Hoe leer ik om overdag te slapen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Annedore, 18 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik kan dus niet slapen overdag :(

Na de keizersnede in 2011 heb ik maar twee keer smiddags een uurtje half geslapen onder dwang. Ik kan het gewoon niet.

Maar nu ben ik dus kapot :( ik heb vannacht 6 uurtjes geslapen en ben niet helemaal fit en daarnaast dus zwanger ;)
    Ik zou zooooo graag nu even een tukkie doen terwijl zoon ook slaapt, maar het lukt me niet.

Iemand tips? Kan ik dit leren?

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Gewoon liggen is ook al voldoende om te rusten hoor.

Misschien een rustgevend muziekje opzetten of een saai boek lezen. hier ging ik vaak even liggen, keek 10 min even wat dingetjes op mijn telefoon en viel dan als een blok in slaap.

3. Suprised

Suprised Actief lid

25 mrt 2014
    293
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gewoon aan proberen te wennen inderdaad.

Maak het jezelf zo comfortabel mogelijk (omgeving wat kouder en bed lekker aangenaam warm, veel/weinig kussens). En neem de tijd om er aan te wennen :D

4. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Ik was ook geen overdag slaper maar zoals jij had ik ook slechte nachten en veel minder energie. Uiteindelijk gewoon geaccepteerd dat ik niet hoef te slapen maar wel moest liggen. Gordijnen wel altijd dicht, warm kopje thee van te voren als ik er zin in had. En toen lukte het wel vaker om te slapen. Een slaapmasker wil soms ook wel helpen. :)

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Oja en ik deed ook echt even alle gordijnen dicht, kleren uit en heerlijk onder de deken.

Doe het stiekem nog steeds op mijn vrije dagen, heerlijk

6. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon even lekker liggen, rustig muziekje op ofzo, maar geen boek gaan lezen en ook geen tv kijken. Je hoeft niet te slapen, gewoon even ontspannen is ook goed! Lekker rustig in bad kan ook goed helpen! Of allebei; even douchen/in bad en dan even liggen.

7. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik deed het als tiener altijd al... En nu kan ik het nog hoor... Heerlijk... Echt het lekkerste wat er is!
    Mijn man kan het ook, dus daarin hebben we elkaar helemaal gevonden!

Maar wat ik weleens doe:
    * een boek lezen, en dan zo'n flutroman... Bouqcet reeks ofzo.. Met een happy ending.. Geen zware kost...
    * beetje fantaseren... En dan bedoel ik niet seks gerelateerd, of je moet daar heel rustig van worden... Maar ik kan heerlijk wegdoezelen denkend aan wat ik zou doen met 1 miljoen ofzo...

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ik gebruik het ontspannings filmpje op YouTube van dethlefsen methode. Heerlijk val er altijd van in slaap ;)

9. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Oh, ik ben jaloers op jullie :D

Maar advies is wel om echt op bed te gaan liggen dus en niet op de bank?

10. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Ik kon het ook niet hoor! Ik ben dan niet zwanger, maar werk erg onregelmatig waardoor ik dus zo nu en dan even terug kruip.
    Gewoon gaan liggen, kleren uit, gordijnen dicht en zorgen dat je telefoon etc uit je slaapkamer is! Scheelt al heel veel. Je hoeft niet te slapen, maar zorgen dat je zo min mogelijk prikkels krijgt.

11. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Voordat ik mama werd kon ik het ook niet. Tegenwoordig vind ik het heerlijk om een uurtje met dochterlief mee te slapen ;).

Rolluiken dicht (gaatjesstand), pyjamatruitje aan, echt onder de dekens gaan liggen en rust....

Oogjes dicht, en nergens aan denken. Geef jezelf over aan je vermoeidheid. En slaap je niet, dan rust je toch.

12. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    inderdaad probeer nergens aan te denken... En dwalen je gedachtes af naar alles wat er nog gedaan moet worden enz... Ga dan ergens anders aan denken.. aan iets gemoedelijks.. iets leuks... iets waar je relaxed van wordt...

Maar wel in je bed gaan liggen idd... Zo min mogelijk prikkels

13. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

14. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik ben er ook geen ster in, maar nu ik zwanger ben kan ik heel soms toch ff een uurtje slaap smiddags pakken, als we savonds weer weg moeten oid.

Vooral van de gedachte dat je 'moet' slapen, slaap je juist niet. Dus ik ga altijd met het idee op bed liggen om te rusten en niet om te slapen;)
    Ik ga echt op bed liggen, kleding uit, gordijnen dicht. Even lekker lezen en daarna lekker liggen. Vaak val ik dan na een kwartier ofzo toch in slaap.

Op de bank hoef ik het niet te proberen. Denk door te veel licht en prikkels oid.

15. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik heb sinds kort een app op mijn telefoon met rustgevende muziek. Je kan een timer instellen hoe lang hij die muziek af moet spelen. Hier werd ik er helemaal relaxt van en viel uiteindelijk in slaap, en dat zegt heel wat bij mij want ik slaap niet zo makkelijk in!

16. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Nou, heb het geprobeerd en heb ook even fijn gerelaxed, maar slapen lukte nog niet.

Het idee van rustgevende muziek vind ik wel wat!

Ik werd tijdens het relaxen wel hondsberoerd, dus heb het bed verschoond en zoon en ik zitten nu samen op het grote bed met de airco aan :)
    Gelukkig heeft ie bij de speelzaal al buiten gespeeld en hadden we samen al de hond uit gelaten. Voel me een beetje lullig tgenover hem, dat we samen binnen zitten omdat ik me zo slecht voel. Maar bij de misselijkheid trek ik mijn huiskamer van 27 graden echt niet en buiten is me ook te warm nu ;) kommer en kwel om een mooie nazomer, het is wat :D

Deel Deze Pagina