komen kijken. Mijn vader is een paar uur later geweest. Mijn man heeft zijn ouders gebeld, die kwamen ook 's middags. Maar zelf kon ik het pas opbrengen om in het begin van de avond mijn broers te bellen :oops: . Hoop dat als ik nog een kindje mag krijgen ik wel iets sneller kan bellen.

10. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Bij Thomas hadden we een geplande KS, dus wist iedereen op welk tijdstip hij ongeveer geboren werd en hebben we de opa's en oma's gebeld toen ik weer op de kamer was.
    Jasper is om 04.55u geboren en hebben we de naaste vrienden een sms gestuurd rond 6u en de opa's en oma's gebeld. Om 10u waren we thuis en waren de oma's er en dat vond ik wel erg leuk.

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Om 04:54u. is Milan geboren en rond 05:30 hebben we mijn ouders, mijn zusje en mijn schoonouders gebeld, met de mededeling dat Milan was geboren en dat we nog wel zouden laten weten hoe laat we thuis waren, zodat ze daar konden komen kijken. Rond half 8 's ochtends waren we thuis, en om 8 uur hebben we iedereen weer opgebeld dat ze konden komen. Iedereen stond blijkbaar al helemaal klaar, want binnen 5 minuten waren ze allemaal gearriveerd ;).

Mijn vriend wilde het liefst al iedereen bellen toen de bevalling begon (rond 00:00u.), maar ik wilde wachten tot 'ie echt geboren was, omdat je van tevoren echt geen idee heb hoelang zoiets gaan duren, en ik geen zin had om de hele tijd telefoontjes te krijgen enzo. Sowieso vonden we het ook leuker om te bellen met: "gefeliciteerd met jullie kleinzoon, Milan is geboren". Wisten ze allemaal gelijk dat het een jongetje was geworden en wat z'n naam was.

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik werd al gebeld, voorday ik zelf de telefoon kon pakken. Mijn mobieltje ging al steeds over tijdens de bevalling, maar die lag beneden, dus lieten we lekker gaan.
    Toen mijn zoontje net op m'n buik lag ging de echte telefoon en ik zag dat het mijn moeder was. Die had al de hele tijd geprobeerd te bellen, omdat ze zo'n onrustig bezorgd gevoel over me had, haha. Zij stond dus een kwartier later al op de stoep. Mijn vader hebben we toen ook maar gelijk gebeld, want die zat aan de andere kant van het land voor zijn werk. Die is gelijk teruggekomen.
    De ouders van mijn man waren op vakantie, die kregen we pas 12 uur later te pakken, helaas. Zij kwamen ook pas bij ons toen ons zoontje al een week oud was, aangezien ze in Zuid-Spanje zaten.
    Verder hebben we een paar uur na de bevalling onze beste vrienden etc. gebeld.

13. snoemf

snoemf Actief lid

4 nov 2007
    191
    0
    16
    bij ons wisten ze dat het 8 uur smorgen een keizersnee was.

ik heb ze zelf pas om 12 uur toen ik terug op de afdeling was gebeld en gezegd dat ze vanaf het bezoekuur welkom waren

zo laat bellen vonden ze niet zo leuk maar ze waren wel dol gelukkig en apentrots.

14. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Mijn vriend heeft tijdens de bevalling al zijn ouders en mijn moeder gebeld. Ik had het liever niet maar hij kon zich niet bedwingen. Hij heeft er wel duidelijk bijgezegd dat ze ons niet mochten bellen, maar dat wij hun zouden bellen.

Niet lang na de bevalling heb ik mijn moeder gebeld (ik had nog niet eens gedoucht) en mijn vriend zijn ouders. Mijn moeder was er een uurtje later en mijn schoonouders kwamen 's middags. Ben trouwens om 8.20u bevallen.

Ze hebben toen nog met zijn allen de geboorte kaartjes in elkaar zitten zetten. De drukker zit hier vlakbij dus ze waren meteen die middag al klaar.

15. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Mijn moeder en schoonmoeder waren bij de bevalling en die hielden tante's en ooms op de hoogte.

Toen ik gehecht was, en gefatsoeneerd kwamen hun ook.

Ik lag tijdens het hechten te bellen met mijn beste vriendin ;) goeie afleiding :rolleyes:

16. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Uhm heb niet echt meer tijdsbeself van toen, maar geloof een half uur erna ofzo :D Wilde het snel vertellen, ook omdat het al laat was (23.30 uur bevallen).

17. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier ook een geplande ks gehad, om 14.29 is Louise geboren en rond 17.00 was ik op mijn kamer met een kopje thee en een beschuitje met muisjes.. we hebben toen de familieleden en een aantal vrienden gebeld en de directe familie is met het bezoekuur langsgekomen, anderen kwamen pas de andere dag (en). Ik vond het heerlijk zo en zou een volgende keer nog langer wachten met mensen te bellen/langs laten komen.

18. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik was met mijn moeder en een vriendinnetje van dit forum aan ´t sms-en over de stand van zaken tijdens de bevalling, en mijn man met zijn moeder.
    In mijn sent items staat dus een sms `Mag nu gaan gaan persen, spannend!´ :)
    Luca is 20.31 uur geboren en ik heb voor 21 uur mijn ouders gebeld en een vriendin.... die wisten in elk geval al dat Luca er was voor de placenta geboren was. Heb mijn ouders helemaal high van de bevalling gebeld: Hij is er, hij leeft nog, hij is de mooiste van de wereld en hij heet Luca. Moet nu de placenta er uit werken, dus ik bel later nog wel! :)

Heb mijn man later terug laten bellen om wat rustigere uitleg te geven. Mijn ouders waren direct naar het ziekenhuis gereden dus toen ik gehecht en gewassen was kwamen ze er bij. Later toen ik Luca even mocht vasthouden mochten ze ook nog even de couveuse afdeling op :D

19. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Om 21.33 is ze geboren..en na te wegen en placenta enzo heb ik me ouders gebeld. Me vader aan de lijn..."dag opa :) " Die is daarna met me moeder snel naar het ziekenhuis gekomen. Me man heeft zijn ouders en zus gebeld..op het moment dat ze haar wogen...en ze begon MEGA te gillen hihihihi. Me schoonmoeder schrok daar zo van dat ze pas de volgende dag kwamen kijken (6 jaar geleden heeft me schoonzus een kindje gekregen dat niet langer dan 4 uur geleefd heeft...hoop gedoe met slangetjes en doktors in het zh...ze durfde nog ff niet) Me schoonzus is ook de volgende dag gekomen...vond het onwijs goed dat ze kwam...me meisje lag op de zelfde afdeling waar hun hebben gelegen 6 jaar geleden.

De ochtend erna heb ik me broer en zus gebeld...

20. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Toen ik gehecht was en er een deken over me heen lag mochten mijn ouders komen en mijn schoonzusje en schoonmoeder.

Mijn zoontje was meegenomen door de ka vanwege opstartproblemen en daarna heeft een zuster me op bed gewassen en daarna kwamen ze weer terug met wat kadootjes en hadden ze even bij mijn zoontje gekeken en kwamen ze me vertellen hoe het met hem ging samen met mijn man en toen heb ik de rest van de familie vanuit het kraambed gebelt.
    Ik mocht niet naar huis en daarom heb ik ze toen gebelt maar bij de volgende bel ik ze pas als ik samen met de baby thuis ben,als ik gelijk naar huis toe mag natuulijk.

Deel Deze Pagina