Bang, wie heeft hier ervaring mee

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lovecouple, 20 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Hoi Meiden,

Ik moet even me ei kwijt, ben een beetje bang.

Ik ben net bij de VK geweest. Ik ben nu 40+6 zwanger. En de kleine wil maar niet komen. Ik voel haar goed bewegen en ik heb zelf ook nergens last van.

Nu moest ik voor controle naar de VK. Nu is alles verder goed, alleen me bloeddruk was 130/85. Dus me bloeddruk is te hoog. Verder is die de hele zwangerschap keurig goed geweest. Ze heeft 3 keer gemeten aan beide armen maar vind hem toch te hoog. Ik voel me verder goed dus we weten niet hoe het komt. Ze zei dat het zou kunnen komen omdat de bevalling nu op gang gaat komen maar het kan ook het tegenovergestelde zijn. Ik moet nu dus gewoon rustig aan doen en lekker uitrusten.

Ze vroeg ook of ik even in een potje wou plassen, om te kijken of ik geen eiwitten in me urine had. Toen ik aan het plassen was zat ze aan me vriend te vertellen dat als er wel te veel eiwitten in zouden zitten dat ik dan zwangerschapsvergiftiging kan krijgen. Dat is voor de kleine niet gevaarlijk maar voor mij wel. Toen ik had geplast, en het potje aan haar gaf deed zij er een staafje in maar ze zei dat de urine helder was. Dus zonder eiwitten. Dus ik denk dat ik dan zowieso die zwangerschapsvergiftiging niet heb. Anders had ze het wel gezegt.

Nu moet ik a.s. donderdag weer terug, met ochtendurine en ze wil dan weer me bloeddruk meten. Ook belt ze me zaterdag of ze die dag of de dag erna langs komt om me te strippen. Ik heb hier helemaal geen ervaring mee.. ze heeft wel uitgelegd hoe dat allemaal werkt.

Zijn er meer meiden die dit hebben mee gemaakt? ik word er best wel bang van.

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

strippen kan ik je niets over zeggen, wel dat het me verbaast dat je vlos die bloeddruk zo serieus neemt. ik heb de laatste weken wel hoger gehad. (hoogste was 145-87) maar dat was wel in hoogzomer. ik heb geen zw.vergifitiging gehad.

3. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    hier eigenlijk t zelfde antwoord als hierboven, mijn bloeddruk was ook 138 over 85 en wordt nog niet moeilijk over gedaan..
    voor de rest kan ik je vraag niet beantwoorden.

4. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Ligt er ook aan hoe hoog dr bloeddruk de rest vd zwangerschap was he.
    Misschien nu ineens heel erg gestegen?

Strippen gelukkig geen ervaring mee, en ik zou dat ook echt nog niet willen met 41 weken.

Verder moet ik altijd urine meenemen en wordt dat standaard elke x getest, wel zo goed vind ik!

5. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik vind je bloeddruk ook niet hoog. Het is ook normaal dat deze nog wat stijgt vlak voor je bevalling dus wie weet ;)! Mijn bloedruk was aan het einde echt te hoog, nl. 147/95, dat leverde een bezoekje aan ziekenhuis op en men wilde mij 2 dagen later gaan inleiden. Gelukkig was dit niet nodig, en ben ik na twee keer strippen bevallen.

6. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Mijn bloeddruk is de hele zwangerschap goed geweest.. de bovendruk altijd tussen de 115 en 130 en de onderdruk altijd tussen de 70 en 85.

Nu was die dan 130/85-90 Dus vergeleken met de rest van de controles valt het eigenlijk wel mee..

Ik vind het best wel eng.. Omdat ze ook zei dat ik meer moet rusten nu. Ik leg nu gewoon lekker op de bank met me leptop.. en voel me kleine nog goed.. dus ik hoop dat het vanzelf op gang gaat komen en dat ik niet al die ellende mee moet maken dat strippen en inleiden enz..

7. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    De onderdruk is het belangrijkste... de bovendruk is een moment opname... kan zijn dat je wat gespannen bent of dat je die dag wat meer gedaan hebt bv... de onderdruk 85 heb ik ook gehad bij mijn jongste en ook ik ben toen erg uitgebreid gecontroleerd.
    Het zit namelijk net tegen het randje aan en ze wilde het zekere voor het onzekere nemen.
    Ben juist blij dat ze dan al zo goed opletten!...
    Nu had ik bij mijn oudste 4 dagen voor de bevalling ook een te hoge bloeddruk, ik moest het toen ook rustig aan doen, ze gaf toen aan dat het best een teken kon zijn dat de bevalling op gang zou kunnen komen... en idd bij mij was dit dus ook het geval!

Strippen heb ik geen ervaring mee.

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Maak je geen zorgen over dat strippen.
    Het is zo gebeurd, het is even (30 seconden) een vervelend gevoel en dan is het klaar.
    Bij mij kwamen binnen 2 uur de weeën op gang na het strippen, diezelfde nacht ben ik toen bevallen.
    Dus ik zou het zo weer doen.

9. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Nou mijn bloeddruk was mn vorige zwangerschap als ie GOED was 85 (onderdruk) toen deze op een avond 110 was moest ik wel naar het ziekenhuis, maar 85 is niet schrikbarend hoog aan het eind van de zwangerschap. Ik zou me er niet druk om maken, en mocht je nu nog zwangerschapsvergiftiging krijgen zullen ze je meteen inleiden.

Strippen hebben ze bij mij ook gedaan, is niet zo prettig maar niet echt meer pijnlijk dan toucheren. Ook daar zou ik me niet druk om maken.

Kortom, geniet nog de laatste daagjes van die dikke buiK!!
    succes

10. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

bij 100 gaan de alarmbellen rinkelen, bij 90 wordt je voor een extra controle doorverwezen en bij 85 is het aan de verloskundige om te beoordelen of een verwijzing noodzakelijk is (urine controle op eiwitten).

zolang er geen eiwitten in je urine zitten geen zorgen. zit er een spoortje eiwitten in mag je naar het ziekenhuis voor een 'schone plas' . dus met natte wattenbollen schoonmaken, beetje plassen, schoonmaken, plassen en opvangen in het bakje. dan gaan ze kijken hoeveel eiwitten en mag je ook nog even aan de CTG. Afhankelijk wat de uitkomsten hiervan zijn en hoever je bent zullen ze een behandelplan/beslissing nemen.

Overigens is het vaak zo dat als je bloeddruk aan het einde omhoog schiet dat de bevalling in aantocht is.

Groetjes en maak je niet druk

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb hier geen ervaring mee, maar heb me wel iets uitgebreider laten inlichten over het interpreteren van bloeddruk. Ik denk dat je vk voorzichtig is omdat je bloeddruk gestegen is ten opzichte van wat je had. Het gaat ook om het verschil, de stijging zelf, niet om het absolute getal (hoewel die onderdruk vrij hoog is denk ik).

Ik heb van meerderen gehoord dat de bloeddruk idd omhoogging vlak voor de bevalling. Hopelijk is het dus een positief teken en komt je kleine er snel aan!!

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

het gaat idd om het verschil, maar mijn bloeddruk is de hele zwangerschap 120/60 geweest tot het ineens zo steeg.

ik zou me er niet te druk over maken hoor, misschien ga je idd snel bevallen! :)

13. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Hoi meiden, ik voel me nog steeds gewoon goed.. Had wel vanacht weer een paar keer pijn in me rug.. dus weer voorweeen.. en vandaag al steeds vlagen met rugpijn.. Ook is de kleine best wel druk aan het bewegen in me buik.. Ik hoop dat de bevalling snel op gang komt..

14. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Dat klinkt alsof er iets iemand onderweg is:)Ik hoop met je mee , hoor !

15. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Ik heb nu wel al bijna de hele dag pijn in me rug.. en nu steeds harde buiken.. maar het is niet echt dat het een wee is ofzo.. het is gewoon continu

16. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Spannend... zou heel goed kunnen dat het zo begint, bij een vriendin van me ook veel harde buiken en rugpijn de dag voor de weeen begonnen.

17. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Nou meiden, gister avond dus best wel veel rugpijn gehad en steeds harde buiken.. Daarna naar bed gegaan en ook nog even pijn gehad, ben toen in slaap gevallen.. en toen ik vanmorgen wakker werd.. moest ik van bed af, ik kon niet meer blijven liggen van de rugpijn.. Ben toen gaan plassen, heb koffie gezet.. en op de bank gaan zitten, Nu nog steeds wel een beetje rugpijn maar niet zo erg.. en soms een harde buik..

Moet vanmiddag weer naar de VK. Ze gaat me urine nakijken en me bloeddruk weer meten.. En heeeel mischien strippen en anders word ik zaterdag of zondag gestript.

Deel Deze Pagina